Gewoon door gaan

Started by gewoon, Aug 30, 2013, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha heb een heel rare vraag en dat gaat over zo een pan met een Cerafit laag.

Heb er 1 op de kop kunnen tikken voor erg weinig

Maar heb nu al twee keer deze maand bijna een grote keuken brand gehad omdat die pan veel heter word

Lees nergens waarschuwingen hier voor op het net maar die pannen zijn levens gevaarlijk als je dit niet in de gaten houd.

Maak al mijn hele leven een jus door de boter te blussen met water en heb dit nog niet eerder aan de hand gehad dat de complete keuken onder de boter zit opdat het uit de pan geslagen werd.

Verder is het ook niet lekker zonder olie of boter bakken PLUS HET STINKT verschrikkelijk maar goed

burningspirit

Hey Gewoon!
Wij hebben ook van die keramische pannetjes. Gekregen via een oude buurvrouw, die twee gidsjes had bij wijze van zelf te bestellen kerstpakket van haar werk. Zij en haar man werkten voor dezelfde werkgever en wilden ons een aardigheidje doen. In het begin ging het goed in die pannetjes maar nu zijn ze niet meer schoon te krijgen en alles bakt er in aan. De bodem wordt inderdaad heel heet en het lijkt erop dat olie en boter in die pannetjes ze verder achteruit helpt. Ook keramische laag kan poreus worden, net als tefal en emaille.
Eerlijk gezegd denk ik dat de bak-gewoontes van veel mensen (boter blussen met water enzovoorts) niet passen bij wat een keramische pan beloofd te zijn:veilig bakken zonder vet. Wij vinden dat ook gewoon niet lekker. Één keer (te) heet bakken met olie of boter en pats, de pan is naar zn galemiezen. Je wordt ook niet gewaarschuwd, als je het merkt is het al te laat. Ik overweeg om terug te gaan naar gietijzer of iets anders ouderwets.
Misschien moet jij dat ook doen. Hahahaha.....  het is ook wat met dat nieuwerwetse spul, hea?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

Jaren terug ben ik gestopt met alle mooie pannen, ik vond ze veels te duur en de levensduur veels te kort. Ik ben toen over gestapt op gietijzer. Dat is wel wat meer werk in onderhoud maar gaat super goed met bakken. Ik ben dus lang geleden van de moderne wagen af gevallen en weet niet veel over dit soort moderne pannen. Maar zo te horen is het niet veelbelovend? Het spijt me dat je de kat hebt gekocht :S

jan

Wij hebben al 20 jaar dezelfde pannen en wij kopen op elektrisch. Deze pannen zijn gewoon van ijzer. Wij hebben ook een hapjes pan met zo'n teflon anti baklaag. Het schijnt dan zo'n teflon baklag niet goed is voor je gezondheid, omdat deze in de tijd loslaat.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha Jan heb dat ook gelezen en dat valt mee hoe slecht dat voor je gezondheid is, meer is het dat de fabricage zeer schadelijk is,  omdat er giftige stoffen vrij komen en die pannen gaan dan ook verdwijnen met teflon.

En over gewoon pannen van ijzer daar is dus niets fout aan en geeft op mijn klacht van smaak het beste antwoord.

Die green pan van mij heeft ook nog eens een extreem dikke onder kant om de warmte te  verdelen is het verhaal,  maar is misschien ook een reden dat ik de hele keuken kon reinigen,  door dat toe voegen van water een aluminium bakpan direct koelt en nu er veel meer opgeslagen energie in de dikke zool.

BS ik denk dat ook dat die laag na een korte tijd poreus word en dan ben je weer net zover als met een ijzeren pan, en is er helemaal geen voordeel meer.

En nogmaals het stinkt erg iets te bakken in het vet van het stukje vlees zelf zonder boter, en vis ruik je dagen later nog in de keuken.

Dus het lijkt er op als gesproken word over.. amazing  developments,  ik dit het beste mag vertalen als,

verbazing of ik er weer  in stinkt