gemeentebelasting

Started by sacredfour, Aug 13, 2014, 10:17 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Ik krijg net te horen van de gemeente Dordrecht dat ze beslag hebben gelegd op mijn uitkering voor  gemeentebelastingen 2014. Er ligt al een beslag voor 2013 dat ondertussen al betaald is. Dit is een vreemde zaak omdat er nog een bezwaarprocedure loopt voor de gemeentebelastingen 2014. Nu heeft de gemeente gedacht, laten we gelijk maak doorgaan met het beslag en gemeentebelastingen 2014 er ook maar bijgooien. Dit alles zonder ingebrekestelling of dwangbevel! Je ziet maar dat als je niet alles controleert er direct misbruik wordt gemaakt. Ze hebben dit alleen met de verkeerde persoon gedaan! Ik zit nu te denken aan een schadeclaim. Ook ga ik er voor zorgen dat de verantwoordelijke zich hiervoor persoonlijk moet verantwoorden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Kom je dan niet in aanmerking voor kwijtschelding?
Ben benieuwd hoe het af gaat lopen.
Ze weten toch wel wie je bent, of niet? ;)

sacredfour

Ja Buster, de aanvraag voor kwijtschelding loopt nog.
Mijn kwaaie brief is al verstuurt!  8)
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

nooitmeer

Dit komt helaas heel veel voor. Zowel bij de gemeente, belastingdienst en ook bij "standaard" deurwaarders.

Er ligt een beslag voor een vordering op het inkomen. Toevallig heeft de deurwaarder nog een vordering lopen, deze wordt dan maar gewoon meegenomen in het beslag zonder enige vorm van notificatie. Maar ze brengen wel de kosten van een nieuw beslag in rekening.

Je gaat dan denken "die schuld heb ik toch nu zo langzamerhand wel betaald?". Bij navraag kom je er dan achter dat ze ook maar even wat andere vorderingen hebben meegenomen op het beslag.

Het trukje wat ze uithalen is dat de originele schuld niet wordt afgelost maar dat ze eerst gaan aflossen op de andere schulden waardoor de originele schuld langer blijft staan, dit omdat voor deze schuld beslag is gelegd op het inkomen.

De werkgever of uitkeringsinstantie heeft dit niet direct door. De deurwaarder stuurt ze enkel een bericht wat is afgelost en wat er nog te gaan is. Dat dit bedrag groter wordt, tja, daar kan de werkgever of uitkeringsinstantie geen rekening mee houden.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

sacredfour

QuoteHet trukje wat ze uithalen is dat de originele schuld niet wordt afgelost maar dat ze eerst gaan aflossen op de andere schulden waardoor de originele schuld langer blijft staan, dit omdat voor deze schuld beslag is gelegd op het inkomen
Dit is dan het tweede truckje! Het eerste truckje is een bedrag aan het beslag toevoegen dat nog niet in het stadium van dwangbevel zat.
nooitmeer, ik wist niet dat dit soort praktijken meer voorkwamen.

sacredfour

Ik heb een brief van de gemeente gehad die ondertekend was met “de invorderingsambtenaar” De invorderingsambtenaar is een titel. In de brief werd mij een ultimatum gegeven dat ik had om mijn bankafschrift in te leveren i.v.m. kwijtschelding gemeentebelasting.

Hoe kan een titel een besluit nemen! Vandaar deze brief:

QuoteDe Invorderingsambtenaar

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb vandaag uw brief ontvangen van 18-8-2014, met het kenmerk …… en met ondertekening, “de invorderingsambtenaar”.
In deze brief wordt een termijn gesteld waarbinnen ik een kopie van mijn bankrekeningafschrift moet inleveren, anders zal mijn verzoek niet verder behandeld worden.
Ik zie dit als een beslissing van overheidsorgaan dat gericht is op een rechtsgevolg.

3:33 BW Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard
Alleen een mens van vlees en bloed kan een op rechtsgevolg gerichte wil hebben.

De invorderingsambtenaar is een titel, een titel kan als zodanig geen beslissingen nemen. Dit kan alleen een mens van vlees en bloed.  Ik doe dan ook hierbij het verzoek aan de invorderingsambtenaar om deze correspondentie alsnog te ondertekenen. (zie bijlage)

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,

sacredfour

De gemeente heeft toegegeven dat ze fout zaten. Het bedrag wordt terug gestort. Als compensatie gaat de gemeente ook andere aanslagen waar geen kwijtschelding voor was gevraagd kwijtschelden!

Buster

Zeg moet jij vandaag niet een staatslot kopen ofzo?

Be

peter

Volgens mij heb jij ooit het verkeerde beroep gekozen.
Peter
Administrator Forum

Knibbel

Sacredfour.... geweldig  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

SF.... als je zó doorgaat zul je nog spinazie vreten o.i.d. ..... hahahhahah  :P
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)