twee lenigen te gelijk door slordigheid bank

Started by Kees 2014, May 01, 2016, 09:47 AM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha die 1 % per maand is een vast bedrag E 260,-- van de 26.000 en is dus geen rente van 12 % maar het bedrag incluis een stukje aflossing per maand.

En Dick wat is het alternatief dan nu zelf actie te ondernemen.

Wijsheid wat geld opnemen betreft dat is geweest en het is nu zaak niet verder weg te zakken.

Met de ING is het denk ik ook slechts een kwestie van tijd dat het fout gaat, dat incassobureau gaat grote druk zetten op het innen terwijl Kees al weet dat het teveel is om nog te kunnen betalen met zijn inkomen.

Kees 2014

Dank voor de reacties  :)

Kan ik mijn probleem bij de ING bespreken zonder het risico dat ze de lening in een keer opeisen?

Bij de ING ben ik gewoon bij met betalen.

Fijne zondag allemaal

Kees 2014

Ik betaalde bij de NN 260 euro per maand maar nu zit ik met het probleem dat ze het uit handen hebben gegeven.

Wat zou een goed voorstel zijn richting het incasso bureau voor nu?

Ik neem aan dat ze niet akkoord gaan met 260 euro?

Betaal ik ook rente aan het incasso bureau? Anders is het goedkoper voor mij omdat ik dan geen rente betaal maar het bedrag per maand in totaal aflos.

gewoon

Ha Kees

Die E 260,-- was een mooi bedrag maar dat kon je immers ook niet volhouden in de afgelopen jaren groeide de schuld weer bij ING en ook was niet genoeg om te voorkomen dan de lening bij NN naar een incassobureau is gegaan,  dus is het eerste probleem wat je op een rij moet zien te krijgen.

Dat incassobureau gaat natuurlijk ook rente rekenen en komen met voorstellen van binnen 2 dagen betalen van het hele bedrag tot E 2.600 per maand, allemaal dingen waar je niets mee kunt, je moet zelf gaan aangeven wat mogelijk is maximaal voor jou, is dat E 260,-- kan zijn.

En volgens mij is die banken aanspreken op hun zorgplicht, niet gelijk een reden om die lening van ING ook geheel op te eisen wel als je daar ook een achterstand op krijgt en dat risico is aanwezig als je er niet netjes uit komt met de afspraken met het incassobureau of je overige uitgaven geen grip op krijgt. 

Kees 2014

Ik heb ING gesproken en ze geven aan dat het eigen schuld dikke bult is. Had je maar aan de bel moeten trekken toen je nog geld kon opnemen was eigenlijk waar het op neer kwam.

Ik heb inmiddels een eigen zaak waar ik vorig jaar maar 1600 euro netto per maand aan over heb gehouden.

Ik ga NN maar eens contacten maar vrees dat hun reactie hetzelfde is. Ze hebben het inmiddels toch ok uit handen gegeven dus het is niet meer terug te draaien.

Kees 2014

Zelfde reactie van NN. Eigen schuld. Er is geen mogelijkheid om de incasso procedure terug te draaien.

gewoon

Ha Kees lees dat je een eigenzaak hebt en dat maakt het nog moeilijker om met een aanbod te komen wat je kunt aflossen, er is geen vast inkomen waar je mee kunt aangeven wat je wel kunt betalen.

Dat je een dergelijke eerste reactie krijgt van ING en NN was te verwachten en maakt alleen nog meer duidelijk dat je de lijn van SF moet gaan volgen.

Om later op een redelijk bedrag uit te komen wat terug betaald moet worden binnen je draagkracht, en voor nu ook beginnen te sparen voor een buffer of zelfs later een afkoop bedrag.

Verder ben je net voor je zelf begonnen wat je nu 1600 per maand oplevert dat kan zeker ook omhoog 1600 per week is het zomaar als het een beetje gaat lopen.

Die leningen zijn toch niet zakelijke rekeningen dan is het ondernemers risico, en blijft van de insteek van zorgplicht van de bank weinig over.

sacredfour

QuoteZe hebben het inmiddels toch ok uit handen gegeven dus het is niet meer terug te draaien.
Waarom zou het niet terug te draaien zijn? Zouden ze de vordering verkocht hebben?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Kees 2014

De leningen zijn gedaan voordat ik een eigen bedrijf ben gestart dus het is allemaal prive opgenomen geld.

Omdat ik het financieel niet kon bolwerken ben ik een eigen bedrijf begonnen. Achteraf geen goede zet omdat het eerste jaar niet zo goed was.

Nu heb ik veel klanten en verwacht veel werk voor dit jaar dus dat zit wel goed. Maarja het kwaad is al geschied  :-\

ING zegt dat als ik gewoon elke maand blijf betalen dat ze de lening niet op zullen eisen en NN zegt dat het incassobureau tot een oplossing wil komen.

Wat wel vreemd is dat ze zeggen dat het uit handen is gegeven maar dat ze mijn voorstel naar het incassobureau wel beoordelen. Dus het lijkt wel of ze het in de gaten houden.

Ik noemde ook hun zorgplicht maar ze zeggen gewoon eigen schuld dikke bult.

ING was welk op de hoogte van de achterstand bij NN zeggen ze. Daarom hadden ze mijn PL geblokkeerd en kan ik bij ING alleen nog afbetalen maar niet meer opnemen van de PL.

Ik heb een eigen huis. Maar dit kunnen ze niet zomaar afpakken toch ??? Ik heb immers aangegeven dat ik er uit wil komen met betrokken partijen.

Kees 2014

Die medewerker van NN zei dat het incassobureau het nu in handen heeft en dat dat niet meer terug te draaien is.

Vervolgens sprak hij de gehele tijd in WIJ vorm zodat het leek of ze samenwerkten. Toen ik dat vroeg ontkenden hij dat en zei dat het in hun handen lag

Kees 2014

Zowel ING als NN vroegen wat ik voorstelde en wat mij de beste oplossing leek.

Maar daar wist ik niet zo snel antwoord op  :-\

Vond het een moeilijk gesprek omdat erop bleven hameren dat het eigen schuld was

gewoon

Ha kees

Wat ik verwachte is ook de reactie van ING dat de lening blijft zoals die nu is,  als je bij blijft met de betalingen,  en je huis ook nog verliezen is lang nog niet  aan de orde.

Wel is het dat je nu een dubbele agenda hebt, 1 je probeert bij te blijven met de betalingen  bij de ING en tot een afspraak te komen met het incassobureau ( NN ) dat je aflossing mogelijkheid nihil was, en je al een nood sprong gemaakt hebt om voor je zelf te beginnen om meer inkomen te krijgen om hier ook op te kunnen betalen, en je een jaar uitstel nodig hebt van deze, om tot een betaal voorstel te komen.

2 en dit staat er geheel los van,  dat je dit jaar ook wil gebruiken om de leningen aan te vechten op juistheid, voor dat je met een verder betaalplan komt.

Kees 2014

Denk je dat ze een jaar uitstel verlenen? dat zou mooi zijn  :)

Wat kan ik nu het beste doen? Ik had al om uitstel gevraagd. Dit nog een keer doen of de papieren die ze hebben opgestuurd voor de betalingsregeling invullen en een brief erbij doen hoe het zover is gekomen.

Ik wil natuurlijk tot een oplossing komen maar weet niet hoever ik kan gaan met betrekking tot uitstel, betalen en ze op hun fout wijzen.

gewoon

Dat denk ik niet,  maar heb het meegemaakt.

Op die al eindeloze dossiers die oninbaar lijken en bijna standaard komen dat het dan maar de schuldhulp zal worden omdat er geen inkomen is, op eens een actief persoon die voor zichzelf begint om te kunnen gaan betalen.

En dat is niet zomaar, en zeldzaam  kan zijn omdat er ook nog rente bij komt dat dit dan wel betaald word zodat de schuld verder niet oploopt,  en ieder kwartaal een balans en of verlies winst rekening willen zien.

En het incassobureau doet weinig fout,  maar die banken

Kees 2014

Even een update;

Ik heb een regeling getroffen met Vesting Finance dat ik 260 euro per maand betaal. Dit is voor het eerste jaar, daarna gaan ze de financiële situatie nogmaals bekijken. Dan heb ik gelukkig weer een jaar lucht waarin ik kan gaan proberen zoveel mogelijk geld te verdienen om er vanaf te komen.

De rente staat op 2%. Betekend dit dat ik dan voordeliger uit ben dan bij NN of komen ze later met een rectificatie?

Bedankt voor alle hulp! Goed weekend allemaal!