Sparen van VTLBNa

Started by Cherinna, Jun 26, 2014, 03:35 PM

Previous topic - Next topic

Cherinna

Inmiddels zit ik 1,5 jaar in de WSNP. Ik zie nu een mogelijkheid om te gaan sparen. Mag dit of moet ik dit straks weer inleveren? Ik krijg geen duidelijk antwoord van de BW.

Ik moet mezelf toch voorzien van kleding, onderhoud van mijn fiets, huishoudelijke artikelen dit kapot kunnen gaan.

Kan iemand me hier een duidelijk antwoord opgeven aub?

chapter

ja hoor ik spaar ook voor mijn vakantie en eigen bijdrage zorgverzekering.
wat je overhoud aan vtlb is voor jezelf. iedere laatste dag maak ik meer als vtlb over aan boedel en wat ik nog over had van vtlb naar spaarrekening.
daar nu bijna 1500 gespaard en bwv geeft ook aan dat belangrijk is te reserveren bv als je bij moet betalen aan water of electra

nooitmeer

Natuurlijk mag je sparen. Het zal niet heel snel gaan maar je zal iets moeten hebben om tegenslagen op te vangen. Ergens in de berekening zal ergens een postje "onvoorzien" zijn opgenomen.

En je moet natuurlijk iets achter de hand houden voor die fles champagne over 1,5 jaar. ;-)
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Boeddha

Ik spaar ook :-) en ik heb het al een keer moeten gebruiken omdat mijn auto kapot ging (die mag ik houden van de BWV) en wat was ik blij dat ik een buffer had!!

Be strong, have faith!

rosalien

Wij proberen vanaf nu ook te sparen, dat lijkt ook te gaan lukken zoals het er nu uitziet. De vorige BBW gaf aan dat een spaarrekening niet mocht tijdens WSNP, maar zoals ik het hier begrijp is dat geen probleem? Ik wil voor ons familielid die in de WSNP zit en wij nu het beschermingsbewind voor voeren een spaarrekening openen waarop je maandelijks je rente krijgt, mag je die rente ook houden ook al zit je in de WSNP? Het is maar euro werk, maar iedere euro is een brood toch? Wie het kleine niet eert....   :D
Sparen is ook noodzakelijk, inderdaad onverwachte autokosten, een koelkast die stuk gaat enz.