Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

chapter

jiske waarom probeer je dat nu al niet van je vakantiegeld dat scheelt je toch weer.
Quote from: Jiske on Mar 31, 2017, 10:25 AM
@ Jan

ik neem aan dat je 3000,00 bedoeld.

Ik heb trouwens een plan.Als God blieft ga ik in Juni een voorstel doen aan de Rabobank voor een betaling van 1000,00 euro ineens tegen ffinale kwijting en dan zou ik van mijn schuld af kunnen zijn.
Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar hoop doet leven he.

Jiske

@ chapter

mijn vakantiegeld valt ook onder het loonbeslag en vorig jaar toen de Rabobank zelf met haar voorstel 5000,00 ineens tegen finale kwijting kwam was dat meer dan de helft van de totale schuld.

chapter

klopt maar proberen kun je altijd zeker nu je goed aflost dus dat kan geen reden meer zijn

Jiske

Schuldenstand april 2017

Gerechtelijk
Verschuldigd bedrag    :    â,¬ 9.686,69
Rente    :    â,¬ 12.030,87
Kosten    :    â,¬ 1.930,29
Verv. termijnen    :    â,¬ 0,00
Betaald    :    â,¬ 19.410,81
Nog te betalen    :    â,¬ 4.237,04

Jiske

Nou, ik ben helemaal flabbergasted.
Ik heb van mijn familie, met wie ik nog niet zolang weer kontakt heb een voorschot op mijn moeders erfenis gekregen van 2500,00 euro. 8)

Dat betekend dat ik met inbegrip van het in te houden vak.geld, het loonbeslag en dat bedrag mijn schuld helemaal zou kunnen aflossen.

Wat is nou wijsheid, gewoon alles aflossen of een bedrag ineens tegen finale kwijting?

ollie bollie

Probeer eerst finale kwijting, dan hou je misschien nog wat over. Werkt dat niet, kan je alsnog alles gewoon af betalen. :) Wel fijn dat je van alles af bent! :D
Carpe diem!

Jiske

Schuldenstand mei 2017'

Gerechtelijk
Verschuldigd bedrag    :    â,¬ 9.686,69
Rente    :    â,¬ 12.030,87
Kosten    :    â,¬ 1.942,69
Verv. termijnen    :    â,¬ 0,00
Betaald    :    â,¬ 20.573,83
Nog te betalen    :    â,¬ 3.086,42

Het gaat de goede kant op pfffffffff.

chapter

hey jiske,
heb je nog geprobeerd tegen finale kiwjting minder te betalen

gewoon

Ha Jiske

Het is een grote strijd geweest,  en nu gaat het opeens hard met het afbetalen.

Lees dat het nu binnen een maand van 4237 naar 3086 is gegaan is maar liefs 1150 in een maand.

Dus ben je er binnen kort van af,  ook omdat de marteling van kosten nu echt voorbij is was voor deze maand nog maar E 12,40  wat jij hebt verstouwd is enorm.

En een betaling tegen finale kwijting met die 2500 van je familie lekker niet doen,  het is nog maar 3086

De mogelijkheid een klein beetje mee te leven met jou door die bank,  is een gepasseerd station en hoef je die stress niet meer,  en ik  zou die 2500 heel houden om verder te reizen.   

Jiske

@chapter en @gewoon

thnx voor het meedenken maar wat is wijsheid. 

Ik moet het nog even allemaal op me laten inwerken,wat ietsje lastig is ivm mijn gezondheid.
In verband met een superlaag HB gehalte, 2 dagen in ziekenhuis gelegen ivm een bloedtranfusie, nav een bloedonderzoek voor suikerziekte, dus dat gaat even voor.
Ik ben me te pleur geschrokken vorige week.

Grtz Jiske.

Marjan12

Ik wens je veel beterschap toe en neem nu even je rust, want dat heb je nodig!

chapter

gewoon ik mis e logica. je kunt toch beter 1000 bieden tegen finale kwijting dan het volledige bedrag. nee heb je ja kun je krijgen. dan hou je nog 2000 extra over

Jiske

@chapter

Nou daar gaan we dan.

Ik ben maar een ukkepukkie van 158 en bijna 60 jaar,, maar weeg nog  maar 39 kilo.
!.5 liter bloed bijgezet en 2 liter zoutoplossing.
Ik heb nu sinds een week een bril want ik zag alles dubbel.
Ik had uitval van darmen lever en alvleesklier.
Last but not least een enorm hoog glucosegehalte en Diabetes type 2.

Voorlopig ga ik middageten in het Zorgcentrum, en loop ik met een rollator.
Inmiddels met spoed bij WMO huishoudelijke hulp aangevraagd en vervoer met de Omnibuzz.

Over een aantal weken als al de waardes van bloed  en glucose weer enigszins normaal zijn, staat een scopie van darmen en maag op het programma

Al met al gaat het nu allemaal wat beter met medicijnen.