voorbeeldbrief finale kwijting

Started by sacredfour, Jul 08, 2016, 08:30 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Quote<Adres>

Uw ref.
Onze ref.
Datum

Geachte heer,mevrouw,

In bovengenoemde zaak deel ik u mede dat ik op dit moment een inventarisatie aan het maken ben aangaande de schuldenlast van cliënt , de heer (mevrouw) <> te <>

Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken om cliënt een uitstel van twee maanden te geven, zodat ik alle schulden in kaart kan brengen. Hierna zal ik een betalingsvoorstel doen.

Cliënt heeft de mogelijkheid om met een (familie)lening een aantal schuldeisers een bedrag aan te bieden voor finale kwijting.
Schuldeisers die hieraan mee willen werken, zullen preferent zijn in de rang voor het verdelen van de beschikbare  geldsom. 

Cliënt zijn  financiële situatie is zo slecht dat schuldsanering niet uit te sluiten is. Ik hoop dan ook dat u  ons voorstel voor een eenmalige betaling voor finale kwijting zal accepteren.

In het geval dat u ons verzoek, in alle redelijkheid opgesteld, afwijst,  zal ik verder met u in onderhandeling gaan om toch nog tot een passende oplossing te komen voor de betaling van deze vordering.

Medio <> zal ik bij u op de zaak terugkomen.

Met vriendelijke groet,
<>
<afzender>

(Geschreven door een advocaat of iemand van de schuldhulpverlening zal dit meer inpakt hebben dan dat je de brief voor je zelf schrijft. Maar in principe kan iedereen je schuldhulpverlener zijn! Als de brief wordt gestuurd uit naam van een familielid, verander het woord cliënt dan in broer, zus, of meneer of mevrouw)

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.