Inboedelbeslag en beschermd wonen

Started by Marie-Louise, Apr 16, 2014, 08:39 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Vandaar ook mijn advies in geval van dreigende beslaglegging, schrijf de deurwaarder een brief waarin je laat weten dat het weinig zin heeft beslag te leggen omdat je geen noemenswaardige bezittingen hebt en dat dit alleen maar je schulden verhoogt door de extra kosten die hier aan gebonden zijn. Je zou daarbij een voorstel kunnen doen om het beslag op uitkering of ander inkomen te leggen. Dit laatste betekend dat je bereid bent om mee te werken. Je hebt dan een rede om de eventuele kosten van een mislukte beslaglegging te bestrijden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marie-Louise

Quote from: sacredfour on Apr 23, 2014, 08:18 AM
Vandaar ook mijn advies in geval van dreigende beslaglegging, schrijf de deurwaarder een brief waarin je laat weten dat het weinig zin heeft beslag te leggen omdat je geen noemenswaardige bezittingen hebt en dat dit alleen maar je schulden verhoogt door de extra kosten die hier aan gebonden zijn. Je zou daarbij een voorstel kunnen doen om het beslag op uitkering of ander inkomen te leggen. Dit laatste betekend dat je bereid bent om mee te werken. Je hebt dan een rede om de eventuele kosten van een mislukte beslaglegging te bestrijden.

Ik heb in het paasweekend nog een mailtje de deur uitgedaan, met inderdaad uitleg over mijn weinig opbrengende inhoud en dat ze van mij part mee mogen doen met het beslag op mijn uitkering.
Waarschijnlijk hebben ze het niet gelezen.