Stel WSNP wordt afgewezen, wat dan?

Started by Piny, Feb 13, 2015, 11:49 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

Piny, je mist toch nog iets denk ik
het lukken of mislukken van een minnelijk traject is niet afhankelijk van wel of niet wanbetaler geweest zijn
het is afhankelijk van het vertrouwen of eventueel wantrouwen van de schuldeisers in het voorgestelde traject

en.... ik heb zeker niet later dan jij aangeklopt bij schulddienst verlening
sterker nog: op 1 maart 2015 is het vijf jaar geleden dat ik voor het eerst bij schuldhulp aanklopte....!!!
en wat betreft het minnelijk traject: dit is het eerste wat geprobeerd MOET worden, wil je überhaupt een aanvraag wsnp kunnen/mogen doen
natuurlijk hoop ik dat het lukt, maar hou er ernstig rekening mee dat het kan mislukken
als het mislukt is het wederom afwachten of de wsnp aanvraag wordt gehonoreerd

zolang een mens schulden heeft blijft die afhankelijk van anderen, op wat voor manier dan ook
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Piny

...

burningspirit

Nee Piny, het is geen voorbeeld.
Onze startdatum is 1 jan 2015 als het minnelijk doorgang vindt
Wij zijn vijf jaar bezig geweest om op dit punt te komen
Vijf jaar continu in contact met schulddienstverlening, vijf jaar telkens weer de boot missen
De ene keer om dit de andere keer om dat
begrijp me goed, ik klaag hier niet over, maar wilde het alleen even melden met het oog op de realiteitszin

Wat ik bedoel te zeggen is dat, hoe oneerlijk het soms ook voelt, je als schuldenaar afhankelijk bent van de welwillendheid van anderen
opeens valt er niks meer te eisen, maar alleen te onderhandelen
zelfs je rechten moet je in deze situatie met de nodige diplomatie proberen te formuleren
praten praten en nog eens praten, namen opschrijven, afspraken laten bevestigen per brief of email
beleefd blijven en niet te bijdehand praten
enzovoorts
succes piny

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Piny

...