Loonbeslag

Started by Pazzie, Nov 19, 2015, 09:08 AM

Previous topic - Next topic

Pazzie

mijn broer is internationaal vrachtwagenchauffeur.
Hij had samen met zijn vriendin een leuke koopwoning.... Alles leek goed te gaan.
Tot dat ze vorig jaar ineens vertrokken was naar een andere man ze heeft behoorlijk wat spaargeld meegenomen..
Maar dat is nog niet het ergste.... Er bleek ook al ruim 13 maanden geen hypotheek te zijn betaald, ook andere vaste lasten zoals de Nuon leek ze al een tijdje niet te betalen...
Mijn broer heeft gelukkig met iedereen regelingen kunnen treffen..
Hij kon alleen helaas de lasten van de hypotheek niet in zijn alleen dragen

Pazzie

Nu moet hij dus op zoek naar een andere woning... Wat erg lastig is, zijn inkomen is te hoog voor een sociale huurwoning.

Dus hij moe particulier moeten huren..

Nu hebben we wat gevonden waar hij per 1 december al terecht zou kunnen. Uiteraard wordt er een borg gevraagd van een maand huur.  Maar hij zit nog steeds met dat loonbeslag...

Hoe moeten we dit aanpakken??

Pazzie

Op een bijzondere manier, kan ik het verhaal niet in 1x plaatsen......  :o
Hieronder verder dus......

De bank heeft het huis in de verkoop gezet, en mijn broer heeft loonbeslag gekregen.
gelukkig nu het huis verkocht. Per 18 december is hij dus dakloos, met een rest schuld van â,¬60.000
Zoals het er nu naar uitziet draait hij alleen voor deze rest schuld op...
Omdat zijn ex overal de kont onderuit draait.
Mijn broer is ook de enige met loonbeslag, en zij leeft als een god in Frankrijk

Nu moet hij dus op zoek naar een andere woning... Wat erg lastig is, zijn inkomen is te hoog voor een sociale huurwoning.
Dus hij moe particulier moeten huren..
Nu hebben we wat gevonden waar hij per 1 december al terecht zou kunnen. Uiteraard wordt er een borg gevraagd van een maand huur.  Maar hij zit nog steeds met dat loonbeslag...
Hoe moeten we dit aanpakken??

sacredfour

Een maand borg is erg redelijk. Soms wordt er 3 maanden borg geëist.   Is er geen familielid waar hij dit kan lenen? Met een restschuld van 60.000 euro zal het wel even duren voordat het loonbeslag er af is. Als het probleem met de borg is opgelost dan zal er een nieuwe berekening moeten worden gemaakt m.b.t. de beslagvrije voet.  Als internationaal chauffeur krijgt hij bepaalde toeslagen die niet meegenomen mogen worden in de berekening van de beslagvrije voet. Laat daar eens goed naar kijken!  Heeft de bank ook beslag gelegd voor de restschuld? Is er een rechtszaak geweest met de bank? 
Was er een samenlevingscontract met de ex?
Was het huis op beide hun naam?
De ex is dan ook verantwoordelijk voor de restschuld. Dat ze nu in Frankrijk woont maakt niks uit. Zorg er in ieder geval voor dat de helft van de schuld bij haar wordt neergelegd.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.