belastingdienst en wsnp

Started by gidamax, Jun 17, 2014, 12:56 PM

Previous topic - Next topic

gidamax

Hallo,

Ik zit nu ruim een jaar in de wsnp. Zoals elk  jaar krijg ik ook dit jaar elke maand de voorlopige teruggave van de belastingdienst. Vanuit de wsnp dien ik dit ontvangen bedrag over te maken naar de boedelrekening. Dit is elke maand netjes gebeurd. Nu is mij vanuit de wsnp opgedragen deze teruggave vanuit de belastingdienst te laten stoppen daar er vraagtekens waren bij de hoogte van dit bedrag. Zo gevraagd zo gedaan, de belastingdienst zou dit doen echter diende ik wel het reeds ontvangen bedrag terug te storten. Zou geen probleem moeten zijn daar dit gehel bedrag geparkeerd stond op de boedel rekening. Onlangs de acceptgiro met het terug te batlen bedrag naar de bewindvoerder gestuurd en nu krijg ik als reactie dat ik ruim 1/3 van dit bedrag zelf dien te betalen en dat het andre deel vanuit de boedel wordt betaald. Ik snap hier totaal niets van. Er worden regels opgelegd vanuit de wsnp en hier houdt ik mij ook aan, echter door deze regels krijg ik dus wel een schuld erbij wat in 1e instantie taboe is als men in de wsnp zit.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen of dit een normale gang van zaken is?

Alvast bedankt voor de reactie
Armand Penders

Boeddha

Hoi Armand, ten eerste welkom op dit forum.

Heb je uitleg gevraagd aan je bewindvoerder? Ze zullen een reden ervoor hebben.

Succes!

Het gedeeltelijk zelf betalen komt voor als de schuld gedeeltelijk voor datum WSNP ligt.
Be strong, have faith!