onrecht

Started by Karin30, Mar 03, 2015, 12:31 AM

Previous topic - Next topic

Karin30

4jaar kwam ik in een depressie terecht, daardoor raakte ik me baan kwijt en me relatie ging over.
Ik had helaas een koophuis en kon het niet meer opbrengen en kwam in de schulden terecht. Ik heb op het moment dat ik het niet meer kon betalen gelijk contact met de bank opgenomen. Ik wou alles doen om zo snel mogelijk me huis te verkopen, ik had al een makelaar ingeschakeld om me huis te verkopen maar de bank wou dat ik een volmacht ging tekenen. Ik vond het goed en dacht dat dat het beste was, ik ging na de notaris om te tekenen. Bij de notaris zat er een man in de wachtruimte en daar kwam ik mee in gesprek. Hij zei teken geen volmacht, je huis wordt te koop gezet voor een prijs dat niemand er voor geeft en ondertussen blijft de bank beslag leggen op je inkomen. Ik besloot toen om niet te tekenen en me er eerst in te verdiepen. Ik nam contact op met de bank die zeiden als je niet tekend dan werk je niet mee aan je verkoop van je woning en kan je nhg garantie vergeten. Hun maakte een nieuwe afspraak bij een andere notaris en ging er weer heen om te tekeken op het moment dat ik die pen vast had heb ik hem weer neergelegd het voelde niet goed. Ik nam weer contact op met me bank na veel gemaild en gebeld met nhg en me bank kreeg ik een akkoord dat me huis in de verkoop kwam door hun aangewezen makelaar. En wat gebeurde er de makelaar die ik 6maanden eerder had ingeschakeld hadden hun uitgekozen. Binnen 3dagen was me huis verkocht en nhg heeft de restschuld opgevangen. Maar intussen waren de schulden opgelopen, door beslag op me salaris de bank legde nog 5maanden lang door beslag op me salaris nadat ik me woning had verkocht. Ik heb een advocaat ingeschakel    om me beslag er af te krijgen en me geld terug te krijgen. Toen kwam ik op straat sliep bij vrienden maar kon me nergens inschrijven vanwegen de schuldeisers wou hun daar niet mee belasten. Intussen had ik gelukkig weer een goeie baan gevonden maar daar had ik een auto voor nodig dus leende van me vader. Na drie dagen raakte me auto aan de kook ik ging na een garage in me eigen dorp die zeiden dat deze auto nooit gekeurd mocht en kon zijn. Ik schakelde rdw in en 2maanden later kon ik terecht en wat bleek apk papieren vervalst. Ik ging na de politie en wou aangifte doen de agent zei je staat niet sterk, en je kan beter de civiele kant opgaan. Contact opgenomen met me advocaat maar door me schulden en omdat ik wel weer een goed inkomen had kreeg ik geen advocaat meer en zelf kon ik het niet betalen. Helaas gewoon opgelicht
Ik kwam bij het leger des heils terecht Ik vond dat een vreslijke tijd maar kon me er inschrijven toen kreeg ik ook weer post van onder andere justitie boete 390 euro auto niet verzekerd. Maar ik was wel verzekerd en kreeg een artikel34 verklaring van de verzekering en nam contact op met justitie maar nee hoor ik moest eerst betalen en dan in hoger beroep. Is ook makkelijk ff 390 euro betalen of het niks is maar goed ik ging in hoger beroep en 1,5jaar later werdt ik in me gelijk gesteld . Ik had me al ingeschreven bij de woningbouw op het moment dat ik wist dat me huis verkocht werd. Ik stond op nr 3 het einde was in zicht op een avond keek ik en zag dat ik op nr1 stond voor een huurhuis maar daaronder stond geweigerd. Leger des heils had contact met de woningbouw en bij mij hadden ze doorgegeven dat ik geen inkomen had terwijl ik keihard werkte 'foutje' maar me huis was weg. Ik ben gelijk zelf naar de woningbouw gegaan met alle papieren en me verhaal uitgelegd.gelukkig hadden ze nog een huis voor me. Ik had helemaal niks meer, maar ik had een huis wat was ik blij. Leger des heils is goed dat het er is maar niet fijn om er te zijn elke ochtend moet je er om 10.00 uur uit en elke vond moest ik 22.00 binnen zijn. Ik werk onregelmatig dus soms kon ik gewoon niet naar binnen maar betaalde wel 500euro per maand. Ik ben toen de schuldhulpverlening ingegeaan en zit nu bijna 2jaar in minnium traject. Gelukkig heb ik nu weer me eigen plek en nog steeds een geweldige baan en elke dag zou ik blijven vechten tegen alles wat er op me pad komt. Want ik heb heel veel geleerd en heel veel gezien. Mensen met schulden zijn vaak het einde raad en dat was ik ook en mensen maken daar misbruik van. Onrecht ik kan er niet meer tegen. En voor iedereen geef nooit op vecht voor je recht hoe moeilijk en hoe zwaar dat soms is

O'ja nog een vraag hebben jullie ook tips om na een tandarts te kunnen

jan

Welkom, je heb heel wat mee gemaakt, gelukkig heb je, jezelf er weer weten uit te vechten. Uit de schulden komen is een lange weg. V.w.b. de tandarts, je kunt vragen aan b.v. schuldhulpmaatje of zij een goede tandarts weten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joy2014

Hoi Karin wat was ik stil van je verhaal, heftig hoor wat je hebt meegemaakt.

Ik ben blij voor je dat het weer de goede kant op gaat.

Knibbel

Jeetje Karin, wat een verhaal en wat een lijdensweg heb je achter de rug. Ik moet zeggen dat ik een groot respect voor je heb hoe je je hier doorheen hebt geslagen. Wat fijn te lezen dat het nu de goede kant op gaat. Succes verder en dat je maar gauw deze periode met een schuldenvrije toekomst mag achterlaten....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron