5 telefoon abonnementen

Started by Windsurfer04, Sep 11, 2014, 08:05 PM

Previous topic - Next topic

Windsurfer04

Katvanger?

@jan ja denk wel dat ze die zorg ook bieden en er miss wat in kunnen helpen aangezien ik niet zoo van bellen hou enzo en om op een normale manier te praten tegen dat soort instanties over geld. volgens me vader dam

jan

De sleutel is actie. Als je geen actie onderneemt zal het uiteindelijk alleen maar erger worden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Windsurfer, ik sluit me bij de anderen aan als jij je problemen niet aanpakt dan verandert er niets. Tevens heeft het voor ons dan ook geen zin om jou van adviezen te voorzien dat is ergens energie instoppen terwijl het geen effect heeft.

Zet je schouders er onder pak je problemen aan dan zul je zien dat alles weer de goede kant op gaat.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

katvanger
is dat niet iemand die bijv 5 telefoons aanschaft met bijbehorende abonnementen en dan weer doorsluist.... in de veronderstelling dat die er wijzer van wordt, maar in werkelijkheid met alle ellende blijft zitten omdat je nu eenmaal hebt getekend voor die abonnementen.... zoiets?

ik kan me voorstellen dat je rare dingen doet (een kat in nood maakt rare sprongen) maar....

als je niet echt zelf hulp zoekt dan blijft alles zoals het is, dat denk ik ook

en gevonden zul je zeker worden en dus geconfronteerd met die schuld tot dat het is aangepakt en opgelost, door niemand anders dan jijzelf

maar goed: bellen helpt
en je kunt toch nu niet meer zeggen dat je niet belt omdat je daar niet van houdt of dat je niet normaal kan praten tegen 'dat soort instanties'..... ik begrijp er niks van: die instanties kunnen je helpen, windsurfer, maar alleen als jij dat wilt

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

peter

Als je uit de ellende wilt komen, moet je alle problemen inzichtelijk gaan maken. Deze kun je dan, al dan niet met hulp gaan oplossen. Eén niet betaald abbo, kost snel â,¬2500 (24 x 55 + incassokosten + gerechtelijke kosten + rente). Tanken zonder te betalen, dit kost snel 800 euro per tankbeurt.

Elke dag dat je langer wacht met het aanpakken, zal het moeilijker worden om het op te lossen. Misschien dat een hulpverlener, een minnelijke schikking kan treffen met de schuldeisers.

Het is aan jou de keus, verder de ellende in of het aanpakken (Al dan niet met hulp) 
Peter
Administrator Forum

nooitmeer

Lees dit maar eens als je wilt weten wat een katvanger is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger

Het lijkt er op dat je in hier voor ge-(mis)bruikt bent.

Het meest verstandige lijkt mij inderdaad dat je heel snel terecht komt in de molen van de verslavingszorg. Die hebben hier ervaring mee en weten ook de paden te bewandelen om het traject goed van start te laten gaan.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Knibbel

Quote from: Windsurfer04 on Sep 11, 2014, 09:04 PM
Maar ze kunnen dus niet bij me ouders thuis beslag leggen op spullen ? dat is iets dat me ouders nogal bezig houden... wil hun niet de dupe laten wordn van mijn eigen gok/drugsschulden
Nee, ze kunnen geen beslag op spullen of loon van jouw ouders leggen. Maar..... waar denk je dat schuldeisers, politie of andere duistere figuren uit dit wereldje naar toe gaan als ze jou moeten hebben en jij bent 'onvindbaar´? Juist, naar jouw ouders!! Zou je dit willen?

Ook al klinkt dit makkelijker gezegd dan gedaan, mijn advies zou ook zijn: pak jouw drugs- en gokverslaving en de schulden aan. Ga met hulp van een hulpverlener alles op een rij zetten, loop niet weg voor de schuldeisers, maar ga aan de slag om ook hier schoon schip te maken en als je voor de diefstal moet zitten doe dit dan. Alleen zo maak je de weg vrij voor jezelf om aan een ander en nieuw leven te beginnen, alleen zo kun je dit achter je laten, want dit zal je anders altijd blijven achtervolgen. Zou je zo willen blijven leven? Altijd achterom moeten blijven kijken, de angst dat men jou vindt? Loop niet weg voor jouw verantwoordelijkheden, loop niet weg voor jezelf. Doe dit jezelf, maar ook jouw ouders niet aan.

Wens je veel succes en sterkte met het afkicken en ik hoop van harte dat jij op een gegeven moment ook jouw leven weer op de rails krijgt.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron