Opvolging andere deurwaarder en nog minder inkomen

Started by samsung, Jun 23, 2016, 08:39 PM

Previous topic - Next topic

samsung

Gedurende een lange tijd, had en heb ik beslag op mijn WAO aangaande het ziekenfonds.
Buiten het beslag van de deurwaarder (ziekenfonds), ligt er ook beslag van het Z.I.N. (zorginstituut Nederland).
Inmiddels heb ik in april de ene deurwaarder afbetaald (hoera), en staat de andere te trappelen om het over te nemen.
Het netto bedrag wat ik overhield van beslag deurwaarder en Z.I.N bedroeg altijd â,¬713, en daar kon ik het allemaal net van redden met mijn inwonende zoon die een inkomen heeft van â,¬501.
Vandaag kreeg ik mijn uitbetaling WAO, en zag tot mijn verbijstering dat deze deuwaarder maar liefst â,¬229 pakt, in tegenstelling tot de voige die zo'n 83 incasseerde.
Het blijkt volgens het UWV dat de vorige deurwaarder keek naar wat ik per maand over hield nadat het Z.I.N er af was gehaald, en deze daar niet naar kijkt.
Ik heb onmiddelijk het LAVG gebeld dat ik nu nog maar â,¬570 euro over hou, en dat ik daar net mijn vaste lasten van kan betalen.
Zij zijn van mening dat zij het recht hebben de beslagvrije voet te hanteren, en niets te maken hebben met het feit dat het Z.I.N ook nog incasseerd.
Ik ben hier behoorlijk beroerd van.
Ik heb een mail gestuurd ivm met een beslagvrije voet herziening naar LAVG met daarin mijn nieuwe netto inkomen â,¬570, de huur, en terug betaling huurtoeslag omdat mijn zoon bij mij in woont.
Zij hoefden geen bedragen van andere vaste lasten zoals gas, licht en water en eventuele verzekeringen en mijn abbonement tv en mobiel.
Dat zijn volgens hen standaard bedragen.
Hierbij mijn betalingsspecificatie.
Mag dit?

sacredfour

Alle instanties moeten rekening houden met elkaar en met de beslagvrije voet. De bedoeling van de beslagvrije voet is dat er een leefbaar inkomen is.  Schrijf Lavg een brief en dreig om een klacht richting Kamer van Gerechtsdeurwaarders te sturen. Helpt dit niet dan zal je naar de voorzieningsrechter moeten.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

samsung

Dank voor uw reactie

Ik heb onderstaande in een klad staan.
Is dit goed om te versturen aan LAVG?

Geachte

Naar aanleiding van mijn telefoongesprek met mevrouw M Koelewijn, heb ik gisteren (23-06-2016) stukken ingezonden aangaande de herziening van de beslagvrije voet.
Ik heb mijn probleem voorgelegd aan een jurist, die van mening is de bedoeling van een beslagvrije voet, een leefbaar inkomen dient te zijn.
Ik verzoek u dan ook naar de stukken te kijken, omdat ik mij anders genoodzaakt voel een klacht te deponeren bij Kamer van Gerechtsdeurwaarders.
Mijn schamele inkomen is gekelderd van â,¬713 euro naar â,¬570 euro.
Om toch een leefbare situatie te behouden, hoop ik met klem dat u rekening houdt met het feit dat er buiten de kosten vaste lasten aftrek ook nog gegeten en gedronken dient te worden.
Uw collega deurwaarder van kantoor GGN heeft daar rekening mee gehouden door maandelijks â,¬89 euro in te houden, zodat ik nog een beetje een leven kon hebben.
U bent echter de nieuwe beslaglegger.
Wanneer u aanhoudt aan het bedrag van â,¬229 dan begrijpt u dat dat met een overblijfend inkomen van â,¬570 niet aan de orde gaat zijn.

Met vriendelijke groet

....

chapter

Is dit laatste eiser of staan er meer in de rij want zou mij dan ook tot gemeente wenden. De zin moet wel degelijk rekening gehouden worden. Je kan zelf ook bvv berekening doen met bedrag dat je betalen moet aan de zin. Daarin wordt rekening gehouden met hogere tarief al wordt deze volgende maand verlaagd. Dus misschien beter met dat bedrag rekening houden

sacredfour

Schrijf er ook bij dat de tweede beslaglegger zich dient te wenden tot de eerste beslaglegger. Het bedrag boven de beslagvrije voet dient dan door beiden verdeelt te worden.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

samsung

Quote from: sacredfour on Jun 24, 2016, 03:20 PM
Schrijf er ook bij dat de tweede beslaglegger zich dient te wenden tot de eerste beslaglegger. Het bedrag boven de beslagvrije voet dient dan door beiden verdeelt te worden.
De eerste beslaglegger is inmiddels afbetaald, dat dossier is gesloten.
Die deurwaarder hield rekening met de beslagvrije voet na!! de inhouding van zorginstituut Nederland.
Ik hield toen â,¬713 euro over.
LAVG echter is van mening dat zij geen rekening hoeven te houden met zorginstituut Nederland, en dus hou ik nu zij de nieuwe beslagleggers zijn, een bedrag van 570 euro per maand om mijn vaste lasten van te betalen, en mijn natje en droogje.
Dat is wat het UWV mij dus per juni uitbetaald.
Er is dus geen sprake dat zij zich dienen te wenden naar de eerste beslaglegger omdat die inmiddels uit beeld is.

samsung

Quote from: chapter on Jun 24, 2016, 12:10 PM
Is dit laatste eiser of staan er meer in de rij want zou mij dan ook tot gemeente wenden. De zin moet wel degelijk rekening gehouden worden. Je kan zelf ook bvv berekening doen met bedrag dat je betalen moet aan de zin. Daarin wordt rekening gehouden met hogere tarief al wordt deze volgende maand verlaagd. Dus misschien beter met dat bedrag rekening houden

Het LAVG is nu degene die meerdere zaken van het zorg instituut in handen heeft.
Zij hebben mij ook al te kennen gegeven dat er hier en daar weer een nieuwe rechtzaak zal aankomen, met opnieuw kosten.
Met andere woorden, ik ga hier zo dus niet uit komen.
LAVG is van mening dat met ZIN geen rekening gehouden dient te worden, en dat zij volledig in hun recht staan mij op die â,¬570 euro te zetten.
Maandag zal ik om de tafel met iemand die het een en ander van cijfers afweet, maar feit blijft dat er betaald dient te worden.
Daar ben ik mij terdege van bewust, maar het moet wel leefbaar blijven.
Mijn ex partner heeft de benen genomen naar het buitenland (zijn moederland), en ik blijf met een enorme schuld achter.
Zure appel, maar daar sla ik mij uiteindelijk ook wel doorheen, de vraag is nu echter... en hoe nu verder.
Ik vemoed dat ik beter af ben in de schuldsanering, als ik daar al voor in aanmerking kom.

Carol

De Rijksoverheid heeft een handige tool voor het globaal berekenen van de beslagvrije voet, misschien heb je er wat aan.
http://www.uwbeslagvrijevoet.nl/