VERPLICHT STOPPEN MET WERKEN?

Started by excalibur, Feb 05, 2016, 08:46 PM

Previous topic - Next topic

excalibur

Na een gesprek met mijn nieuwe bewindvoerder werd het volgende gesteld:
De schuldhulpverlening zal heel misschien alleen akkoord gaan met autobezit indien de schuldhulpvrager de kosten hiervan zelf betaald. dit kan ten koste gaan van het wekelijkse leefgeld, wat onleefbaar wordt. Als de schuldhulpverlening hier niet mee akkoord gaat moet de auto verkocht worden, ook als deze noodzakelijk is voor werk. Gevolg is verlies van werk en dus inkomen.
Ik ben werkzaam in de beveiliging, kan tewerkgesteld worden door heel het land en op alle mogelijke werktijden. Mijn werkgever eist daarom ook bezit van eigen vervoer. Zonder auto betekent dit verlies van baan en terugval naar een sociale uitkering.  De schuldhulpverlening beschouwt de auto als een kostenpost, terwijl deze volgens de feitelijk werkelijkheid juist extra inkomen genereert. Iets waar schuldeisers zeer blij mee zullen zijn.

Ik woon in een dorp dat slecht openbaar vervoer heeft en nauwelijks tot geen werkgelegenheid heeft.
Ik wordt op deze manier gedwongen mijn baan op te zeggen, een uitkering te gaan trekken en te gaan bankhangen, minimaal tot mijn 57ste levensjaar. Een verder werkzaam leven op deze leeftijd kan ik dan, na jaren niet te werken, verder wel op mijn buik schrijven.

Wie heeft er ervaring met deze kromme en onredelijke redenering van de schuldhulpverlening?

sacredfour

De schuldhulpverlener mag onder deze omstandigheden alleen vragen dat je een goedkopere auto gaat rijden als dat überhaupt wat gaat uitmaken voor je financiële situatie.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

chapter

idd dat is onzin zit zelf in wsnp en mocht auto door werk juist behouden en krijg daar behoorlijke ccorrectie voor in mijn vtlb van 350 euro

ollie bollie

Ik zit nog in het minnelijke traject, maar mag ook de auto houden voor mijn werk. Daarvoor krijg ik ook een correctie van 288 euro op het vrij te laten bedrag. Omdat ik in ploegendiensten werk en mijn werk afgelegen ligt, is het niet te doen met het openbaar vervoer.
Carpe diem!

Smile

Hallo :) ,   wij  mochten de  auto  wel  houden , maar.....  de waarde  van deze  auto ,  is hoger dan â,¬1500 .
Tevens  werkt mijn man  niet erg  ver  van huis  maar  wel in  ploegendiensten die met het openbaar  vervoer  niet kunnen. Dus   besluit  onze  bewindvoerder  dat  we  de auto ivm werk mogen behouden, mits we  de getaxeerde waarde ervan inleggen in de  boedel (maandelijks  n   bedrag , verdeeld  over 3 jaar) plus  we krijgen geen  reisgeld of  tegemoetkoming in de kosten van de auto. wij betalen dus uit ons  vtlb maandelijks  een  x bedrag voor de  auto ( gaat naar de  boedel )   plus  alle benzine enz...uit ons  vtlb.
Gelukkig  kunnen we het net  betalen uit ons  budget  anders  had de  auto idd verkocht moeten worden !
Groet, fijn weekend , Smile   :) Dus  diegenen die  wel n tegemoetkoming  krijgen of  reiskosten vergoeding , die  boffen   :-))

rosalien

Hier mogen we in de WSNP ook de auto houden, geen correctie op het vtlb maar mag wel de reiskosten die de werkgever betaald houden. Dus alle andere kosten komen uit het vtlb, gaat tot nu toe redelijk!

Het lijkt mij grote onzin dat je een betaalde baan op moet zeggen!
Het is wel zo dat een auto maar een waarde tot 1500 euro mag hebben, ik rijd nu een ouwetje van 20 jaar, voldoet prima om op het werk te komen!

excalibur

Bedankt voor jullie reacties!

Ligt deze regelgeving ergens vast en waar zou ik die kunnen vinden? het gaat trouwens over auto uit 1999, waarde misschien nog â,¬1000,-. Wel een diesel, superzuinig maar hoge belasting. Heb auto nu op naam van mijn broer gezet en "huur" hem voor â,¬200 per maand, zijnde de kosten van belasting en verzekering.

Groeten,

Will

chapter

als je auto niet op je naam staat draag je de volledige kosten zelf en krijg je er logisch ook geen enkele correctie voor. Ik snap het wel maar met beduvelen ga je in een sanerings traject niet ver komen want meeste zaken komen toch vroeg of laat uit. Wees gewoon eerlijk als je ook eerlijk geholpen wil worden.
Zolang auto op naam van ander staat heeft de vraag beantwoorden weinig zin aangezien je dan 0.00 correctie krijgt en alles uit je vtlb moet voldoen.

sacredfour

QuoteHeb auto nu op naam van mijn broer gezet en "huur" hem voor â,¬200 per maand, zijnde de kosten van belasting en verzekering.

Vergeet dan niet een koopcontract op te maken. De wagen vertegenwoordigd een bepaalde waarde. Deze moet in jouw bezit komen na verkoop. Anders kan dit gezien worden als misleiding en bedrog.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.