ING - Vesting Finance Fiditon

Started by burningspirit, Feb 22, 2014, 03:09 PM

Previous topic - Next topic

Buster

QuoteEn wat betreft de inkooporganisatie: die laat ik maar eventjes slapen tot inderdaad het minnelijk traject wordt gestart. Je weet maar nooit immers..... het kan zijn dat ze hun vordering verkopen ondertussen, kan ook zijn dat er anderen aan gaan zitten die er anders over denken. Dat zien we dan wel weer.

Benoem bij het opstellen van de schuldenlijst het dossiernummer en de naam van de bij jouw bekende schuldeiser, in dit geval de inkooporganisatie. Stel dat ze later de schuld verkopen heeft die nieuwe "eigenaar" er niets aan. De schuld is na het verkrijgen van de schone lei een natuurlijke verbintenis, dat wil zeggen, zolang jij de schuld niet erkend is de schuld niet langer opeisbaar voor een rechtbank. Op papier blijft hij wel bestaan, maar dus zonder opeisbaarheid.

Quote,... elke instantie gebruikt toch weer een eigen terminologie en als je die niet bezigt, kan het zomaar zijn dat je papieren binnenkrijgt, waar je niet op doelde.... weet ik helaas uit ervaring.

Oef zeg, je moet echt een halve expert worden, wil je je door dit 'oerwoud' kunnen heen'vreten'.....

Ja erg hé? En aan het einde van de rit maar blijven roepen dat het allemaal je eigen verantwoording is. Ik vindt het zo knap van je dat je doorpakt, onderzoekt, alles op papier vraagt en krijgt. Petje af hoor!

Hou vol ;)

Oja, vergeet ik bijna, wat ontzettend tof dat Fiditon zo met je meedenkt. Dat mag ook wel eens gezegd.

gewoon

ha van mij ook een felicitatie dat je de koe bij de hoorns neemt, en na dat telefoontje zal je een stuk beter gevoeld hebben, dat je weer 3 maanden extra tijd hebt gekregen.

Over drie maanden zelf contact houden hoe het er voor staat, ook als er nog weinig verbetering is, vervelend is, als je dan weer niet durft te bellen, het gaat om de goede indruk die je daarmee maakt dit echt op te lossen.

Had er dit weekend plezier in met mijn humor, omdat dit net als buiten wandelen of dergelijke, net even lucht kan slaan in toch zeer zware problemen, en daar doet een glimlach volgens mij wonderen bij.

Goed gedaan

burningspirit

Zeker Gewoon, die humor van jou deed wonderen.  ;D Ik zat in mn eentje hier te lachen, mijn man begreep er niks van, die trok zijn wenkbrauwen op, zo van: snap niet wat er zo komisch is. Maar ik heb ervan genoten. En ik voelde me inderdaad goed na dat telefoontje. Was vooral content dat ik me zo netjes had gedragen. Ook bellend naar belastingdienst, uwv en sociale dienst.... ik had iets van 'beter stroop dan azijn' in mijn hoofd geprent en heb me er gelukkig aan kunnen houden. Was daardoor ook niet overstuur of down vandaag. En wetend dat ik veel post zou hebben vandaag, was ik ook nogal tevreden over mijn verdeling in twee bezorgmomenten;  heb ik twéé keer  ruim een uur kunnen genieten van mooi weer en sneeuwklokjes in de tuinen..... De beloften die ik maak, zet ik trouwens in de agenda tegenwoordig, dan kan ik er niet onder uit. Dus in de week van 25 mei staat er nu: deze week Vesting Finance Fiditon bellen.

En Buster, jou moet ik ook bedanken voor je betrokkenheid en eerlijkheid!  8) Zat me alleen af te vragen.... hoezo heeft 'nieuwe' schuldeiser er niks aan? Is dat als ze (ver)kopen na of tijdens minnelijk traject? Of begrijp ik verkeerd? Moeten die 'nieuwen', als ze de vordering gekocht hebben zich bij mij (of het B.A.C.) melden om op de schuldenlijst te komen? En als ik van niks weet (dat ze verkocht hebben) en ik vermeld de oorspronkelijke schuldeiser met dossiernummer, dan kunnen ze niet meer aansluiten? Als dit klopt.....zoals ik het nu begrijp, dan zou het mooi zijn als a.s.a.p. die SHV geregeld zou zijn....toch? Zodat ze geen tijd meer hebben om te verkopen en meer ellende aan te richten.....? Of, in het gunstigste geval, al verkocht hebben terwijl ik dat niet wist.....?

En verder moet ik me de komende dagen erover buigen hoe ik kan zorgen dat alles toch nog op zn pootjes komt, ook al is de uitkering tóch te laat. Heb al gekeken hoe ik, dat als de huur moet worden betaald er toch voor kan zorgen dat er genoeg geld op die rekening staat. Misschien een beetje schuiven met wat we nog hier en daar hebben..... Ik wil zo graag nu eindelijk die drie maanden eens halen..... zodat er een begin gemaakt kan worden....  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Buster

Ja, het is wat ingewikkeld. ;) (understatement)

Het papier waarop staat dat jij geld schuldig bent is het bewijs dat de schuld bestaat.
De eigenaar van dat papier is je schuldeiser.
Als dat papier verkocht wordt en dus een nieuwe eigenaar krijgt veranderd er niets aan de schuld zelf, wel aan wie je de plicht hebt het af te lossen.
Als jij de schuld met dossiernummer vermeld in de lijst wordt er door de SHV contact opgenomen met de schuldeiser zoals hij bij jouw bekend is.
Stel dat de schuld is doorverkocht moet de schuldeiser melden aan wie dat is verkocht.

Die handeling, het doorverkopen noemen ze "cessie".
Er zijn twee soorten, de gewone, dan moet de nieuwe schuldeiser zich aan je bekend maken.
En "stille cessie" dan hoeft de nieuwe schuldeiser zich niet bij je te melden, maarrrrr,.. dan moet het document waar de overdracht op staat voldoen aan extra voorwaarden. Als de nieuwe schuldeiser zich meld en jouw niet de juiste documenten kan tonen dan is de kans groot dat een rechter de vordering afwijst.

Dus even vertalen naar jullie situatie.
Als je de schuld doorgeeft doet de SHV onderzoek en gaat vragen hoe hoog de huidige schuld is. Een schuldeiser krijgt dan de kans om daarop te reageren, doen ze dat niet komt hun claim in verband met die specifieke schuld op de boedel te vervallen. Als de schuld ondertussen of daarna wordt doorverkocht kun jij met je schone lei wapperen en aangeven dat de schuld in aanmerking kwam voor sanering en daar door de schuldeiser niet op is gereageerd. De schuld is dan niet meer opeisbaar. Wat zo'n nieuwe schuldeiser dan nog wel kan doen is je proberen over te halen om alsnog de schuld te erkennen. En dat is natuurlijk geen goed idee.

Daarom hebben ze er niets aan. Het kan dan niet meer afgedwongen worden.

Even over de uitkering die te laat is.
Neem contact op met de vaste diensten die stabiel moeten blijven.
Leg uit wat er misgaat, dat je ze, als dat nodig is elke dag op de hoogte houdt van de vorderingen en of ze alsjeblieft met je mee willen denken.

Laat je namelijk niets van je horen kunnen ze maar een conclusie trekken: deze dame komt haar verplichtingen niet na. Als je uitlegt dat je dolgraag je verplichtingen na wil komen moet je ze dat wel uitleggen. En blijf aan de bel trekken bij het UWV, dat dit voor jullie desastreuze gevolgen heeft en je nu afhankelijk bent van de bereidwilligheid van dienstverleners.
Honing, azijn,....

burningspirit

Thx Buster, ik ga er morgen mee aan de gang, de dienstverleners inlichten over de situatie. Goed om dat nog even tegen me te zeggen, het sluimerde al in mijn hoofd, maar soms is die schop onder het achterwerk tóch even nodig  ;D ;D ;D
Gewoon doen dus! Hoppa! Zeg ik nu tegen mezelf hea?  ;D

Okay, dat is waar ik ook nu mee bezig ben voor donderdag: een schuldenlijst. Die lijst heb ik al, maar het moet op een daarvoor bestemd formulier komen. Evenals een duidelijke, korte uitleg over het ontstaan van de schulden. Dus daar werk ik vandaag en morgen aan. Ik ga er vooralsnog van uit, dat die inkooporganisatie de zaakjes juridisch wel op een rijtje heeft. Als dat niet zo blijkt te zijn, is dat een aangename verassing, maar ik ga daar niet van uit.

Zat me ook even af te vragen of het verstandig is, mocht de gelegenheid zich voordoen, om aan de verhuurder kopieën te vragen van de huurcontracten..... ? Of kan ik beter nog een keer alles ondersteboven keren hier, om de oorspronkelijke contracten te vinden..... :-[ eerlijk gezegd schaam ik me dood dat ik ze nog niet terug heb gevonden, ik heb werkelijk alle papieren teruggevonden en redelijk goed geordend nu alleen die ...pieieiep.... contracten nog niet..... :-[ :'(

Buster

Heb je die kopieën dringend nodig voor de lijst?

Laat het anders even liggen, je hebt al genoeg te regelen.
Heb je ze wel dringend nodig, gewoon een verzoek om de kopieën, daar is niks mis mee.
"Om mijn administratie compleet te maken" "Alvast bedankt voor de medewerking" ;)

Enne,.. had ik al gezegd dat je hartstikke goed bezig bent?

gewoon

Dringend is het niet, het boven water komen van dat huur contract het maar wel moet het gevonden worden of een kopie van deze,  bij de aanvraag SHV omdat er in die bijzondere uitzondering in staat, wat betreft de huurtoeslag aanvraag, dat de garage niet bij de huur opgeteld word.

Het is fijn dat, deze getoond kan worden mocht er ooit een vraag van de belastingdienst komen over het juist zijn van die huurtoeslag

burningspirit

Ja klopt , we hebben het straks wel nodig, maar ik heb nog eventjes tijd. Jullie zijn echt kanjers hier. Ben blij dat ik jullie 'gevonden' heb!   8)

Libra

Zit met een grote glimlach alle berichten te lezen. ;D
Wat ben je ontzettend goed bezig!!!

Quote from: burningspirit on Feb 25, 2014, 06:00 PM
Oef zeg, je moet echt een halve expert worden, wil je je door dit 'oerwoud' kunnen heen'vreten'.....

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hoe denk je dat we zelf zulke "experts" zijn geworden?!! ;)

Op dezelfde wijze als jij en alle anderen hier!
Ooit eens zijn we hier ook terecht gekomen met een vraag of legio vragen én schulden!! :P
Door de antwoorden die we kregen toe te passen, door zelf ook overal achteraan te gaan en de zaken aan te pakken, zijn we uiteindelijk op het punt beland dat we nu die opgedane kennis kunnen delen.

Een aantal van ons hebben zich nog verder verdiept in de hele materie en tezamen met de kennis die we soms al hadden vanuit onze eerdere bezigheden of werk, maakt dit forum tot wat het is.
Een vraagbaak en kenniscentrum voor de schuldenaar die de schulden aan wil pakken.

Om terug te komen op het "schuiven" met rekeningen, net als Buster al aangaf.
Niet schuiven, kontakt opnemen en de situatie uitleggen!!
Je hebt nu je zaakjes aardig op de rit en in kaart. Probeer dit zo vol te houden!

Heel veel stroop en heel veel water bij de wijn! ;)

Heel veel succes met alles.

burningspirit

hoihoi.... schuiven met rekeningen, dat is niet verstandig en dat doe ik ook niet
wat ik wel noodgedwongen nu doe is schuiven met geld van ene naar andere bankrekening, zodat de nieuwe bankrekening straks ingericht is om inkomsten te ontvangen en vaste lasten te betalen, dit vanwege veiligheid en overzicht
maar goed om me nog even te attenderen!
vandaag geen roodstand  meer want uwv heeft nu alles gedaan wattie moest doen  ::) en allemaal zomaar uit zichzelf..... de wonderen zijn de wereld nog niet uit hea?
herinnert me ook weer aan het feit dat ik de nieuwe bankrekening ook nog even ongeschikt moet maken voor roodstand, net als de andere rekeningen al jaren geleden
als ik dat namelijk al eerder had gedaan dan hadden we nu uberhaupt niet rood gestaan en waren we niet in het vooruit gaan betalen....
greetzzzz