minnelijk traject --- hoe werkt het?

Started by burningspirit, Jan 17, 2015, 08:00 PM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

Hoop dat je snel zonder verdere trammelant in de wsnp kunt.  Zodat je straks aan het aftellen mag beginnen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

Het is druk bij de rechtbank en de vakantie komt er aan. BAC vermoedt over ongeveer 6 tot 8 weken de zitting. Vanaf de datum van de uitspraak begint de 36 maanden opnieuw te rollen. Nog even geduld dus.
En nu ga ik mijn luikjes dicht doen, want het is een slopende dag geweest. Hierdoor maar ook door andere enerverende dingen. Maar morgen is er weer een dag. Nu ben ik even totaal uitgeblust.
Tot later, mensen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

het is wel super fijn dat er weer wat licht in tunnel verschijnt. ik ervaar wsnp als verademing. Ik hoop zo dat de rust oor jullie ook snel komt. de 6-8 weken duren lang maar is alles waard bij toelating

cp2014

Quote from: Temudjin on Jan 18, 2015, 04:18 PM
Je moet al je schulden op papier kunnen tonen en kopieën ervan inleveren. Het duurt zo'n 4 maanden voordat je ja of nee krijgt te horen, alle schuldeisers moeten akkoord gaan.. Zo niet dan gaat het naar de rechter toe (WSNP)

Dit is bij ons nu wel 4 mnd geleden en nog niks gehoord. Juni vorig jaar hebben we dus een eerste aanemelding bij onze gemeente gedaan. Pff duurt erg lang. Ik ben benieuwd of ze allemaal akkoord gaan, het zijn er nogal wat.

jan

Al die trajecten duren lang, terwijl bij jou het gevoel is, dat de tijd stil staat.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

burningspirit

Langzaam begint bij mij het kwartje te vallen.
In juni is het minnelijk traject als mislukt beschouwd door de weigering van de grootste schuldeiser ING bank. Even later kregen we bericht dat het schuldhulpverleningstraject niet langer aansluit bij onze persoonlijke behoeften en dat dus de schuldhulpverlening door het BAC wordt beëindigd. Wel wordt er een budgetconsulent aangeboden die ons zal helpen met de WSNP aanvraag, als wij dat willen.
Inmiddels heb ik deze meneer gesproken en hij heeft me helder uitgelegd wat ik moet doen.
Ik moet twee schuldenlijsten maken, één voor mij en één voor mijn man. Als een schuld op onze beider naam staat vermeld ik die dus twee keer. Verder moeten er kopieën bij van de meest actuele stand; hoe secuurder hoe beter. Daar moet ik zelf voor zorgen dus ik heb vanmorgen alweer een flinke belronde achter de rug om actuele saldo's op te vragen. De één stuurt het per post, de ander per mail. De volgende moet ik terugbellen, want niet de juiste persoon aanwezig. Weer anderen willen eerst niks zeggen of sturen omdat 'ze niet gewend zijn' door de schuldenaar zelf gebeld te worden, maar een telefoontje verwachtten van de 'wsnp-aanvrager'.......  Gelukkig had ik alle rust en  legde dan geduldig uit dat ik van mijn budgetconsulent de opdracht heb gekregen zelf achter de actuele stand van zaken aan te gaan, omdat ik ook zelf de wsnp-aanvrager ben.....  ;D ;D ;D En dan zijn er ook nog bij, die willen dat ik de naam doorgeef van de contactpersoon/bewindvoerder.... tja mensen, die krijg ik pas straks, als de rechter ons heeft geaccepteerd in de WSNP

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Dit topic kan ik sluiten, want een minnelijk traject is er niet meer voor ons. Door naar de WSNP hoop ik!

P.S. mijn mintgroene map is verdwenen, want ze hebben alles in het digitale dossier opgeslagen..... hahah gelukkig heb ik er nog eentje, zo'n mintgroene map (2 voor â,¬2.50 bij de Hema :P ) dus daar ben ik nu begonnen  een nieuw dossier in te maken: dossier WSNP aanvraag.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)