Kabinet moet slachtoffers van PGB-Fraude bijstaan

Started by An0niempje, Apr 27, 2015, 01:12 AM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Toch wel fijn, dat er steeds meer aandacht voor komt, nu alleen nog hopen, dat het kabinet echt nog een keer met een oplossing komt...

http://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-sectoren/zorg-en-welzijn/nieuws/984606-kabinet-moet-slachtoffers-van-pgbfraude-bijstaan/

Dick

Als mensen buiten hun schuld hierdoor in de problemen komen, moet de overheid zijn verantwoording nemen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

An0niempje

Mee eens Dick, alleen is nu de vraag, neemt de overheid die verantwoordelijk ook?

jan

Dit kan je enkel maar bereiken, door het kenbaar te maken aan de politiek. Als het zichtbaar is gaan ze optreden. Zorg dat het bekend is bij de tweede kamer.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

An0niempje

Daar ben ik ook mee bezig, Jan ;)
Ik heb al diverse politici gemaild...
Ik heb zelfs Mark Rutte al een brief gestuurd
Mijn ervaring tot nu is alleen dat lagere politici eerder geneigd zijn om te helpen dan hogere politici..... Dus probeer ik nu lagere politici te gebruiken als kruiwagen om hogerop te komen...

Maar goed, er wordt van meerdere kanten aan de politiek getrokken ivm deze kwestie en vanuit meerdere organisaties, maar het blijft de vraag: is de politiek wel of niet bereid om hierin wat te doen voor de budgethouders....

Boeddha

Stuur de brieven of mailtjes naar de secretaris van de fracties, daar bereik je meer mee. Zij verdelen het onder de fractieleden.

Be strong, have faith!

An0niempje

Ik heb inmiddels naar allerlei lagen gemaild en vandaar uit is mijn verhaal ook weer verder gemaild.
Ook fractiesecretarissen zijn al bereikt met mijn verhaal....
Ik richt mij op het moment ook vooral op mensen die in de media laten weten, dat ze zich ook hard willen maken voor de zaak. Mijn ervaring is, dat dit niet persé een staatssecretaris hoeft te zijn....
Een beleidsmedewerker van de SGP heeft bijvoorbeeld voor mij persoonlijk voor elkaar gekregen, dat de vordering voorlopig bevroren wordt en mijn verhaal doorgestuurd naar het ministerie van VWS via een interne mail. En dat bedoelde ik met het gebruik maken van kruiwagens ;)
Dus ik begin steeds beter mijn weg te vinden hierin...
Maar nog steeds blijf je hierin afhankelijk van de goodwill van de politiek...
In het bijzonder speelt staatsecretaris van Rijn hierin een belangrijke rol...
Voordeel is wel, dat hij op het moment al heel erg onder vuur ligt betreffende het PGB...

jan

Er is en blijft chaos rond de PGB's!

QuoteEen zwaarbeladen Kamerdebat over de chaos met persoonsgebonden budgetten (pgb’s) is gisteren minder dan een uur voor aanvang plots van de agenda gehaald.De PvdA vreesde dat de eigen staatssecretaris Van Rijn (Volksgezondheid) het debat niet zou overleven. Dat zeggen verschillende bronnen aan het Binnenhof, uit zowel de coalitie als de oppositie. De kritiek op de chaos rond de hervorming van het uitbetalen van de zorgbudgetten zwol gisteren zo hard aan, dat een groot deel van de oppositiepartijen achter de schermen aangaf dat er een klein wonder moest gebeuren, wilden zij niet het vertrouwen opzeggen in de bewindsman.
„Een breed blok in de oppositie dreigde daarmee”, stelt een bron in een regeringspartij.

lees verder http://www.telegraaf.nl/binnenland/24065397/__PvdA_vreest_val_Van_Rijn__.html
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator