Worden de boodschappen duurder of word ik makkelijker?

Started by Meelezertje, Jun 21, 2016, 08:02 PM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

Mijn normale budget voor boodschappen/ persoonlijke verzorging/ kleine dingetjes is 70 euro per week.  Ik heb het vorig jaar  een periode  met â,¬60 per week gered.  Nu heb ik opeens veel meer moeite om binnen de â,¬70 te blijven. We zijn met 3 volwassenen.
De maanden lopen van de 22e tot de 22e. Soms zijn er 4 vrijdagen waarop ik mijn â,¬70 pin , soms zijn er 5 vrijdagen binnen die 'maand'. We zijn met 3 volwassenen.

Achtereenvolgens heb ik uitgegeven.
Januari â,¬278,80 (4 weken)
Februari â,¬280,71 (4weken)
Maart â,¬281,91 (4 weken)
April â,¬284,37 (4 weken)
Mei â,¬422,97 (5 weken) Dus een overschrijding van â,¬72,97
Juni â,¬335,28 (4 weken) Ook weer een overschrijding van â,¬55,28

Gelukkig is er de ruimte; de teruggave van de energie rekening schat ik op â,¬150 tot â,¬170. Maar leuk is anders.

Hebben jullie ook de ervaring van dat het lastiger wordt om rond te komen met het leefgeldbudget, of is het alleen dat ik toch meer gemakkelijk aan het worden ben?

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

Geen aparte dingen geweest Meelezertje? Verjaardagen of andere bijzonderheden?
Ik weet het niet, ik heb niet die ervaring. Ik kom juist veel beter met mijn geld rond, maar wij hebben nu ook ietsje meer te besteden dan voorheen. Dat is wel anders.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

Ik merk dat ik, nu in mijn derde jaar, het steeds moeilijker vind om rond te komen. Steeds meer dingen raken op of moeten vervangen worden. Kinderen worden ook groter en hangt toch ook een prijskaartje aan. Ik zou blij zijn als het over is en ik weer wat meer te besteden heb.

Marjan12

De boodschappen worden idd duurder. Kijk maar naar de aardappelen, 5 kg kost nu 4,49 ipv 1,45.

Smile

Hallo  :)   Ja  ik heb ook t idee  dat ik meer  aan de boodschappen  kwijt ben als voorheen terwijl ik alleen koop wat  echt nodig is  en zoveel mogelijk   aanbiedingen koop, toch vind  ik  het ook heel moeilijk om met â,¬ 70  rond te komen  terwijl  me dat afgelopen jaar  wel lukte, ik probeer t steeds weer opnieuw maar  is echt  heel lastig  soms  gebruik ik ook meer dan de â,¬70 die ik ervoor  berekend heb , dan moet je wat je "teveel "uitgeeft  weer  besparen op andere  dingen of n aankoopje opschuiven .... met 5 weken in de maand is  het  helemaal  opletten !   Groet Smile  :)  SUCCES !

Dick

De supermarktoorlogen zijn even voorbij, dus verhogen ze de prijzen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

jan

Het is echt passen en meten geworden. Normaal gesproken redden wij het â,¬80 per week, nu geven wij bijna â,¬90 uit. Veel dingen zijn duurder geworden, idd aardappels zijn extreem in prijs gestegen. 
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

flits

ik erk wel sinds mijn vakantie geld gestort is dat ik makelijker mmerk en magnetron maaltiijden mee neem en dat de magnetron maaltijden inderdaad duurder geworden zijn een paar maanden geleden waren ze bij de albert heijn â,¬4,09 nu â,¬4,39
ik neem ze daarom maar bij de aldie mee af en toe daar zijn ze â,¬2,59 en â,¬2,99
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Sander

Gelukkig zijn wij dus niet de enige  ;)
Wij hadden t er ook al over ...
Leefgeld bijna op en als je in de koelkast kijkt ligt er zo goed als niks .
We kopen echt alleen t broodnodige en geen gekke dingen .

Knibbel

Ik ben erg blij dat dit onderwerp wordt aangekaart. Ik schaam mij enorm om  hier eerlijk voor uit te komen, maar ik merk bij mezelf dat de rek er een beetje uit is. De laatste tijd heb ik steeds meer moeite om mezelf de discipline op te leggen  iedere cent verantwoord uit te geven. Of dit komt omdat ik in het achterhoofd heb dat, als alles goed blijft gaan, wij volgend jaar om deze tijd ook de 0-streep hebben gehaald? Ik weet het niet, ik weet alleen dat ik erg nonchalant hierin begin te worden. Heel vaak roep ik mezelf ter verantwoording omdat ik voor de zoveelste keer mijn dagbudget ruim heb overschreden. Maar de keer erop gebeurt het mij toch weer. Ook ben ik weer gauwer geneigd de beurs te trekken om anderen te helpen, kleinzoon wil zo graag op zwemles maar ouders kunnen geen cent missen. Omdat opa en oma dit toch belangrijk vinden betalen zij maar de lessen. Dochterlief die eindelijk haar plekje heeft gevonden waar ze gelukkig is en dan komt belastingdienst en beslist dat zij geen recht meer heeft op huurtoeslag. Omdat de eigenares de woning niet heeft laten opsplitsen bij gemeente. En dan heb je als ouder niet het hart om haar dat geluk af te nemen en besluit je maar die ontbrekende 200 euro huurtoeslag zelf bij te leggen. Om vervolgens eind van de maand zelf een greep in de buffer te moeten doen om alle rekeningen betaald te krijgen. Iedere keer weer dezelfde wake-up call en iedere keer het voornemen om komende maand het beter, anders, aan te pakken. Maar het lijkt alsof de slop er een beetje in geslopen is. Op de een of andere manier lukt het nu gewoon niet.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Bloem2

@Knibbel, ik vind het helemaal niet gek dat je moe bent!
Je doet het allemaal zelf, moet jezelf constant alert houden.
Nog even Knibbel en jullie zijn er.
Ik geef je een flinke schouderklop en stuur je vanaf hier veel kracht!

Marjan12

QuoteIedere keer weer dezelfde wake-up call en iedere keer het voornemen om komende maand het beter, anders, aan te pakken. Maar het lijkt alsof de slop er een beetje in geslopen is. Op de een of andere manier lukt het nu gewoon niet.

Dit gevoel heb ik ook zo vaak en elke keer weer, wil het anders doen. Het is heel herkenbaar wat jij schrijft. Maar eens gaat ook voor jou de zon weer schijnen. Dit houdt ik mijzelf ook altijd voor.

peter

Knibbel, het is niet gek dat de rek eruit is. Je wordt ook moe, om alles in de gaten te houden, het strakke schema na te leven en daarna ook het schuld gevoel dat je bent afgeweken van het plan. En je bent ook nog mens, met zorgen om je gezin. Schulden aflossen en leven op een minimum is topsport, dit vergt heel veel energie.
Peter
Administrator Forum

Xdewit

Knibbel, ik snap wat je bedoelt, veels te goed helaas. Ik ben bijna klaar maar ben zo moe van alles! Ik snap het dus heel goed. Het spijt me om te horen dat je al deze extra uitdagingen op je pad hebt. Succes en een dikke knuffel!

jan

Lieve Knibbel het is een slijtage slag, die jullie gaan winnen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator