Mijn verhaal

Started by Margar, Mar 06, 2014, 03:55 PM

Previous topic - Next topic

ennudan

Goed nieuws ! heerlijk voor je !~Jij kan streepjes op de kalender gaan zetten  :)

Margar

Dank jullie wel.

Even een update, 8 mei was de ze zitting dinsdag daarop was het officieel. Werd rond 10.00 uur gebeld voor een afspraak huisbezoek donderdag. Nu is vrijdag dus heb gisteren een huisbezoek gehad (heel mijn huis schoongemaakt en opgeruimd want weet ik veel dat ze alleen maar aan de eettafel gaat zitten). Mijn rekeningnummer is geblokkeerd (kan dus even niet pinnen of iets overschrijven dat is dan maar zo). Maar goed ik heb sollicitatie plicht 4x per maand opzoek naar 12 uur voor erbij of iets anders van 36 uur. Volgende week krijg ik een brief waar alle besproken zaken en het vrij te laten bedrag in zal staan. En ik heb een postblokkade. En loonbeslag is er ook af.

Het leuke is ik mag een deel van mijn vakantiegeld houden welk deel weet ik niet maar aangezien ik al heel wat jaartjes beslag op mijn salaris had vind ik het toch erg leuk.

Iedereen een goed weekend.

ennudan

Alles nu geregeld dus, dat zal goed voelen  :D Ik lees huisbezoek? Is dat standaard ?

Boeddha

Ja een bewindvoerder komt altijd thuis. Normaal lopen ze het hele huis door om te zien of er geen waardevolle spullen staan die verkocht kunnen worden, tevens nemen ze de meterstanden op en die standen gaan dan vanaf die datum lopen. Moet je bijbetalen komt dat in de wsnp, krijg je geld terug komt het geld in de boedel voor je schuldeisers.
Be strong, have faith!

ennudan

Oke en ik geval van veel bijbetalen zal je dan verantwoording af moeten leggen ofzo? Is dat alleen bij WSNP ?

Boeddha

Als je het jaar erop veel moet bijbetalen dan moet je het zelf betalen van je leefgeld ;-)
De WSNP is ook een bewustwording van je leefstijl, een leerschool zoals ik het zelf ervaar.

In het minnelijke komt er niemand bij je thuis en zullen ook je meterstanden opgenomen worden. Maar daar geldt ook, geen nieuwe schulden maken tijdens het traject.
Be strong, have faith!