vtlb bereking en sparen

Started by king2008, Apr 07, 2014, 03:16 PM

Previous topic - Next topic

king2008

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje wij gaan misschien de wsnp in.
wat ik nu graag wil weten is hoeveel procent van het inkomen gaat naar de schulden en hoeveel procent word er voor je gespaard.

ik heb namelijk sinds deze week een baan gekregen en gelijk een jaar contract en nu zou ik graag willen weten hoe het precies zit.

groetjes
king2008

Boeddha

Hoi King, daar is echt geen antwoord op te geven.

Ik zit bv ook in de WSNP en er wordt niet voor mij gespaard! Ik draag elke maand zelf van mijn loon een bedrag af naar de boedel en van de rest betaal ik zelf alle vaste lasten en wat ik overhou daarvan doe ik mijn boodschappen en leg ik elke maand een bedrag opzij om mijn eigen bijdrage bv van te betalen of onvoorziene uitgaven. (kapotte wasmachine bv)

Be strong, have faith!

Buster

King, het enige waar je bij een VTLB vanuit kan gaan is dat het beschikbare budget iets boven de beslagvrije voet ligt en daar is dan ook alles mee gezegd.

Dat heeft ermee te maken dat een VTLB berekening vele posten telt die worden gerekend naar inzicht van de bewindvoerder. Zolang je uitgaat van je beslag vrije voet kan het dus altijd meevallen.
Enne,... toi toi toi!

king2008

bedankt voor jullie reacties..
we zullen het dus moeten afwachten.

Ik heb wel nog een klein ander vraagje..
Mijn man werkt 38 uur in de week en mijn baan is maar 12 uur in de week.
zullen ze er moeilijk om gaan doen omdat ik maar 12 uur in de week werk?

meer uren kan ik helaas niet krijgen.
ik heb bewust gekozen voor een baan met minder uren omdat ik dit kan combineren met mijn gezin en omdat ik dan de kosten van de kinderopvang zo laag mogelijk houd.

groetjes
king2008

Buster

Hoi King, je zult de plicht krijgen om te zoeken naar meer uren. Dat houdt in dat je aan moet kunnen tonen dat je op zoek bent naar ander werk.
Ze kunnen niet van je eisen dat je dat ook daadwerkelijk vindt, want dat gaat helaas niet.

Vergelijk het maar als in de WW of de bijstand, je zult dan maandelijks de bewindvoerder of gemeente je sollicitatiebrieven moeten mailen.
Dat je bewust hebt gekozen voor minder zou ik niet melden, dat was een beslissing die je toen nam. Je hebt nu te maken met de feiten dat er gewoon geen extra uren beschikbaar zijn.

chapter

hoi king
je krijgt idd een 36 urige werkplicht of er moet sprake zijn van medische gronden dan kan je een keuring krijgen.
Tot die tijd zul je minimaal 4 sollicitaties moeten doen per maand voor een baan erbij of een andere meer uren baan.
zolang je geen 36 uur hebt blijft de plicht tot aanvulling dus ook al vind je een baan van 28 uur moet je solliciteren naar baan van 36 uur.
Het ligt ook beetje aan bwv ik heb een contract op 0 uur 2 stuks maar geen vaste uren.
straks in september wel als ik opleiding ga doen via bbl maar nu niet maar omdat ik structureel met die 2 aan 36 uur kom hoef ik niet te solliciteren. Is ook geen doen om 3 banen te hebben is nu al hele puzzel.
de kosten van opvang vegen ze zo van tafel aangezien deze volledig worden gecorrigeerd in je vtlb