overlijden ouder

Started by chapter, Jun 04, 2014, 09:45 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Wauw,.. wat ontzettend mooi en warm.

chapter

wat een frustrerend iets de afwikkeling
het is mij een raadsel wie de afwikkeling doet
mijn broer geeft aan bwv maar krijgt die zegt hij niet te pakken voor afspraak
kreeg bericht van mijn tante dat ze adres zochten van mijn vader ivm polis maar dat bleek later om polis van mij te gaan
fijn dat die 2019 premie vrij is maar hetzelfde bedrag als mijn moeder verzekerd was 3051
verzekeraar gebeld en deze kon mij vertellen dat zij dezelfde hoogte had en dat dit te weinig zal zijn om alle kosten te dekken.
zover ik het kunnen ontdekken heb ik nu nog 4 weken om bij rechtbank de erfenis af te wijzen of benificair te aanvaarden maar zonder inzicht zal dat erg lastig worden

Buster

Chapter, de gebruikelijke periode is 3 maanden, maar je kunt bij bijzondere omstandigheden een uitstel krijgen van nog eens 3 maanden. Een WSNP traject lijkt me bijzonder genoeg.

Even wat anders, stel dat er inderdaad te weinig polis is om de kosten te dekken, wat ontzettend vervelend voor de nabestaanden dan,.. met name je broertje.
Heb je nu wel een goed overleg met hem?

chapter

oh dat scheelt weer een maand ik dacht 2.
Ik zit erg achter hem aan om erachter te komen wie het doet maar er komt weinig reactie op,
eerst gaf hij aan bwv en ik wilde dus afspraak maar denk dat hij bang is dat ik de 200 euro terug vraag die hij van me heeft gejat

Buster

Chapter, het lijkt me dat je traject (om maar eens wat te noemen) meer waard is dan gesteggel over 200 euro.

Even voor mijn begrip, als hij zegt bwv, bedoeld hij dan die van jou of had je moeder ook een bwv?

chapter

toen ik vroeg om afspraak zei hij meteen ik geef het in de hand maar gaat mij niet om die 200 euro maar wil die bwv wel spreken
mijn moeder en broertje stonden ook onder bewind al gekeken in insolventie register maar daar kon ik ze niet vinden
misschien dat bwv verder kan kijken of er rechterlijke bwv is uitgesproken
ik heb geen idee wie de afwikkeling doet tante ook gevraagd geen antwoord toen ik vroeg of klopte dat bwv afhandeling deed
ze willen dat ik trouwakte teken en kopie id stuur waarschijnlijk om uitkering te laten storten maar ik teken helemaal NIETS
geen idee ook waarvoor precies verzekeraar dacht mogelijk of voor mijn polis om te zien of ik echt degene ben maar kon ook voor de uitkering zijn van de polis.
je zou toch denken dat ze mij vragen wat ik ga doen maar hoor niets
ik mail mijn bwv maar weer dat ik niet veel wijzer wordt en we maar voor benificair moeten gaan ipv afwijzen

chapter

laatste update
veel gebeurd en te weten gekomen afgelopen week
uiteindelijk nummer van bwv gehad en hem gebeld
ze is failliet verklaard na een mislukt wsnp traject
hij raadde mij aan ook af te wijzen zoals hij ook zou doen voor mijn broertje
Toen er verder in gaan duiken en las dat als ik verwerp kids volgende worden.
Nu moet ik voor hun bij rechtbank een machtiging aanvragen om ook erfenis te verwerpen omdat ze minderjarig zijn
als ik die machtiging heb kan ik alles inleveren bij rechtbank om de erfenis voor ons gezamelijk af te wijzen
mijn tante gebeld dat ik hun dit ook met klem adviseer omdat hun anders met de schulden opgezadeld zitten
mogelijk dienen we alle volmachten allemaal tegelijk in dat kost het eenmalig aktekosten die ik dan zal voldoen
er is ook nog een narekening van de crematie bovenop verzekerd bedrag van 3500 euro
er staat nog 1000-1500 op rekening dus bwv wilde deze nota hebben maar dan nog blijft er restant over van 2000.
Hopelijk willen ze deze delen tussen mij mijn broer en de broers en zussen.

er komt dus heel wat bij kijken zucht
ik zet nu geen acties meer uit todat bwv zegt wat ik moet doen en vraag ook haar dan volmacht in te vullen voor mij zodat ze niet later komt dit had je niet moeten doen

Buster

Chapter, petje af dat je zoveel boven water hebt weten te krijgen en dat je iedereen ook zo op de hoogte stelt in je familie.

Ik hoop voor je dat dit ervoor zorgt dat het contact beter gaat worden.