HELP! Graag goed advies...!

Started by 3maurice6, Mar 02, 2015, 10:06 AM

Previous topic - Next topic

3maurice6

Hallo beste mensen,

Ik ben ten einde raad en heb dringend advies nodig...
Ik ben 36 jaar en nu 12 jaar zelfstandig als metselbedrijf (eenmanszaak), ik sukkel al jaren met achterstanden en zit ook al die jaren al vrijwillig bij een bewindvoerder waar ik een zeer goede en persoonlijke band mee heb. Na 8 jaar schulden te hebben gehad was ik midden 2013 eindelijk schuldenvrij, maar de winter die volgde ging de opdrachtgever failliet en was ik weer terug bij af...
Om een lang verhaal kort te maken, ik bezit een eigen huis en nu is er een achterstand onstaan van meer als 1 jaar en de bank dreigt nu met verkoop (regiobank).
Ik heb afgelopen jaar het slechtste jaar tot nu toe gedraaid, vandaar deze grote achterstand en momenteel werkzaam in belgie waar de betalingen erg genoeg alweer stagneren! Tegek voor woorden ook trouwens maar dat terzijde...
De bank heeft me het volgende voorgesteld;

1. Ze willen een betalingsplan zien wat ik samen met mn bewindvoerder opzet. (klinkt begrijpelijk en
    redelijk)
2. Ze willen komende week een taxatieraport opmaken wat ik moet betalen. (Vind ik niet redelijk, veel   
    kosten die ik niet heb!)
3. Ze willen dat ik teken voor verkoop! (Lijkt mezelf compleet onredelijk en ook niet verstandig om te 
    doen)

Nu ben ik een erg principieel iemand en erger me kapot om te zien hoe mensen die nergens zin in hebben of zich bewust laten afkeuren e.d. van alle kanten steun en hulp krijgen, en mensen die ergens keihard voor werken en even een lastige financiële periode krijgen een trap in de rug krijgen!
Ook weet ik dat ik hier natuurlijk niet over in moet blijven zitten en door moet gaan, maar ik weet dus echt niet meer hoe ik dit opgelost ga krijgen...
Is er nou niet iets of niemand of zijn er nou echt geen instanties die mensen zoals mij hulp bieden?