Wat kan ik doen?

Started by Schorpioen, Oct 13, 2014, 02:33 PM

Previous topic - Next topic

Schorpioen

Hallo,

Ik heb in 2003 een aankoop gedaan met een comfort card twv 1000 euro.
In 2005 ben ik helaas dakloos geworden, verloor mijn werk en kreeg psychische problemen.
Heb verschillende jaren her en der gelogeerd en gewoond. In 2010 heb ik weer werk gevonden en krabbelde er langzaam bovenop. In feb 2011 heb ik dan ook weer woonruimte gevonden waar ik me weer kon inschrijven.
Juni 2012 kreeg ik een brief van Lindorff dat ik binnen 14 dagen 5500 euro moest overmaken inzake vordering RBS. Ik heb hier meteen op gereageerd en vroeg opheldering want kende RBS niet en had ook nooit zaken met ze gedaan.
April 2014 kreeg ik hierop pas reactie met als bijlage het contract van comfort card. Nu moest ik 7600 euro binnen 14 dagen overmaken.
Ik heb hierop meteen gereageerd dat de vordering was verjaard en dat ik deze niet erken.
Nu krijg ik hierop antwoord dat ik verplicht was een verhuisbericht te sturen en doordat ik vow was de verjaring niet gelde en gestuit was.
Ik was dakloos, zwervend dus kon geen verhuisbericht sturen.
Ik had ook andere schulden en deze konden mij wel vinden omdat ik weer werk had in 2010.
Klopt het wat ze zeggen en geldt de verjaring niet? Wat kan ik nu doen?

marco

1. Vraag om een specificatie van de vorderingen
2. Idd, ze hebben gelijk m.b.t. de meldingsplicht
3. â,¬7600 is buiten proportie
4. Je valt onder rapport Voorwerk II i.v.m. wijziging wetgeving
5. Het rentebedrag maakt het hoog.

@Sacredfour, heb jij nog een advies voor deze collega schuldenaar?
Marco en Bianca

nooitmeer

Hmm.. die reactie termijn kan wel eens onder "redelijkheid en billijkheid" vallen.

Je bent niet verhuisd tussen 2012 en 2014?

Kijk hier maar eens naar: http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61
Helemaal onderaan onder het kopje "rechtsverwerking".

Ik denk wel dat je hier juridische bijstand voor moet hebben om dit aanhankelijk wil maken. Dus ik zou eens langs het juridisch loket gaan.
Uitgaande van een vonnis zou je niet uit mogen gaan van een verjaring.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Schorpioen

Nee ik ben niet meer verhuisd tussen 2012 en 2014. Ze zeggen dat ze alles in redelijke termijn hebben gedaan.
Over een vonnis praten ze niet, wel dat het openstaand saldo 7618,86 is inclusief eventuele incassokosten en rente.
Dat het gestuit is doordat ik vow was en dat ik een verhuisbericht had moeten sturen wat volgens hen in de voorwaarden van RBS staat. Maar ik heb met RBS geen zaken gedaan, wel met comfort card maar deze is in 2008 schijnbaar overgenomen door RBS.

marco

De buitengerechtelijke kosten (lees incassokosten) zijn max 75â,¬. Deze mogen maar één keer inrekening worden gebracht. Daarnaast mogen ze wel de rente in rekening brengen.

http://www.schulden-vrij.info/index.php?action=articles;sa=view;article=3
Marco en Bianca