Hoe bezuinig ik op Gas/Elektra

Started by Temudjin, Apr 08, 2014, 09:33 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha Knibbel ik heb wel zonnepanelen geplaatst op mijn dak vorige week,  omdat ik een dak heb loep zuiver op het zuiden.

Virtueel dan,  dus gratis met een link van Eneco en vind de opbrengst magertjes omdat ik wel de echte kosten voor plaatsen opgevraagd bij een paar bedrijven.

En goede kleding is heerlijk weet van de paar ski vakantie ooit,  hoe het genieten was van een zonnetje op een terras,  terwijl het ( de stenen uit de staat vroor )

Knibbel

Haha Gewoon, virtuele zonnepanelen plaatsen, dat is een goeie...  ;D ;D

Maar, bij onze energieleverancier kun je dus ook zonnepanelen 'adopteren'. Je betaalt dus per maand een x-bedrag voor een of meerdere zonnepanelen, niet op jouw eigen dak, maar op andermans daken, zoals bijv. een voetbalstadion. Je krijgt dan ook 'maandelijks' hiervoor een bepaald percentage rendement terug, niet op jouw bankrekening maar op jouw energierekening. Vind het een beetje absurd, maar het is zo.  Daar is echt over nagedacht..... iedereen moet aan de panelen.....  ;)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

chapter

het kan best lonen om over te stappen of je oude aanbieder te bellen ik heb dat bv met kpn gedaan. jaar abbo gehad van 90 per maand met eerste 6 maanden fikse korting. Andere half jaar wel het 90 euro tarief.
Nu was jaar om en flink terug geschroefd maar kreeg opnieuw 6 maanden fikse korting en dus weer half jaar standaard tarief.

electra gaat dan niet anders hier en kan geen verwarming lager zetten want die hebben we hier niet. Hebben zo n vernuftig pompsysteem zonder radiatoren die je niet even zo terug zet. Staat hier op 20 wordt kouder gaat die verwarmen en wordt het warmer als 20 wordt er gekoeld door systeem.

vaatwasser bv wel nu ingeruild na waterschde voor 1 die vanzelf uit gaat maar weet niet of dat veel scheelt. Waterbed is al even deur uit

Knibbel

Chapter, nu je het zegt, wij zijn met de aanleg van glasvezel overgestapt van ziggo naar kpn. Volgens mij moet dit contract binnenkort ook afgelopen zijn. Ga eens kijken of er eventuele aanbiedingen zijn, nieuwe afspraak maken bij kpn of overstappen..... Goed dat je dit ter sprake brengt.  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Be

Hebben wij ook gedaan. Was niet van plan om weg te gaan bij KPN maar hoorde van aanbieding dus gebeld of wij dat ook konden krijgen als we gewoon zouden blijven, ja hoor, geen probleem, 6 maanden 25 euro korting per maand. Altijd meegenomen :)