Even een trieste medeling

Started by tonnie64, Jun 01, 2015, 11:58 AM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Helaas is ons moederke zaterdag van ons heengegaan :'( :'( :'( :'( :'( . Ze heeft een mooie leeftijd bereikt van 91 jaar, maar we brengen geen leeftijd weg, maar ons mam
Ik heb vanmorgen meteen de bewindvoering op de hoogte gesteld . Mijn god wat zijn die mensen koudbloedig, moest een kopie overlijdings akte sturen, evenals de rekenning van de begrafenis en het laatste bankafschrift, Mijn god , we zijn nog bezig om alles te regelen en mijn moeder had niets, een kleine begrafenis verzekering , de rest wordt betaald door mijn familie, omdat ze mijn  moeder de begrafenis willen geven die zij verdiendt en nog willen ze weten of er geld zit. Ben erg boos geworden en gezegd dat ik eerst even de tijd wil hebben alles te regelen met mijn familie en mijn moeder een mooie en waardige uitvaart te geven. en dat ik dan wel terug kom op de dingen die zij willen. pffffffffffffffffffft harteloze mensen

An0niempje

Gecondoleerd Tonnie en sterkte...

Zoals jij het beschrijft is het inderdaad behoorlijk gevoelloos van die bewindvoering, hoop echt dat ze je de gelegenheid geven, om als rustig te regelen. Lijkt mij toch vrij normaal, dat je even verwerkingstijd nodig hebt.Maar helaas denken bedrijven en in dit geval dus ook de bewindvoerder vaak vooral zakelijk...

tuthola

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Joy2014

Gecondoleerd Tonnie,

Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

Sommige mensen zijn helaas heel onmenselijk.

Meelezertje

Tonnie, van harte gecondoleerd met het verlies van moeder. Veel sterkte komende dagen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tonnie64

Dank jullie wel, wij gaan onze moeder vrijdag  een heel mooi en waardig afscheid geven . Dit heeft ze verdient :'(
Het is nu allemaal nog vers en verdrietig, mijn oude schuldhulpverleenster heeft de bewindvoerder erg boos gebeld en ze hebben hun excuses aangeboden via de mail. Ik hoef alles pas in te leveren, als ik er aan toe ben

Maar nogmaals bedankt

gewoon

Ha Tonnie

Gecondoleerd met het verlies van je moeder en dat het een mooi en waardig afscheid mag zijn en zeker ook met liefdevolle momenten en herinneringen met familie en naasten.

Die bewindvoerder als ik het  was,  bleef het niet bij een mail maar stond ik aan deur met een bos bloemen, wat een enorm gemiste kans voor naasten liefde.

Veel sterkte komende tijd

tonnie64

Dank je wel .......Gewoon

helaas zijn niet alle mensen in staat tot naastenliefde en fatsoen, ze hebben echt laten blijken dat ze keihard zijn

Boeddha

Gecondoleerd en veel sterkte voor nu en de aankomende tijd.
Dat de herinneringen een mooi plekje blijven houden.
Be strong, have faith!

Knibbel

Gecondoleerd Tonnie en heel veel sterkte gewenst.

En jouw bewindvoerder, het is in en intriest wanneer iemand vanuit haar 'functie' niet eens in staat is om medeleven te tonen. Maar goed dat jouw vorige schuldhulpverleenster haar hier eens goed op heeft gewezen. Je bent een mens en geen naam op papier.....

Sterkte nog voor de komende tijd met het verwerken van dit verlies.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Beetje jammer, dat de excuses pas moesten komen, na een mail van je schuldhulpverlener. Wel goed, dat die schuldhulpverlener het voor je opneemt trouwens... Zouden ze ook excuses aangeboden hebben, als ze geen boze mail van je schuldhulpverlener hadden gehad?

Na ja, niet meer aan denken maar, je hebt op dit moment al genoeg aan je hoofd, ben iig blij voor je, dat je meer tijd krijgt om de stukken in te leveren...

Sterkte bij het afscheid, dat het inderdaad een mooi en waardig afscheid mag worden...

An0niempje

Vind het trouwens mooi, dat je zegt: we brengen geen leeftijd weg, maar jullie moeder... Zo is het maar net... En daarnaast mag je natuurlijk dankbaar zijn, dat ze zo'n mooie leeftijd bereikt heeft... Laat dat een troost zijn voor jullie...

chapter

gecondoleerd tonnie
jammer dat je bwv zo reageerde mijn moeder is vorig jaar juni overleden, heb van haar juist best veel hulp gehad. Zo mocht ik niets doen als tekenen oor begrafenis etc. Moest ik naar de rechtbank voor akte van verwerping. Ik wilde ect niets hebben en voor kids benificair (alleen de baten,niet de schulden). Ik was hier zelf nooit uitgekomen of bij nagedacht dat ik erfenis officieel moest verwerpen. Ik wens jullie een mooi en waardig afscheid

tonnie64

Dank jullie wel voor jullie medeleven

Er is bij ons geen erfenis en ook geen schulden, mijn zus regelde haar geldzaken, ze had een aowtje en daar moest ook de zorginstelling van betaald worden, dus ik hoef niets te verwerpen, mijn familie moet zelfs bijbetalen voor de begrafenis, vind het jammer dat ik niet mee kan helpen daarin, maar mijn familie wil graag dat onze moeder de uitvaart krijgt die ze verdient en zo gebeurt het dan ook.

Chrissie

Tonnie zie nu pas je berichtje, heel veel sterkte toegewenst voor de komende periode met dit grote verlies.
Heb verder niets toe te voegen het is allemaal al door de anderen gezegd kan me er alleen maar bij aansluiten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.