Hallo!

Started by Noavi, Apr 16, 2014, 01:44 PM

Previous topic - Next topic

Noavi

Hallo,

Ten eerste, wat geweldig dat dit forum en zijn kennis bestaat! Ik ben al veel wijzer dan voordat ik hier ging neuzen.

Maar mijn verhaal.

Vraag me niet hoe het gekomen is, maar ik kamp met een schuld van ongeveer â,¬ 60.000
Hierbij is nog niet eens de hypotheek opgeteld, want die is â,¬ 190.000 terwijl het huis misschien nog maar â,¬ 120.000 waard is.

Zoals je kunt zien, aardig wat om in m’n uppie te behappen! Ik ben ook al bijna 4 jaar bezig met de Kredietbank Nederland. Een minnelijk traject met behoud van woning is opgestart, maar afgelopen vrijdag heeft de grootste schuldeiser ( doorlopen krediet van â,¬ 30.000) aangegeven hier niet mee akkoord te gaan.

Hoe nu verder is de grote vraag voor zowel mij als de KB, want die wisten het zelfs nog niet eens.

Waarschijnlijk zal het poging tot WSNP worden, maar hoe lang dat dan weer gaat duren.

Maar goed â€" ik moet zeggen dat mijn leven nu wel prima is. Het is een tijdje anders geweest, depressie door de toestand en daarmee vooral de woning ( een deprimerend appartement). Ik heb een half jaar geleden de keuze voor mezelf en mijn gezondheid gemaakt en ben verhuisd naar een recreatie woning in the middle of nowhere waar ik super happy ben geworden â€" dus kan de hele wereld weer aan.

Om een lang verhaal kort te maken, ben ik blij dat ik hier een beetje kan rondneuzen en verhalen van lotgenoten kan lezen, waarvoor bij deze alvast bedankt!
Don't ask why me? But shout to the world - try me!!

ennudan

Welkom Naovi,
Uit ervaring weet ik dat wonen in een fijn huis al veel scheelt voor je goede gevoel. 4 jaar is al erg lang, wat goed dat je ondanks dat positief kan zijn.
Zelf ben ik hier nog niet zo lang maar had gewild dat ik het veel eerder had gevonden.

Safi

Quote from: Noavi on Apr 16, 2014, 01:44 PM
Hallo,

Ten eerste, wat geweldig dat dit forum en zijn kennis bestaat! Ik ben al veel wijzer dan voordat ik hier ging neuzen.

Maar mijn verhaal.

Vraag me niet hoe het gekomen is, maar ik kamp met een schuld van ongeveer â,¬ 60.000
Hierbij is nog niet eens de hypotheek opgeteld, want die is â,¬ 190.000 terwijl het huis misschien nog maar â,¬ 120.000 waard is.

Zoals je kunt zien, aardig wat om in m’n uppie te behappen! Ik ben ook al bijna 4 jaar bezig met de Kredietbank Nederland. Een minnelijk traject met behoud van woning is opgestart, maar afgelopen vrijdag heeft de grootste schuldeiser ( doorlopen krediet van â,¬ 30.000) aangegeven hier niet mee akkoord te gaan.

Hoe nu verder is de grote vraag voor zowel mij als de KB, want die wisten het zelfs nog niet eens.

Waarschijnlijk zal het poging tot WSNP worden, maar hoe lang dat dan weer gaat duren.

Maar goed â€" ik moet zeggen dat mijn leven nu wel prima is. Het is een tijdje anders geweest, depressie door de toestand en daarmee vooral de woning ( een deprimerend appartement). Ik heb een half jaar geleden de keuze voor mezelf en mijn gezondheid gemaakt en ben verhuisd naar een recreatie woning in the middle of nowhere waar ik super happy ben geworden â€" dus kan de hele wereld weer aan.

Om een lang verhaal kort te maken, ben ik blij dat ik hier een beetje kan rondneuzen en verhalen van lotgenoten kan lezen, waarvoor bij deze alvast bedankt!

Quote from: Noavi on Apr 16, 2014, 01:44 PM
Hallo,

Maar mijn verhaal.

Hallo Noavi,
ik woonde in een schitterend gelegen appartement in Rotterdam, dat heb ik moeten verlaten. Ik woon weliswaar in een huis van mijn zus (gratis!) maar dat duurt niet eeuwig en ben dus op zoek naar een huurhuis. De meeste huizen deprimeren mij. Hoe ben jij aan de recreatiewoning gekomen, is het een beetje betaalbaar? Want in the middle of nowhere wonen spreekt mij ook wel aan.....
Groet Safi

An0niempje

@ Safi, denk dat je er dan wel rekening mee moet houden, dat een recreatiewoning ook maar een tijdelijke oplossing is en dat je toch beter uit kan kijken naar een permanente oplossing, ook al ken ik het probleem van lange wachtlijsten bij socialehuurwoningen. Hier is het 4 a 5 jaar en dat schijnt nog (relatief) kort te zijn...
Hoop voor jullie allebei, dat er zich komt op een permanente en voor jullie bevredigende oplossing qua wonen en dat er een oplossing komt voor huizen die wel of niet verkocht moeten worden....

Safi

Quote from: An0niempje on Apr 17, 2014, 06:39 PM
@ Safi, denk dat je er dan wel rekening mee moet houden, dat een recreatiewoning ook maar een tijdelijke oplossing is en dat je toch beter uit kan kijken naar een permanente oplossing, ook al ken ik het probleem van lange wachtlijsten bij socialehuurwoningen. Hier is het 4 a 5 jaar en dat schijnt nog (relatief) kort te zijn...
Hoop voor jullie allebei, dat er zich komt op een permanente en voor jullie bevredigende oplossing qua wonen en dat er een oplossing komt voor huizen die wel of niet verkocht moeten worden....
Het lullige is dat ik net 1000 euro teveel verdien voor een sociale huurwoning, dus het wordt Pararius of vrije vestiging. Gelukkig was het fraaie appartement een huurwoning, daar bivakkeert mijn man en de kans is nihil dat hij daar weggaat. Omdat ik niet meer aan hem vast wil zitten heb ik mij uitgeschreven en sta nu bij mijn (daar is ze weer ;D) mijn zus ingeschreven, maar woon op een ander adres.

Noavi

Een recreatiewoning is absoluut geen permanente oplossing, maar wel een heerlijk tijdelijke.
De mijne staat te koop, is deze verkocht moet ik er dus uit.
Daarnaast moet je een ander briefadres en postbus hebben.

Raad ik dit aan andere aan? Ja, maar alleen als je geen hoge eisen hebt. Ik woon tenslotte samen met heel veel spinnenvriendjes, heb geen centrale verwarming of luxe ketel - maar een gaskachel en kleine geiser. In de winter is t brrr en onder de douche vloek ik regelmatig als het warm water er weer mee stopt - maar, ik heb een tuin, woon midden in het bos met veel rust en ruimte om me heen en de omgeving geeft me energie!

Ik heb alleen 'dierenkinders' dus moet ik hier weer uit, ga ik gewoon weer verder naar iets anders, maar keywoord blijft flexibiliteit!

Don't ask why me? But shout to the world - try me!!