Wat te doen tegen vordering Hoist AB

Started by Lisa34, Aug 17, 2015, 09:31 PM

Previous topic - Next topic

Lisa34

Voor vier weken terug kreeg ik een brief door de deur van een incasso bureau dat ik binnen twee dagen na dagtekening een vordering moest betalen. Deze vordering is mij totaal onbekend het zou gaan om Hoist krediet AB gezien ik in mijn verleden wel schulden heb gehad(i.v.b een eigen zaak die failliet is gegaan) maar nooit geen krediet of zoiets dergelijks heb afgesloten ben ik google gaan raadplegen om hier meer info over te krijgen wat mij al snel opviel was dat meer mensen last hebben van dit vreemde bedrijf wat oude schulden schijnt op te kopen. Wat ik ook vreemd vond is dat ik binnen twee dagen na dagtekening moest reageren en anders zou ik gedagvaard worden . Het vreemde was dat de brief pas drie dagen naar dagtekening door de postbode werd bezorgd. Ik ben daarom meteen gaan zoeken over wat ik kan doen tegen dit bedrijf. Ik kwam toen de incassobrief tegen het aanvragen van akte van cessie die heb ik dezelfde dag nog verstuurd naar het incasso bureau zei hebben mij vier dagen later een brief getuurd waar instaat wij zullen het doorgeven aan Hoist krediet AB. Inmiddels zijn we drie weken verder ik heb nog niets vernomen. Graag zou ik willen weten wat ik tegen dit bedrijf kan doen mochten ze toch nog gaan reageren wat is het vervolg op de incassobrief die ik verstuurd heb.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen .

jan

Schulden verjaren en als ze verjaard zijn en je erkend ze, dan zijn ze opeisbaar. Het is big business voor sommige incasso boeven om oude vordering opnieuw proberen te innen. Stuur de incasso brief en wacht tot dat zij reageren. Je moet nooit een schuld erkennen.

Vooral geen schuld erkennen, ze hopen en gokken erop dat jij dit doet.

Ps vergeet niet dat dit boeven zijn en deze boeven lezen mee :)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Lisa34

Goedenavond Jan,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik had iid al de forums gelezen op radar enz en gelukkig ook gezien dat ik de schuld niet moest erkennen. Ik heb de incasso brief al verstuurd en van Hoist nog geen reactie de incasso brief is vier weken geleden. Ik ben ook persoonlijk failliet geweest door een eigen zaak die door de crisis ten onder ging. Bij mijn curator was in die tijd niks van deze schuld bekend hij heeft destijds een inventarisatie gemaakt van alle openstaande posten. Ik ben twee jaar failliet geweest en inmiddels is het faillissement al drie jaar opgeheven wegens gebrek aan baten inmiddels heb ik alle schulden die toen open stonden netjes afgelost door hard te werken. Vervelend dat dit nu binnenkomt met meteen dreigen tot dagvaarden terwijl ik nog nooit wat van hun heb gehoord. Ik zou dan ook graag willen weten wat ik moet doen mochten hun toch gaan reageren op de incassobrief .

groeten Lisa

jan

Door te dreigen proberen ze maximaal onder druk te zetten. In de hoop dat je bang wordt en betaald. Ze balen van forum's zoals dit forum.

Als ze reageren, gaan ze dreigen met het door escaleren naar een rechter. En dan hopen ze dat je alsnog betaald. Ze proberen met je in contact te komen om alsnog een betalingsregeling te treffen. Als je hun afwijst , kijken deze boeven, wat de kans is, bij een rechter. Afhankelijk van de kans, gaan ze door. Als de kans is dat ze gaan verliezen stoppen ze.

De meeste oude schulden zijn verjaard en deze schoften proberen, de schuld door een bekentenis opnieuw leven in te blazen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator