Wanneer zijn incassokosten terecht?

Started by Robke71, Jan 17, 2018, 12:35 PM

Previous topic - Next topic

Robke71

Hallo,

Ik heb een aanmaning ontvangen wat naar mijn inzien niet geheel terecht is. Voor de duidelijkheid ik betwist de kosten niet.

Betreffende firma heeft mij vorig jaar schoolboeken geleverd, maar de incasso machtiging wordt door hun niet goed doorgevoerd. Na wat herinneringen en aanmaningen en verschillende e-mails wordt er een nieuwe incassomachtiging gevraagd. Dit geef ik netjes af met het verzoek om aan het eind van de maand te incasseren.
Eerste termijn wordt gedaan en keurig rond de 25ste. De 2de doen ze na 3 weken, dus nog voor het ontvangen van het salaris. Dus die voert de bank niet uit. Helaas zie ik dat bij de ING pas via vele omwegen (is inmiddels gemeld als verbeterpunt).
Bedrijf stuurt zonder herinnering een aanmaning met 40 euro op het termijn bedrag.

Bij navraag vindt het bedrijf dat ze dit mogen, omdat er al eerder herinneringen zijn gestuurd. Deze herinneringen kwamen door hun eigen fout.
Indien de laatste betaling fout gaat, dan volgt er een nieuwe aanmaning. Dus nogmaals 40 euro.

Ben ervan vrijwel zeker van dat ze fout zijn, maar wil het toch even bij jullie voorleggen.

Hoe denken jullie hierover.

Grt. Rob

Caspertje

Assumption is the mother of all fuck ups.