Jongeren in schulden door mobiele telefoon

Started by jan, Apr 16, 2015, 05:33 PM

Previous topic - Next topic

jan

Twee vijfde van de jongeren overschrijdt wel eens de maandelijkse bundel van zijn of haar mobieltje. Dat blijkt uit onderzoek.

Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Jetta Klijnsma  en Peter Borgdorff, bestuurslid van Stichting Weet Wat Je Besteedt gaan in gesprek met jongeren over het gebruik van de mobiele telefoon.

http://economie.eenvandaag.nl/radio-items/58797/jongeren_in_schulden_door_mobiele_telefoon
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Boeddha

Dat is precies de reden dat mijn dochters een symiobundel hebben, â,¬5,00 per maand en zijn de minuten of de mb's op, dan kan je er NIET overheen. En dat werkt prima!
Be strong, have faith!

marco

Iedereen in ons gezin heeft een ook symobundel, dan heb je ook geen verrassingen. Nooit meer in de schuld:)
Marco en Bianca

An0niempje

Ik zit bij tele2, als daar je mb's op zijn, dan gaat de snelheid omlaag en komen er geen extra kosten aan mb bij, tenzij je zelf een 1malige hoeveelheid erbij koopt, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Alleen belminuten boven de bundel moet ik wel zelf betalen

An0niempje

Maar vind het wel goed, dat zulke workshops er zijn, goed dat de jongeren zich er bewust van geraken. Mobiele telefoon wordt steeds normalen en ook alles wat je er mee kan doen... Maar goed om je te realiseren, dat daar wel een prijskaartje aan hangt...

Marjan12

De contracten die jongeren afsluiten zijn min of meer wurgcontracten. Ze overschrijden hun limieten, terwijl deze niet kunnen worden geblokkeerd. Daarnaast worden de jongeren verslaafd gemaakt aan de GSM. Dit wordt in de hand gewerkt door de reclame en het gebruik van social media. Voor de jongeren wordt er een abonnement gemaakt, met alle ingrediënten om te komen dat ze hun limieten gaan overschrijden. En dan gaan ze betalen. De telecomprovider is niet gek, hierover is nagedacht.

En er is geen vangnet of commissie die dit bekijkt. En ja en vanaf 18 jaar ben je meerderjarig, dan mag jezelf een contract afsluiten.

Ik denk dat de overheid hier veel laat liggen.

Bloem2

Mijn advies zou ook een pre-pay bundel zijn. Zo worden ze zich
het snelst bewust van de kosten. Daarna kan een abonnement
een optie zijn, ook omdat dat dan voordeliger is.