Deurwaarder of Incassobureau?

Started by Nox, Jul 29, 2014, 01:09 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Buiten het feit dat het onduidelijk is voor een leek en er daardoor onjuiste druk kan worden uitgeoefend is het ook oneerlijk in het hele proces, stel dat je er met de afdeling incasso niet uitkomt en datzelfde kantoor handelt ook de gerechtelijke procedure af, dan heb je als schuldenaar nooit de kans om tot een regeling te komen.
Er is dan al een "geschiedenis".

Dank trouwens voor de tekst erbij, had het inderdaad nog niet gelezen ;)
Was vanavond toevallig op zoek naar een ander artikel, wel zelfde afdeling :D

Nox

Geen punt, je hebt al genoeg te lezen en schrijven hier. ;)

Maar idd, ik denk er ook letterlijk zo over. Wou dat er een manier was om er iets tegen te doen. Niet profit letters in het algemeen. Maar deze vorm en de er aan gekoppelde risico's.

Trouwens, ik zal gisteren eens bij GW hun website te bekijken bij de diensten die ze bedrijven aanbieden.

Blijkbaar scoren ze je als schuldenaar qua verhaalbaarheid inzake hoofdsom, incassokosten etc. etc. Als je slecht scoort sturen ze iemand langs voor een "interventie bezoek" met net zo'n brief als "Laatste poging".

Heb zo'n gevoel dat ze dat bij hebben gedaan. Maakt voor mij in deze niet uit, het is een terechte vordering dus dan doe ik niet moeilijk en betaal 't gewoon. Maar ik heb al zoveel onterechte vorderingen/incassokosten afgewezen gekregen door de kantonrechter dat ik niet erg goed scoor bij ze.
Usus magister est optimus