keuring of niet

Started by chapter, Feb 20, 2014, 09:19 PM

Previous topic - Next topic

chapter

ik heb d brief per mail ontvangen van rc dat scholing akkoord is mits ik mijn huidige salaris behoud.
dit had ik al nagevraagd maar omdat ik er al werk als gediplomeerde verval ik niet in leerlingensalaris maar krijg ik voor die 24 uur mijn huidige salaris

qua keuring ook akkoord dat het uit de boedel wordt betaald alleen bij volledige goedkeuring moet ik deze terug betalen ook niet zo n probleem had hem nu ook wel zelf willen betalen.
Ga er wel vanuit dat in huidge werkveld ik wel een goedkeuring krijg voor 28 uur dan is het moeten naar 36 weg ook al werk ik nu 38 uur per week.
Dat heeft de rc er ook ingezet dat ik heb laten zien dat ik er alles aan doe om wel meer te werken als het wel gaat

chapter

vandaag naar keuringsarts
helaas wilde ze niet mee in een uren beperking
Geen idee hoe de rc dit gaat bekijken
ze gaf aan ook 24 uur is met zorgwoning teveel. Als je alleen lvb zou doen kun je wel 36 uur werken dat klopt ook maar zoveel uren zijn er niet op lvb waardoor ik nu verplicht ben om toch andere woningen te pakken om aan mijn uren te komen.
Ze gaf aan dat dit werk niet geschikt is maar ja wat wel. Hele dag achter computer zitten is voor mijn rug belastender denk ik als nu. Oke zorgwoningen zijn zwaar maar na de zorg kan ik zitten/lopen houdingen afwisselen.
Andere banen of omscholen liggen nu niet voor oprapen

Buster

Ik ben er niet helemaal in thuis, wat is lvb?

Jammer dat je niet hebt gekregen wat je gehoopt had.
Wat betekent dit nu voor je scholing?

chapter

hoi buster
lvb staat voor licht verstandelijk beperkt
evg voor ernstig verstandelijk gehandicapt

ik heb geen idee hoe rc hierop gaat reageren er komt geen uren beperking maar wel beperking in het soort werk.
er zijn heel veel flexers die alleen lvb doen dus 36 uur lvb is niet haalbaar.
vandaar dat ik nu zorggroepen evg erbij doe
ze gaf aan dat 28 uur evg ook al teveel is en het meer ligt aan soort werk
alleen lvb zou beste zijn maar dat is er weinig aangezien mijn achtergrond verzorgende is dus meer medisch gericht als begeleidend
Nu is mijn opleidingsjaar wel op een lvb groep voor 24 uur en die toezegging is er al dat opleiding akkoord is mits is geen achteruit gang in inkomen heb.
Contract is binnen en ze hebben zelfs al mijn peridiek meegerekend die ik in juli krijg

tuthola

Hoi chapter ik ben even de kluts kwijt in je verhaal.....als ik het goed begrijp moet je dus 36 uur per week gaan werken met de beperkingen die je nu hebt, naast deze werkweek moet je dan ook je opleiding gaan doen......klopt dit ??

chapter

hoi tuthola
Ze gaf aan als iik alleen op begeleidingsgroep sta ik best 36 uur zou kunnen werken
Nu werk ik veel in zorggroepen en vond ze uren beperking geen meerwaarde aangezien ook 28 uur dan teveel is.
Aangezien iedereen op begeleidingsgroepen wil werken haal ik met 2 werkgevers geen 36 uur op deze groepen.
Ik heb dus geen idee wat rc hiermee doet, moet ik derde baan erbij zoeken of kirjg ik bericht terug dat ik alleen nog op begeleidingsgroepen uren moet pakken ook al is dan dan minder.
De groep voor opleiding is begeleidend en na opleiding ook meer mogelijkheden om op vaste baan te solliciteren op begeleidingsgroep.
Aangezien ik nu mn medisch ben opgeleid en nieuwe opleiding een maatschappelijke opleiding is

burningspirit

ha chapter,
ik volg dit ook al een poosje
begrijp ik het nu goed als ik het zó omschrijf
--het werk wat je het meeste doet en waarvoor ook je opleiding straks is, daarin kun je gewoon 36 uur werken, alleen kent dit een praktijkbeperking n.l. dat je het nauwelijks voor elkaar krijgt om daar 36 uur voor te krijgen
--om toch meer uren te kunnen draaien doe je daarnaast ook nog iets ander soort werk, dat in feite gewoon te zwaar is voor jou
--dus zoals ik het begrijp zul je daar dan mee moeten stoppen, ook al kom je dan niet meer aan de 36 uur en krijg je wel de verplichting om te sollicteren voor het aantal uur dat je mist?

als ik het zó goed begrijp dan lijkt het me wel een redelijk logisch verhaal
ik denk natuurlijk door ook naar onze eigen situatie en begrijp nu iets beter dat men ook bij mijn man niet zo snel zal overgaan tot een beperking van het aantal vereiste werkuren; onze gemeente wil eerst kijken of zij de omstandigheden kan verbeteren, waardoor mijn man toch meer uren kan werken

zelf hoop ik op een kans voor ons om een beroepsverandering te doen
hoop dat we aannemelijk kunnen maken dat ons 'oude' beroep geen optie meer is voor ons,  voor ons allebei om verschillende redenen functioneert het gewoon niet meer, en we kunnen in elk geval aantonen dat we er niet voor zijn weggelopen, wel gesolliciteerd en ook gewerkt, maar het lukt gewoon niet meer

succes chapter, ben wel benieuwd hoe rc hier mee om zal gaan
dank je voor het delen hier

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

--het werk wat je het meeste doet en waarvoor ook je opleiding straks is, daarin kun je gewoon 36 uur werken, alleen kent dit een praktijkbeperking n.l. dat je het nauwelijks voor elkaar krijgt om daar 36 uur voor te krijgen (ja en nee, ik werk het merendeel op zorggroepen aangezien mijn opleiding  verorgende ig is. Voor begeleidingsgroepen moet je meer begeleidingservaring hebben en liefst mmz4 of sph. September start ik met mmz4)
--om toch meer uren te kunnen draaien doe je daarnaast ook nog iets ander soort werk, dat in feite gewoon te zwaar is voor jou (idd begeleidingsgroepen is van 0-16 uur iedereen wilt die het liefste dus wordt verdeeld)
--dus zoals ik het begrijp zul je daar dan mee moeten stoppen, ook al kom je dan niet meer aan de 36 uur en krijg je wel de verplichting om te sollicteren voor het aantal uur dat je mist? Dat weet ik niet heb nu 2 contracten van 0 uur zonder sollicitatieplicht

als ik het zó goed begrijp dan lijkt het me wel een redelijk logisch verhaal
ik denk natuurlijk door ook naar onze eigen situatie en begrijp nu iets beter dat men ook bij mijn man niet zo snel zal overgaan tot een beperking van het aantal vereiste werkuren; onze gemeente wil eerst kijken of zij de omstandigheden kan verbeteren, waardoor mijn man toch meer uren kan werken
omstandigheden verbeteren is lastig want door een vastgezette rug kan ik ook niet snel ander soort werk doen want wat ik niet rug belastend. Een kantoorbaan gaf ze aan is ook niet handig veel zitten
zelf hoop ik op een kans voor ons om een beroepsverandering te doen
hoop dat we aannemelijk kunnen maken dat ons 'oude' beroep geen optie meer is voor ons,  voor ons allebei om verschillende redenen functioneert het gewoon niet meer, en we kunnen in elk geval aantonen dat we er niet voor zijn weggelopen, wel gesolliciteerd en ook gewerkt, maar het lukt gewoon niet meer
Vandaag was crematie van mijn moeder dus kon niet bellen, morgen dagdienst dus kan ik na 16 uur bellen
succes chapter, ben wel benieuwd hoe rc hier mee om zal gaan
dank je voor het delen hier
[/quote]