Schulden opgebouwd door gokken

Started by Tonnie, May 12, 2016, 08:44 PM

Previous topic - Next topic

Tonnie

Hallo,

Mijn naam is Tonnie ik ben 26 jaar oud. Sinds mijn 18e ben ik begonnen met online poker. Het leek onschuldig toen die tijd. Maar momenteel is het niet echt een verslaving, maar mijn enige hobby na mijn werk overdag. Ik ben sterk bezig om op te houden met die gewoonte, maar ik heb nog steeds schuld bij verschillende instanties.

2000 euro creditcard schuld
2200 in rood kunnen staan. uiteraard sta ik dat ook elke eind van de maand.
2237 deurwaarder
570 telefoonrekening
500 overige schulden
--------------
7500

de 4200 lening van de bank is niet heel urgent, omdat ik daar maandelijks rente over betaal. De overige 3300 euro moet ik wel heel snel zien te betalen.

Ik heb het echt verpest! In mijn leven heb ik inmiddels circa 90 000 tot 100 000 euro verdiend. Ik heb helemaal niks overgehouden, slechts een schuld van 7500 euro

Ik heb een fulltime baan waar ik als een magazijnmedewerker echt niet mag klagen over mijn loon. Dat bedrijf waar ik nu voor werkt maakt mij echter alleen maar depressief momenteel.

Marjan12

Wat naar voor je, ik heb niet zoveel verstand van sculden, waarom ga je niet op een sport?

burningspirit

Beste Tonnie,
Waarom maak je niet een plan voor het aflossen van je schulden? Je hebt het dan misschien verpest, maar het is nog niet te laat toch?
En is er niet iets anders dat je leuk vindt, dat geen geld kost?
Zomaar een paar vraagjes, ik weet ook niet zo goed hoe het is als je op deze manier in de schulden komt. Het is wel heel jammer voor je.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Tonnie

Met enige regelmaat voetbal ik wel met vrienden. In het weekend ben ik altijd met mijn vrienden. Dan heb ik ook veel lol.  Vanwege mijn dipje ga ik doordeweeks na het werk het liefst direct door naar huis om hier in mijn eentje in mijn kamer te zitten in het huis van mijn moeder.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu poker speel. Mijn inzet is wel erg laag..

Ik wil zo graag een eigen huisje meisje boompje beestje. Maar ik zie gewoon nog geen licht aan de einde van de tunnel.

Ik ben op dit forum gekomen om mijn ei kwijt te kunnen. Het voelt nu al goed aan. en hopelijk heeft het daadwerkelijk ook effect.

gewoon

Ha Tonnie

Je ben erg streng op je zelf dat stelt dat je het goed verpest hebt voor je.

maar dit klop niet helemaal poker heeft het verpast voor je !!!

En je noemt al verslaving ja of nee, een onschuldig hobby nu terwijl je pokert,  laat die keuze achter je het is dat poker het verpest voor je !!

Heb een keer een vriend geholpen ook iets van 26 jaar en die moest zelfs stoppen met studeren door het gokken was ook groot een bedrag en heb ik in 1 keer betaald voor hem zodat hij de draad weer kon op pakken, deze vriend heeft dag en nacht gewerkt,  bij mij om het terug te betalen.

In dat jaar werken vond hij zijn eigenwaarde en trots terug, heeft nu een goede toekomst, getrouwd kinderen en  noem maar op,  maar gokken in geen duizend jaar meer.

Het is dat poker je verleden heeft verpest,  maar niet je toekomst en dat is nu eens geen gok maar een feit.

Laat het los en het is weg

Chrissie

Welkom Tonnie,

QuoteIk moet eerlijk toegeven dat ik nu speel. Mijn inzet is wel erg laag..

Je bent in ieder geval eerlijk dus je steekt niet helemaal  meer je kop in het zand daar win je al veel mee maar ik zou je toch adviseren zoek hulp voor je probleem ga naar de huisarts laat die je verder sturen.

Quote500 overige schulden       

Waar bestaan die uit ? als ik vragen mag.

Sluit me bij mijn voorgangers aan en wil je zeggen je bent zeer goed bezig dat je je verhaal hebt durven te vertellen, het begin naar de verandering is gezet, toppie hoor!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Ha Chrissie dat zeg je helemaal goed dit is een enorme stap die gemaakt word door Tonnie.

De grote cirkel is of het een verslaving of een dure hobby is, deze vraag houden sommige 40 jaar vast en weten geen keuze te maken.

Wat een doorbraak als je hier op je 26e al, hier geen antwoord meer op wil hebben.

En er is een toekomst om trots op te mogen zijn.

jan

Jou schuld valt gelukkig nog mee, maar ga aan die (rot) verslaving werkten. Chrissie heeft gelijk, via de huisarts kan je zorg krijgen, een verslaving put je ook uit.

Ik denk dat het wel goed met jou gaat komen, ga ervoor!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Ik ben het eens met de eerdere posters, je schuld is nog te overzien.

Zorg dat je hulp krijgt om echt te stoppen met het pokeren. Ga andere manieren zoeken om de tijd door te brengen. Je geeft aan dat je nog bij je moeder woont. Kan zij je misschien helpen? Door bijvoorbeeld samen met jou te kijken naar een aflosplan, zodat je weer licht ziet aan het einde van deze tunnel!

Je werkt, hebt denk ik niet zoveel kosten, dus je zou relatief snel uit de schulden kunnen zijn.

Als je niet bij je moeder terecht kunt, dan kun je proberen bij bijvoorbeeld Humanitas, die hebben vrijwilligers die mensen ondersteunen bij het opstellen van budgetplannen en inzicht krijgen.

In mijn leven heb een hele wijze les geleerd: het maakt niet zoveel uit hoeveel geld je maandelijks hebt (het moet natuurlijk wel voldoende zijn om van te leven), wat van veel groter belang is, is dat je grip hebt op je geld. Het zou best kunnen dat een bijkomende reden is dat jij je zo rot voelt. Het is beangstigend en voelt gevangen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Zoek hulp om je zaken op orde te krijgen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Eline05

Leuk dat ik je verhaal lees
Ik ben ook in de problemen gekomen door gokken.. roulette
En ongeveer hetzelfde altijd aan schulden
Je leven is nog niet voorbij keihard werken, uit de schulden komen en een dikke vette streep eronder zetten en een mooie toekomst opbouwen

ollie bollie

Je kan jezelf ook laten blokkeren van pokersites, zodat je niet meer kan spelen. Dat maakt het misschien een stuk makkelijker om te stoppen.
Carpe diem!