WSNP en Vtlb

Started by Smile, Jan 15, 2015, 12:45 PM

Previous topic - Next topic

Smile

Hallo ,

Wij wachten op een  bericht  om toewijzing WSNP. Mijn man heeft loon uit arbeid  en ik een WAO uitkering  ( 80-100 procent ) . Hangt de hoogte  van  het Vtlb  af  van  de inbreng van onze gezamenlijke inkomsten  of  gaat men uit  van  de bijstandsnorm  die per 1 Januari 2015 geldt en heeft  de hoogte van ons inkomen hier niets mee te maken ?

Wij hebben n paar â,¬ gespaard  ivm betalingen eigen risico  zorgverzekering daar wij meestal al vroeg in het jaar  aan ons eigen risico zitten, helaas.  Dit  zullen dit jaar â,¬750 gaan worden  die ik dan in 12 maanden  spaar hiervoor. Ik hoop toch zeker dat dit
mag? en dit niet ook in de boedel moet , want dan hebben we dadelijk direct n  nieuw financieel probleem. Wij willen nergens  achterstand in betalingen oplopen of nieuwe  schulden maken.

Graag info aub  en bedankt !  :)  Groetjes  Smile

Boeddha

Hoi Smile,

Als het goed is hebben jullie eerst het minnelijk traject doorlopen?
In dat traject had je ook te maken met een VTLB (Vrij Te Laten Bedrag).

Dit is ongeveer hetzelfde qua bedrag wat jullie ook zullen ontvangen in de WSNP als jullie toegelaten worden.

Om zelf een berekening te maken kan je kijken op:

http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=betrokken

succes!

Be strong, have faith!

Boeddha

Oh en sparen voor je eigen risico?! Heel goed! Dat staat ook in je VTLB dat je elke maand een bedrag opzij moet zetten voor je eigen risico!
Be strong, have faith!

Smile

:)   Bedankt  voor  jullie  info