Sparen aan stomerijkosten

Started by Jiske, Feb 13, 2016, 01:31 AM

Previous topic - Next topic

Jiske

Vroeger in de "goeie ouwe tijd" kocht ik vaker in de outlet designer jeans.
De verkoper adviseerde me toen om langer met mijn spijkerbroeken te kunnen doen, slijt en ze blijven mooi blauw, door ze in een plastic zak in de diepvries te stoppen. Natuurlijk niet als er vlekken in zitten maar gewoon een jeans wat je een paar dagen gedragen hebt en alleen opgefrist moet worden.
Daarna gewoon op het droogrek hangen, strijken en klaar is kees. Met een dieselbroek heb ik toen 8 jaar gedaan.
Werkt overigens net zo goed bij Zeemanbroeken, ook bij "priktruien".

Ipv je winterjassen ander stoomgoed of dekbed(den) weg te brengen, gewoon een nachtje vorst eroverheen laten gaan als het s nachts vriest of s morgens mistig is. Ruikt heerlijk fris en geen kreukels.

Ik heb ooit trouwens een dekbed in de wasmachine gedaan en toen waren de poppen aan het dansen, centrifuge deed het niet meer en toen ik het dekbed eruit haalde kwam de grijze rubber los aan de deur.
Dure les.

Uit voorzorg daarna, dekbedden naar de stomerij gebracht en de prijs loog er niet om, het was zelfs goedkoper om een nieuw dekbed te kopen, tenminste als je niet zo n superdure dekbedden hebt!!!
Vriesmethode aan waslijn toegepast et voila, hetzelfde resultaat. ;)

chapter

ligt misschien ook aan kilos die wasmachine kan, heb zelf 7 kilo wasmachine. Lits jameaux dekbed gaat prima. Soms wel moeite met centrifugeren maar dan haal ik het er gedeeltelijk uit en verdeel het beter en nog keer centrifugeren. Gaat hier prima en erna in droger. vind vaak wel vies ruiken na wassen (dons) in mijn geval. Erna hang ik hem even buiten en is het weg. Zelfs mijn huishoudelijke hulp neemt haar dekbed wel eens mee in haar 5 kilo machine past het niet. ik breng nooit iets naar stomerij

gewoon

Heb ook geen stomerij en over in de vriezer doen, doet mij denken aan het verhaal dat vroeger er geen  tapijt reinigers waren,  en mensen kleden op zijn kop in de sneeuw legde en na een 15 min deze weer naar binnen namen.

Kleed schoon,  en een zwarte plek in de sneeuw achterlatend.

Werk dus prima voor bijvoorbeeld wol.

Chrissie

Mijn vader heeft in een stomerij gewerkt die vertelde hang het maar in de mist dat werkt ook prima
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Wauw! Superhandige tips! Bedankt hiervoor.
liefs van mij  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Ha Jiske, van deze 'jeans'-familie, heel erg bedankt voor deze tip.

Nu het 's nachts hier wat vriest kan ik dit meteen in de praktijk brengen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Doe wel voorzichtig he?

Gelukkig ben ik alleen en rook nog, zie het helemaal gebeuren dat ik morgens naar mijn werk moet en mijn goede colbertje vast gevroren over een tuin stoel zie hangen.

Sorry schat

Knibbel

Gewoon, zie het helemaal voor me...  ;D ;D ;D

Snel oven opwarmen, colbertje erin!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Ha ha

In de oven ( zuiver scheerwol )

Zijn van die dingen,  gaat jaren goed,  tenzij het een eerste date is natuurlijk.