dossier gestuit hoe zit het met bkr

Started by john06, Mar 31, 2017, 04:07 PM

Previous topic - Next topic

john06

Wij hebben in 2005 een lening afgesloten om een huis te kopen, van eind 2006 tot 2010 ben ik er even tussenuit geweest mijn vriendin heeft in de schuldsanering gezeten voor haar deel tot 2012.  in 2015 kreeg ik bericht dat er van mij nog een restschuld openstond of ik die even wilde betalen hierop heb ik een advocaat opgezocht deze kwam met verjaring, inderdaad de tegenpartij heeft het dossier gestuit. Hoe zit het nu met de BKR codering vanaf welk jaar zou die registratie verwijdert moeten worden.

Smile

Hallo John,  als jouw advocaat  gezegd heeft dat  dit  verjaard is   zul  jij   wel blij  zijn  met dit antwoord , ben je er mooi   vanaf gekomen.....zuur  voor je  ex. Ik zou die  BKR  vraag  dan ook even bij die zelfde  advocaat neerleggen die  zal jou  dat vast kunnen  vertellen of  dit voor je kunnen uitzoeken , succes . Groet Smile :)

jan

Hoi john,

Als de schuld is gestuit, dan is er nog steeds een schuldeiser en zodra deze schuld is afgelost, wordt de codering gewijzigd. De codering nu blijft gewoon bestaan.

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wat-betekenen-de-coderingen-op-mijn-overzicht/

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

ollie bollie

Blijkbaar is je advocaat niet goed op de hoogte.... Wanneer er gestuit is, is de schuld niet verjaard. :-\
Carpe diem!

gewoon

John

Ben ook van mening dat het verhaal van die advocaat niet kloppen kan,  verjaring voor een lening is langer dan 5 jaar er is een overeenkomst dus is het toch 20 jaar en zij hebben je dus een stuitings brief gestuurd in 2015,  wat inhoud als je verder niets meer verneemt na deze herinnering tot betalen de schuld verjaart in 2035

Dus snap er weinig van of waar de fout zit in het gesprek met die advocaat of in je schrijven.

john06

Quote from: gewoon on Apr 01, 2017, 08:11 PM
John

Ben ook van mening dat het verhaal van die advocaat niet kloppen kan,  verjaring voor een lening is langer dan 5 jaar er is een overeenkomst dus is het toch 20 jaar en zij hebben je dus een stuitings brief gestuurd in 2015,  wat inhoud als je verder niets meer verneemt na deze herinnering tot betalen de schuld verjaart in 2035

Dus snap er weinig van of waar de fout zit in het gesprek met die advocaat of in je schrijven.

Dit komt niet van mijn advocaat, dit is in een brief bevestigd en die komt van de schuldeiser.

gewoon

Ha John

Heb dit nog eerder gehoord,  en is dus een zeer uitzonderlijke situatie zo een lening is helemaal niet verjaard en toch stuurt de gerechtsdeurwaarder eerst een stuitings brief met verzoek te betalen,  om vervolgens een brief te sturen die hier haaks op staat,  dat deze lening verjaard zou zijn.

Kan het zijn dat de schuld is afgeboekt jaren geleden,  dit kun je dan zien aan de BKR code een ..3
die code verjaard wel na 5 jaar na kwijtschelden,  of afboeken.

Als het een code 2 is blijft die gewoon staan wat Jan ook al aangaf.

Is enorm gelukkig voor je, dat die schuld verder niet ingevorderd word.