Vervolg op draadje Wij heten Jiske welkom.

Started by Jiske, Feb 16, 2015, 10:23 AM

Previous topic - Next topic

Jiske

Hehe, even moeten uitzieken, de griep.

Ik las hier al een tijd mee voordat ik me hier registreerde en in het kader van een zinvolle dagbesteding heb ik besloten om een cursus Budgetcoach te gaan volgen. Klinkt mss raar en in eerste instantie ook om mezelf te kunnen helpen.

Alvorens die rentestop aan te vragen, wil ik mijn "dossier" tiptop in orde hebben, mij beraden wat mij nog aan mogelijkheden rest om iets tegen deze praktijken te ondernemen en iedere laatste dag van de maand een overzicht uit te printen, zodat ik die renteberekening kan volgen en om de 3/4 maanden een officieel overzicht aan te vragen bij het incassoburo ivm de disclaimer,

Enfin, mijn schuld op 28-02=2015 was/is            10331,26
Betaalde rente tot nu toe vanaf 2009                   9530,84

Debetsaldo RABOBETAALREKENING 31-12-14        3067,74

Ik ga het dus positief bekijken en ga er van uit dat ik eind mei zoiets onder de 10000 euro schuld zit.

Jiske

Hehe, wel soms meegelezen, maar niks gepost.

Eindelijk onder de 10.000 euro schuld.

Stand op 1-6-2015    9.248,20

Jiske

Het spijt me enorm dat ik bijna nooit reageer op postings van andere leden of mijn eigen topic..

De nieuwe schuldenstand per 31.9 is 8697,26

Het lijkt en is nog een enorm bedrag, maar ik slaap inmiddels toch al heel wat beter dan toen ik mijn verhaal postte aan het begin van dit jaar.

Grtz allemaal Jiske.

Katniss

Wauw!

Dat gaat de goede kant op! Vol blijven houden, dan kom je er echt
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Meelezertje

Mooi gedaan.
Heb je ooit die rente stop gekregen?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Knibbel

Nou Jiske, de meter blijft dalen... Super!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Jiske

Schuldenstand per 31 okt. 2015   8489,47

@meelezertje

Als ik de schuldenstand vanaf juni 2015 bekijk, dan zou je zeggen van wel.
Ik heb idd nog geen officieel verzoek gedaan ivm rentestop, al heb ik het in juni wel in een telefoongesprek gevraagd, maar dat moest schriftelijk gebeuren zei de desbetreffende medewerker toen.

Mijn loonbeslag is wel verhoogd van 140,76 naar 203,42 per maand, maar dat was al vanaf okt. 2014.

Ik weet even niet waar ik het nou zoeken moet dan.

De RABOBANK heeft wel de rentetarieven verandert in feb. 2015 maar of dat voor mij ook geld, je ne sais pas, maar sinds juni, natuurlijk ook door het in beslaggenomen vakantiegeld, is er toch een flink bedrag minder aan schuld, waardoor ook de roodstand op de RABOBANK dan flink verminderd is neem ik aan.
Met een beetje mazzel is dat in jan 2016 dan nog maar een 1000,00

Groetjes Jiske.

Jiske

Schuldenstand per 30 november 2015 8282,16

Verdorie ik weet even niet wat ik moet doen of denken nou.
Mijn schuld vermindert wel iedere maand met het in beslag genomen bedrag, maar in de maandelijks (uitgeprinte) overzichten staat er toch een bijtelling van rente en kosten iedere maand. Er klopt wat niet en ik weet niet wat.

Zijn die uitgeprinte maandoverzichten ook wel rechtsgeldig, of alleen de overzichten die ik telefonisch opvraag bij het incassoburo zelf?

Jiske

Hehe, schuldenstand net niet onder de 8000. Maar evengoed een mooie afsluiting van het jaar.

Schuldenstand per 31/12 2015   8087,20

Afgelost dit jaar  2465,94.

Ben benieuwd hoeveel de roodstand RABO nog zal zijn.

Verder nog een minpuntje een rekening van 400,70 van CZ ivm eigen risico., maar allee ik heb dan ook dit jaar 1450 specifieke zorgkosten gehad bij pijntandarts en een nieuw boven en ondergebit ivm een virus. Alleen al de aangezichtspijn, ontstekingen enz. kwijt was het waard en............... , kan weer breeduit lachen.
Voor die 400 een regeling getroffen met CZ a 30,00 per maand, maar de aanvullende tandartsverzekering komt te vervallen dus een 13 euro per maand aan extra lasten dit jaar .

Overigens alle forumleden een fijne jaarwisseling gewenst.

Grtz Jiske.

Jiske

Hoi allemaal,

met frisse moed aan de laatste klus, de zolder begonnen.

Vind ik nog een doos met papieren en waarempel de dagvaardiging van de RABO gevonden, heb ik mooi mijn dossier helemaal kompleet.

Verder een nieuwe loonspecificatie ontvangen en het in beslag te nemen bedrag is verhoogd naar 230,83 euro.

gewoon

Ha Jiske

Met je tanden is het met geld best goed gegaan je moet nu een jaar betalen voor eigenrisico maar je bent wel van de aan vullende verzekering af.

Toch geeft dit dan wel een stijging van je kosten dit jaar en het valt mij op dat het loonbeslag nu voor een tweede keer verhoogt is van E 140,-- naar E 230,83 plus die E 13,-- tandarts dit is dus E 100,-- per maand, meer in een jaar tijd,  en klopt dit wel ?

Op zolder heb je nog wat gevonden van de Rabobank en het klinkt dat je alles goed op orde hebt, komt dit door die opleiding die je gedaan hebt.

Maak er een mooi jaar van verder

Jiske

Het loonbeslag was in okt 2014 verhoogd naar 203,42 en vanaf jan 2015 naar 230,83.

Hoezo denk je dat er iets niet klopt dan?

gewoon

Weet niet hoe het gaat met een loonbeslag en verhogingen daarvan, maar word er niet gekeken naar het vrij te laten deel,  voor jou wat je nodig hebt om te leven.

Misschien was dat nog niet op het maximale bedrag uitgerekend,  bij de eerdere loon beslagen dat kan het zijn misschien.

Jiske

Het vrij te laten bedrag is hetzelfde gebleven. Vanaf het beslag in april 2011 tot oktober 2014 had het UWV iedere maand hetzelfde bedrag van 140,76 afgedragen ondanks loonsverhogingen en nu is er weer een verhoging geweest, dus dat valt met aftrek van het vrij te laten bedrag onder het loonbeslag en vandaar de verhoging.