HELP! Graag goed advies...!

Started by 3maurice6, Mar 02, 2015, 10:06 AM

Previous topic - Next topic

nooitmeer

Quote from: 3maurice6 on Jun 08, 2015, 08:09 AM
Als het aan mij ligt werk ik never nooit meer...en ga ik vanaf nu ook profiteren van staat...al zal dat waarschijnlijk toch niet lang duren...
Ongekend hoe je in dit land keihard in je rug getrapt wordt als het fout gaat en jij het graag wilt oplossen...!

Ik hoop toch dat je tot inkeer komt wanneer de sociale dienst keer op keer de zelfde vragen gaat stellen, je kort op je uitkering omdat je niet voldoet aan de regeltjes, en als ze andere dingen gaan eisen.
De "staat" zoals jij dat noemt zijn alle mensen die, net zoals jij in het verleden, een bijdrage leveren aan belastingen de één wat meer dan de ander.
Het "profiteren" toont geen respect ten opzichte van de mensen die wel willen werken maar echt niet kunnen en ook geen respect voor mensen die wel knoerhard werken en een groot deel van hun inkomen zien verdwijnen in de staatskas om onrendabelen te sponseren.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Meelezertje

Beste Maurice

Ik weet niet goed hoe ik zal reageren. Ik kan me je frustratie goed voorstellen en dat je dan dingen schrijft die soms niet terecht zijn. Geschreven taal interpreteren  is ook anders dan als je daarbij iemand in de ogen kan kijken. Dan merk je dat iemand weleens iets kan zeggen uit frustratie en om gehoord te willen worden, waarvan hij zelf ook wel weet dat zoiets niet goed is om te zeggen.
Ik wil je toch een hart onder de riem steken. Ik kende iemand die in een soortgelijke situatie verkeerd heeft dan jij. Vooral als je eigen baas geweest bent en dus je eigen koers kon varen en ms zelfs personeel kon aansturen dat het dan heel moeilijk is om het uit handen te geven.  En zelfs al weet je het beter, past dan toch een houding van je laten gezeggen. En waar mogelijk met respect en ingehouden je eigen mening te geven.  Je moet nu 'verdienen' dat ze naar je willen luisteren.
Weet je, het leven is niet altijd eerlijk. Maar onthoudt dat ieder mens waardevol is. Ga door deze moeilijke periode in je leven heen, met opgeheven hoofd, en er komt voor jou ook een nieuwe tijd. Ik heb geen verstand van hoe of wat, maar het komt. Vast. Hou vast aan de belangrijkste waarden in dit leven; dat maakt jezelf gelukkig, ondanks de omstandigheden.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45