Wat is nu precies mijn beslagvrije voet?

Started by samsung, Jan 22, 2016, 02:09 PM

Previous topic - Next topic

samsung

Quote from: sacredfour on Jan 25, 2016, 03:51 PM
voor waterschap belasting kan ook kwijtschelding aangevraagd worden.
Zijn er nog vorderingen waar nog geen vonnis voor is maar wel een incassobureau die probeert te innen?

Ik ben maanden bezig geweest om kwijtschelding te verkrijgen voor gemeente en water.
Water heb ik afgelopen jaar gekregen, en gemeente uiteindelijk ook nadat ik zo'n beetje wekelijks aan de balie stond omdat ik die ook niet nog eens kon betalen.
Gemeente was 2 x afgewezen, zij waren van mening dat ik dat gemakkelijk kan betalen.
Uiteindelijk haalde ik de automatische incasso terug, en kreeg ik alsnog een brief dat ik met Gods gratie toch kwijtschelding kreeg voor dat jaar.
Maar er wel bij dat ik dat dit jaar niet zal gaan krijgen.
Ik ga alsnog weer een bezwaar indienen voor dit jaar aankomende maart.

Jiske

Quote from: samsung on Jan 28, 2016, 07:05 PM
Quote from: sacredfour on Jan 25, 2016, 03:43 PM
Houdt er rekening mee dat het vakantiegeld onderdeel uitmaakt van het inkomen waarvoor de beslagvrije voet is berekend. Het vakantiegeld mag dus niet in beslag genomen worden als het maandelijkse bedrag dat ingehouden wordt al aan het beslagvrije inkomen zit.

Mijn vakantiegeld is gewoon ingenomen afgelopen mei, dat valt onder het loonbeslag.

Dat is bij mij al 6x gebeurd samsung en hetzelfde incassoburo.

Je moet het ook maar allemaal weten, Nederland wordt dan wel steeds slimmer, maar in deze zaken is het toch wel moeilijk hoor.