vragen over SOLVENCE

Started by scania061278, Mar 01, 2017, 10:08 PM

Previous topic - Next topic

scania061278

Goedeavond,

ik ben jan en ik had een vraag of misschien wel meerdere vragen.
op zeer jonge leeftijd ben ik al vader geworden en we moesten dus op jonge leeftijd al gaan samen wonen, maar zoals het het de meeste te jonge nieuwbakken gezinnetjes gaat was dit van korte duur ongeveen 4 jaar en in totaal 2 zeer mooie dochters uit deze relatie gekregen maar dat is niet waar ik het over wil hebben.

wij hebben rond 2001 een lening afgesloten bij de DEXIA bank met een dure tussenpersoon ertussen en één of andere gekke verzekeringspolis, maar goed wisten wij toen veel, het totaal bedrag was zo om en nabij de 22500,- euro.

na onze relatie breuk hebben of hadden wij weinig contact ik weet niet of mijn ex betaalde aan de lening (denk het niet aangezien zij bij de sociale dienst liep, ik betaalde zo nu en dan een keer.

er gingen heel wat jaren overheen en ik had mijn leven ook weer op track, het is niet veel wat we hebben (ben inmiddels getrouwd wel met een andere vrouw dat dan weer wel) ik ben de laatste jaren hard op weg om mijn leven te beteren, dus de maandelijkse betalingen aan mijn schuld doe ik alweer een x aantal jaar netjes op tijd, zo nu en dan hebben we wel eens een moeilijke maand ertussen maar dan betaal ik de betaling een maand later er weer extra bij om niet weer achter te komen.

nu hebben we een hele rechtsstrijd gehad met het BKR te Tiel in 2015 om mijn noteringen te laten verwijderen aangezien ik wel netjes betaalde en mijn noteringen niet eraf gehaald werden en/of aangepast werden, dit is dus positief van mijn kant gewonnen op deze wijze hebben wij een huisje kunnen kopen om onze maandlasten te kunnen drukken aangezien ik niet in aanmerking kom voor een huurtoeslag omdat ik hiervoor te veel verdien.

maar mijn/onze lening is in de loop der jaren verkocht aan SOLVENCE/UNISOLVE deze incasseren dus ook de maandelijkse betalingen die ik doe.

nu is mijn ex voor een x aantal jaren terug de schuldsanering met haar vriend ingegaan, helaas daardoor heb ik nu dus de volle schuld gekregen.

dit werd mij ten oren gelegd door mijn ex zelf, terwijl de schuldeiser SOLVENCE mij keer op keer vertelde dat mijn ex netjes en op tijd betaalde, toen ik dus SOLVENCE aanschreef over dit nieuwtje van mijn kant uit, duurde het een x aantal weken voordat ik weer een bericht terug kreeg, in dit bericht werd mij dus verteld omdat mijn ex het traject volledig heeft doorlopen dat de gehele schuld op mij neer kwam.

dus aangezien ik een beetje woest was wilde ik dus inzicht in mijn dossier hebben (mijn lening dus na mijn gedachten heb ik hier toch recht op).
SOLVENCE heeft tot op heden mij nog nooit geen enkel inzicht gegeven in mijn dossier over de gemaakte betalingen en de rentes die ik moet betalen.
het enigste wat ze mij zeggen kijk maar op uw bankafschriften daar kunt u volgen wat u maandelijks aan ons betaald.
dus ik heb er verscheidene keren op gehamerd dat ik de hoogte wilde weten van mijn schuld.

op 22-12-2014 was de hoogte van mijn schuld 26157,05
op 12-05-2015 was de hoogte van mijn schuld 27246,05
dit is dus 1089,- in een kleine 5 maand tijd terwijl ik netjes mijn 200,- per maand afbetaalde.

maar nu komt er nog meer,

op 16-11-2016 was de hoogte van mijn schuld 28103,60
op 23-11-2016 was de hoogte van mijn schuld 27957,49
dit dus 7 dagen later en 146,11 euro minder

in de jaren ertussen heb ik dus ook netjes mijn 200,- per maand afbetaald.

tussen 23-11-2016 en 12-05-2015 is  dus een verschil van 711,42 dat mijn lening hoger is geworden.
nu is mijn vraag dus zie jullie hier iets in wat redelijk is of klopt het van geen kant, in mijn ogen denk ik dat het een grote oplichterij is????

en nu mijn andere vraag is SOLVENCE verplicht om mij een jaaropgave te sturen.

met vriendelijke groet,

Jan B