heeft er iemand ervaring met CORTDAED debt management & coaching

Started by ericaxx12, Nov 14, 2016, 05:24 PM

Previous topic - Next topic

ericaxx12

ik heb een intake gesprek met CORTDAED  ik heb gegoogled maar kan niet echt iets over hun vinden
heeft  er iemand ervaring mee  of informatie
bedankt

chapter

dat zou voor mij al reden zijn er ver weg te blijven omdat ze waarschijnlijk goude bergen beloven die ze nooit kunnen waarmaken... bv schulden saneren kan een budgetbeheerder over het algemeen niet... doe het niet en ga af of mond op mond reclame

Dick

Quote from: ericaxx12 on Nov 14, 2016, 05:24 PM
ik heb een intake gesprek met CORTDAED  ik heb gegoogled maar kan niet echt iets over hun vinden
heeft  er iemand ervaring mee  of informatie
bedankt

Ik kan moeilijk het kvk, bezoekadres en contactgegevens vinden. Ik lees op google negatieve ervaringen. Ik kijk altijd eerst op google en kijk ik of dit bedrijf wat is. Het voelt voor mij niet goed aan als ik de algemene gegevens niet kan vinden. Deze zijn na veel gezoek wel aanwezig. Het klachten reglement onderzoekt klachten maar 2 keer per jaar en ze zijn niet aangesloten bij een branche organisatie. Dit geeft voor mij onvoldoende zekerheden of een bedrijf wel betrouwbaar is.

Ik adviseer je om uit de buurt te blijven van dit bedrijf.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

RighteousMic

Ik heb ook een afspraak bij Cortdaed voor een intakegesprek, misschien goed dat ik dit nu lees. Had er zelf nooit van gehoord maar vond het wel vreemd dat afspraakbevestigingen in het Engels waren en ook niet van cortdaed zelf, maar van "Jotform", een online bedrijf die websites vormgeeft, getuigd niet echt van een professioneel bedrijf.

Moest al een dag vrij nemen omdat ze niet in de avonden/weekenden open zijn. Denk dat ik het maar afzeg en mijn afspraak bij Schuldhulpmaatje afwacht. 

MD1963

Ik heb slechte ervaring met Cortdaed. Op 4 mei bezocht mij iemand voor  een intake-gesprek. Hij kon mij helpen, maar ik zou wel opstartkosten  van 320 euro  moeten  betalen.  Omdat ik graag  meteen  geholpen wilde worden  heb ik meteen  gepind, want  hij had zo'n pinapparaatje bij zich.
Een week later, op 11 mei, heb ik  mijn  problemen besproken  met mijn baas (want  hij kreeg  een loonbeslag van de  belastingdienst van mij binnen) en hij heeft aangeboden te helpen. Hij belde ook nog even  met  Cortdaed en zei  mij later dat als ik meteen een  mail  zou sturen naar  patrick@cortdaed.nl mijn contract met hen meteen  beëindigd zou worden  (en de 320 euro natuurlijk  weer teruggestort).
Zo gezegd, zo  gedaan.  Veertien dagen lang hoorde  ik niets, maar ik begrijp natuurlijk dat het een redelijke administratieve termijn is om geld teruggestort te krijgen. Op 25 mei kreeg ik eindelijk een  mail van  de  afdeling  Finance.  Ik was opgelucht  om die  in mijn  mailbox te zien, want dat ging  natuurlijk over de terugbetaling.  Dacht  ik.
Maar  het  bleek een rekening te zijn van  120 euro, voor de  volgende maandtermijn. Ik  heb dus  weer van allerlei mails moeten sturen en  bellen (want er wordt sporadisch gereageerd op mails!). Maar op 29 mei  (ik had  inmiddels gedreigd met een  advocaat) kreeg ik een mail terug met excuses van  de afdeling  Finance. Mijn dossier was inderdaad op 11 mei gesloten en natuurlijk  kreeg ik de opstartkosten terug.                                                                                Ze hadden alleen mijn rekeningnummer nog nodig. Die heb ik gestuurd naar patrick@cortdaed.nl, dossier@cortdaed.nl en finance@cortdaed.nl. En naar  allemaal 7 keer, want mails blijven vaak ongelezen/onbeantwoord, zo was inmiddels mijn indruk. Ik  hoorde niets terug, en er kwam  ook  geen geld terug. Heb daarna nog een paar keer contact  gezocht, maar er komt niets uit. Nu weer een  klacht  ingediend bij klacht.nl en natuurlijk maar  weer een keer  met een advocaat gedreigd...

guest3318

Heb voor ik dit forum zag ook Cortdaed langs zien komen.
Echter kreeg ik al direct de indruk dat ze meer uit zijn op geld te trekken dan echt veel op te lossen.

Uiteindelijk besloten op eigen kracht alles weg te werken en ben al aardig op weg. Hier op het forum nog veel info en hulp kunnen krijgen over hoe het beste dingen aan te pakken.

Vind het ook kwalijk dat er partijen zijn die graag geld aan je verdienen terwijl als je bij zulke bureaus aanklopt meestal al diep in t rood zit

jan

QuoteVind het ook kwalijk dat er partijen zijn die graag geld aan je verdienen terwijl als je bij zulke bureaus aanklopt meestal al diep in t rood zit

Schuldenaren zijn gemakkelijke slachtoffer!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

simanska.m

We hebben ook slechte ervaring met Cortdaed. Er is iemand bij ons op 21 april op intake gesprek geweest,een Ben - hele hoop honing rond mond gesmeerd, allemaal mooie praatjes, geen zorgen .. bla bla.. puur zodat we tekenen en verder hebben we Ben nooit meer gezien, geproken of wat dan ook. Bij ons thuis heeft die foto's gemaakt van alle rekeningen en documenten dan hij zogenaamd nodig had voor ons dossier. Vanaf moment dat we hadden ondertekend hoefde we ons nergens meer druk om te maken, alle instanties zouden opgebeld worden en op de hoogte gesteld worden en niemand kon ons vanaf dat moment niks meer doen (afsluiting van energie, incasso's kosten verhoogd e.d. We waren blij. Daar kwam de tijd dat we ons loon hebben gekregen en zoals afgesproken hebben we elke keer geld op de beheersrekening gezet (dat is inmiddels 2700 euro waarvan al hele hoop betaald kon zijn). We hebben geen idee wat ze daar doen, maar niemand belt ons op om ons te informeren hoe daar de zaken voor staan .. en we ontvagen briven zoals - energie contract beeindiging, van rekening van 132 euro is naar incasso bureau gestuurd en dat is inmiddels 400 euro geworden en ik werd gisteren door mijn zorgverzekeraar gebeld, dat daar 0,0 contact is opgenomen, geen email gestuurd .. nogmaals een grote NIKS. En daarbij vergat ik nog bij te zetten, dat mistr Ben helemaal niks had doorgegeven van documenten en rekeningen waarvan  hij foto's heeft gemaakt - we moesten 3x alles opsturen en ze hebben nog steeds niet alle informaties om ons dossier compleet te maken. Ben zelf maakte hier foto's van ALLES en 2x daarna we zelf nog een keer van ALLE documenten en rekeningen thuis. Ze vragen ons nog steeds om bedragen die we verschuldigd zijn en IBAN nummers van instantiens van welke we 3x rekeningen hebben gestuurd dus volgens mij hebben ze daar moeite met lezen nog. Het is niet meer op een hand te tellen hoe vaak we hen moesten bellen, email sturen of wat dan ook wat op het verzoek dat ze ons terug bellen reageerde ze geen enkele keer. We moeten nu een brief sturen naar kantoor met opzeggingstermijn en dan god weet of we ons geld terug krijgen. SLECHSTE BEDRIJF OOIT. 3 manden tijd, 500 euro betaald en rekeningen van ons worden alleen maar erger, kosten verhoogd en dreigementen met energielevering stoppen naar ons gestuurd - CORTDAED IS DIEPTRIEST

Cool37

TRAP ER NIET IN! BEN BLIJ DAT IK ER WEG BEN! BELOVEN VEEL MAAR KOMEN WEINIG TOT NIETS NA! JE KAN ZE 100 X MAILEN MAAR ER WORDT NIET OP GEANTWOORD. JE BETAALT EEN HOOP GELD WAT ZE NIET WAARMAKEN.

jan

Ik vertrouw alleen schuldhulp die is aangesloten bij een branche organisatie zoals  NVVK of BPBI.

Als dit niet het geval is, dan is er bij mij geen vertrouwen.

Tip ga naar een bedrijf wat is aangesloten bij de NVVK of BPBI. En kijk ook in het register of deze bedrijven daar zijn aangesloten.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote from: Cool37 on Feb 14, 2018, 12:31 PM
TRAP ER NIET IN! BEN BLIJ DAT IK ER WEG BEN! BELOVEN VEEL MAAR KOMEN WEINIG TOT NIETS NA! JE KAN ZE 100 X MAILEN MAAR ER WORDT NIET OP GEANTWOORD. JE BETAALT EEN HOOP GELD WAT ZE NIET WAARMAKEN.

Ze hebben toch een klachtenreglement? Dien je klacht daarin en heb je een rechtsbijstandsverzekering, zo ja, gebruik deze verzekering voor ondersteuning.
Marco en Bianca

Sendo1972

Wij zijn voor 25.000,- euro in het schip gegaan door Cortdaed en Loes en Ben en Stefan en .... er was niet voor niets zo'n groot verloop onder hun personeeel.. Politie doet niets, advokaat nemen is de beste optie, of zelf het recht in handen nemen en naar "Uddel" rijden en daar ergens aan de deur te gaan om je geld terug te halen.

In geval van schulden, aanmelden bij de Gemeente, is de beste optie, Cortdaed kleed je uit, met hun   praktijken.

jan

Ik vind dat je zo'n zware beschuldiging wel moet onderbouwen. Ik lees vooral veel emotie, wat is er eigenlijk aan de hand en kun je dit onderbouwen met bewijs. Met het uiten van enkel emotie kom je er niet.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

abnormaal

Geen reactie, daarom beschouw ik de verzender als ongewenst persoon. Het kan natuurlijk niet waar zijn, dat je ongenuanceerde beschuldigingen neer zet op een forum.