mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Het lijntje naar de politiek had ik als extra lijntje uitgezet, dus daarnaast ga ik natuurlijk ook zelf achter zaken aan.
Maar ik vond het wel belangrijk om er in de gemeentepolitiek aandacht voor te vragen.

Wat betreft internetbankieren, zowel bwv als de bank hadden we dit in principe beloofd, maar ik reken er idd op, dat het toch niet gebeurd, maar proberen kan altijd.
Op het moment gaat het me nu even niet zozeer om het internetbankieren, maar of ik wel of niet bij de afschriften kan komne, gezien ik die nodig heb voor het verdere proces.

Advocaat zeg je. Pro deo bedoel je? Ik had nog geen advocaat, maar inderdaad goede tip om daar ook achteraan te gaan...

An0niempje

update:

Nuon gaat me een overzicht van de rekeningen opsturen naar mijn huisadres.
Ik kon op de site nergens een mail adres vinden, dus vandaar toch maar telefonisch opgevraagd.

Toch maar zelf de rechtbank opgebeld (ja sorry, ben eigenwijs)
Daar kreeg ik medegedeeld, dat ik het schriftelijk in moest dienen.
Op mijn vraag hoe lang dat dan ging duren, werd mij gezegd, dat als ik er inzette dat uithuiszetting dreigde, ze het wel snel in behandeling zouden nemen, maar hij kon verder geen tijdsbestek noemen.
Die brief moet dus vandaag nog op de post...

An0niempje

An0niempje

Adres rechtbank

kenmerk

Contactpersoon rechtbank

plaats + datum

Betreft: dreigende uitzetting uit de woning

Geachte griffier,

Dank u voor het toezenden van de uitnodiging voor de zitting van 2 mei 2014 en de daarbij behorende correspondentie van mijn bewindvoerder dhr  X  (Kantoor Y te Z).

Vrijdag 21-03-2014 ben ik echter via de woningstichting tot de ontdekking gekomen, dat er in januari en februari geen huur betaald is voor mijn flat. In maart zou slechts 350 euro betaald zijn iin plaats van de verschuldige 498,14 euro. Gezien de al eerder ontstane achterstand, had de woningstichting de eis, dat de achterstand niet verder op mocht lopen, wat nu dus wel gebeurd is. In geval de achterstand verder op zou lopen, zouden ze overgaan tot uitzetting.
Deze eis was ook bij mijn bewindvoerder bekend.

Ik ben mij terdege bewust van mijn eigen verantwoordelijkheid inzake betalingen en derhalve ben ik ook zelf informatie in gaan winnen over de betalingen.

De woningstichting is niet van plan om tot 2 mei te wachten. Zij willen uiterlijk ......, het bedrag van ..... ontvangen hebben, daar ze anders overgaan tot uitzetting.

Ik zou u daarom vriendelijk doch dringend willen verzoeken om de op 2 mei geplande zitting eerder plaats te laten vinden.

Ik ben op het moment bezig om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen om mijn verzoek te kunnen staven, echter dringt de tijd en derhalve zend ik u alvast dit verzoek.
Indien nodig zal ik u zo spoedig mogelijk de door mij vergaarde extra informatie toezenden.

Ik hoop u bij deze voldoende ge?informeerd te hebben.

Hoogachtend,

handtekening

eigen naam
adres

An0niempje

mmm, nog even buigen over de kromme zin in de 2de alinea...

edit: alinea is gewijzigd...

Edit 2:

De extra achterstand die in 2014 is ontstaan was 1494,42 euro
Hiervan was volgens de informatie van vrijdag inmiddels 350 euro betaald.

Dus achteraf gezien moest ik dus voor 31-3 (vandaag gehoord, dat dit dus de datum was, dus flink minder dan 2 weken.....) 1494,42 - 350 euro = 1144,42 euro betalen voor 31 maart
Hierblijkt nu inmiddels op 20 maart nog een bedrag van 148,12 betaald te zijn en een bedrag van 200 euro, blijft er een bedrag van 796,30 over wat voor 31 maart betaald moet zijn.

Dat bied gelukkig weer wat extra perspectieven, echter ga ik nog wel de brief naar de rechtbank doorzetten. Liever dat ik achteraf gezien een spoor te veel in heb gezet, dan dat ik straks mijn huis uitgezet wordt....

An0niempje

ok, brief moest dus wederom gewijzigd worden, gezien de nieuwe de nieuwe informatie...

Verwacht sowieso dat er nog moeilijkheden gaan komen, met de woningstichting, omdat ze nu dus weten dat bewindvoerder ontslag heeft aangevraagd :(
Ze hadden als eis, dat ik een bewindvoerder heb, anders accepteren ze de achterstand niet meer...
Alleen heb ik het helemaal gehad met bewindvoerders...

Ik moet dus echt een goed gemotiveerd verzoek bij de rechtbank in gaan dienen, waarom ik geen vertrouwen meer heb in bewindvoerders... + een goed plan inclusief voorstel betalingsregelingen...
Anders zul je zien, dat ik straks deze crisis ga overleven en ik er dan alsnog uitgezet wordt wegens het niet meer hebben van een bewindvoerder :(

pffff, had ik maar nooit ingestemd met bewindvoering :(

Bewindvoerder heeft ook zijn mond voorbijgepraat wat betreft de erfenis en schijnt nu dus toegezegd te hebben dat daarmee de hele huurachterstand betaald wordt... Alleen weet ik niet of ik aan die toezegging kan voldoen, aangezien er nog meer mensen in de wachtrij staan voor geld..... :(
Dus even voor de duidelijkheid, de achterstand van 2014 + de al eerder ontstane achterstand :(

Dit is geen puzzelen voor gevorderden maar puzzelen voor zeer ver gevorderden :(

nu op naar de banken..... pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft geen zin meer, zin om de boel de boel te laten en de zon op te gaan zoeken......

An0niempje

laatste versie brief:
Adresgegevens ed moet je er even zelf bijbedenken ;)

QuoteWageningen, 24-03-2014

Geachte griffier,

Dank u voor het toezenden van de uitnodiging voor de zitting van 2 mei 2014 en de daarbij behorende correspondentie van mijn bewindvoerder dhr  X  (Kantoor Y te Z).

Vrijdag 21-03-2014 ben ik echter via de woningstichting tot de ontdekking gekomen, dat er in januari en februari geen huur betaald is voor mijn flat. In maart zou vervolgens in 2 delen de huur (498,14 euro) van maart overgemaakt zijn + nog 200 euro. Dit betekent dat er in 2014 een extra achterstand is ontstaan van 796,30 euro â†' (3 x 498,14) â€" (498,14 + 200) = 796,30 euro. Gezien de al eerder ontstane achterstand, had de woningstichting de eis, dat de achterstand niet verder op mocht lopen, wat nu dus wel gebeurd is. In geval de achterstand verder op zou lopen, zouden ze overgaan tot uitzetting.
Deze eis was ook bij mijn bewindvoerder bekend.

Ik ben mij terdege bewust van mijn eigen verantwoordelijkheid inzake betalingen en derhalve ben ik ook zelf informatie in gaan winnen over de betalingen.

De woningstichting is niet van plan om tot 2 mei te wachten. Zij willen uiterlijk 31-3-2014  het bedrag van  796,30 ontvangen hebben, daar ze anders overgaan tot uitzetting.

Ik zou u daarom vriendelijk doch dringend willen verzoeken om de op 2 mei geplande zitting eerder plaats te laten vinden.

Ik ben op het moment bezig om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen om mijn verzoek te kunnen staven, echter dringt de tijd en derhalve zend ik u alvast dit verzoek.
Indien nodig zal ik u zo spoedig mogelijk de door mij vergaarde extra informatie toezenden.

Ik hoop u bij deze voldoende ge?informeerd te hebben.

Hoogachtend,

chapter

het is een pittig iets zo
Zoals ik nu begreep was er al achterstand daar kan deze bewindvoerder natuurlijk niets aan doen. Wanneer is hij nu precies begonnen.
Hij had wel achterstand elektra betaald misschien ook wel omdat daar afsluiting dreigde? en om dat te voorkomen de achterstand heeft ingelost?.
Vraag mij wel af is er met de wajong inkomen genoeg voor al je vaste lasten als mobiel huur electra verzekeringen weekgeld etc.
Je was al met buster aan het kijken misschien kan zij je bvv berekenen en daarbij uitrekenen wat je aflossing kan zijn bij verschillende eisers.
De vraag is wel of instanties mee willen werken als je niet onder bewind meer staat, minder zekerheid (schijnzekerheid maar toch).
In de periode voor bewind is het ook niet helemaal goed gegaan met je financiën, kan je moeder of vriendin je daar misschien mee helpen.
Het is wel zaak te zorgen dat er niet meer achterstanden ontstaan

An0niempje

Naar wat ik van Nuon had begrepen, en ik hoop hierin meer duidelijkheid te krijgen, als ik de overzichten van nuon ontvangen heb, heeft de oude bewindvoerder betalingsafspraken gemaakt voor de al aanwezige achterstand en vervolgens de lopende rekeningen laten versloffen...
Voor mij waren er geen aanwijzingen dat Nuon in die tijd nog gedreigd heeft tot afsluiting...

Wat betreft de huur, heeft de woningstichting meerdere keren naar bewindvoerder gebeld (helaas geen brieven of mail) en woningstichting was nogal ontevreden over de manier waarop bwv 2 dit opgepakt had.

Wie er ook voor verantwoordelijk was de oude of nieuwe bewindvoerder (15-1 is nieuwe bewind in gegaan en alle partijen wisten al vanaf eind september dat ik naar nieuwe bwv zou gaan en de beschikking is verzonden rond 6-12), ik ben iig de gene die er de dupe van is geworden.... :(

En wat mij betreft hebben beide bwv er een zooitje van gemaakt...

Maar het irritante in de land vind ik: overal zijn ze heel goed in roepen, dat ik verantwoordelijk blijf voor de juiste betalingen, maar als je dan je je verantwoordelijkheid wilt nemen, dan krijg je op heel veel plaatsen te horen: sorry, maar die informatie mogen we alleen aan je bwv geven, sorry, maar we mogen je niet te woord staan, sorry, maar daarvoor moet je bij je bwv zijn....
En dan kan je zeggen, roepen, schreeuwen, huilen etc etc, dat je bwv die info niet wil / niet bereikbaar is / niet mee wil werken, dan nog blijf je afhankelijk van het bedrijf of ze  per uitzondering misschien mee willen werken..... En dat frustreert me nogal, omdat het je hierdoor vaak onmogelijk wordt gemaakt om ook daadwerkelijk die verantwoordelijkheid te nemen.... :(

Zodoende wil de rabobank mij dus niet de benodigde afschriften geven. :(

Bij de ABN AMRO heb ik ze bij wijze van uitzondering wel gekregen....
Dus de afschriften van de beheerrekening van de ABN AMRO heb ik nu als het goed is compleet. :)

Helaas zijn er hierdoor wel weer nieuwe vragen bij gekomen :(

Ok, tot zover even mijn klaagrondje..... :-X

Vanavond gelukkig even wat afleiding met zingen..... Daar ben ik wel even aan toe, want stond net te trillen op mijn benen door alle emoties en spanningen..... Moest me bij de bank net echt aan de desk vast houden om te blijven staan....

chapter

Wel fijn dat abn meewerkte met afschriften.
waren de toeslagen idd overgemaakt naar nummer 2.
anders is het wel ergens begrijpelijk dat met minder inkomsten er niet alles betaald kon worden.
persoonlijk zou ik wel advocaat zoeken om je bij te staan in rechtbank.
rechter zal ook kritisch zijn naar beide partijen.  En advocaat kan wel de benodigde stukken makkelijker opvragen
Heeft de woningbouw als een vonnis voor uitzetting van oude huurschuld? welke ze in kunnen zetten of moet het nog voorkomen anders moet je zo wie zo naar advocaat en proberen of deze het tegen kan houden met moratorium.
gaat alleen vaak wel samen met wsnp aanvraag geloof ik

veel plezier met zingen ontspanning is nu zeer nodig.
snap zo goed je wanhoop met de fouten van bwv.
ik was toen al zeer gefrustreerd met niet betalen verzekering wat begon met boete van 350 en eindigde met 1170. Deze hebben ze uiteindelijk van hun rekening betaald toen mijn rijbewijs werd ingenomen in augustus. september toegelaten en toen meteen opgezegd nadat weer ander mijn zaak zou doen daar had ik geen vertrouwen meer in en in overleg met wsnp bewindvoerder ermee gestopt
Eerst samen met vriendin orde op zaken gesteld overzichten etc en extra oplettende bwv bij afdracht nu alweer 6 maanden in eigen beheer.

Buster

Kom net een stuk tegen van Schuldinfo.nl
Interessant leesvoer,....

Bewindvoerder doet niets tegen beslag op huurtoeslag (09-03-2014)
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=1

An0niempje

Die toeslag ga ik nu even naar kijken, Buster,
En ik kom zo ook nog even op het laatste bericht van Chapter terug, zie dat ik het niet helemaal goed gelezen had....

Maar kwam vanmiddag iets anders tegen, waar mijn alarmbellen van begonnen te rinkelen, dat was ook het gene, wat weer extra vragen opriep.

Ik had bijzondere bijstand aangevraagd voor: griffiekosten, intake kosten bewindvoering, maandelijkse betaling bewindvoering en CAK (eigen bijdrage voor AWBZ)
Griffiekosten weet ik even niet zeker, maar voor de andere kosten krijg ik regelmatig een overzicht van de gemeente, maar in het begin snapte ik het overzicht niet zo goed, dus aan nieuwe bewindvoerder gezegd, dat ik het niet snapte en of hij er naar wilde kijken. Dus niet dat het overzicht niet zou kloppen, ik snapte het gewoon niet zo goed. Nu snap ik inmiddels waar mijn denk fout zat.

Die overzichten kwamen pas zo laat, omdat het eerst afgewezen was en later na bezwaar pas goed gekeurd en ik er na 2 of 3 maanden achter kwam dat bwv 1 helemaal geen bijzondere bijstand had aangevraagd.

Nu blijkt dus uit de afschriften dat bwv 1 in december in 1 klap de bwv kosten van juni tot dec afgeschreven had, terwijl zo snel slechts 1 bedrag kon terugvinden dat de bijzondere bijstand gestort was.

Even een rekensom: in december is extra op mijn rekening gekomen:

Regeling WTCG: 296 euro
bedrag van gemeente: 387,33 euro (vermoedelijk bijzondere bijstand voor de intakekosten)

Dus 296 + 387,33 = 683,33 euro.
bwv 1 heeft in december een bedrag van 950,67 afgeschreven

950,67 - 683,33 = 267,34 wat dus extra afgeschreven is die maand.....

Dus dat verklaard iig een deel... al is volgens mij in december mijn zorgverzekering niet betaald wat ik van menzis begreep, nog niet nagekeken, dus blijkbaar is het in december vooral ten kosten gegaan van mijn zorgverzekering.

Wat nu als ik niet zelf achter deze afschriften aangegaan was?

Dan had ik waarschijnlijk sowieso een groot deel van de bwv kosten zelf betaald terwijl ik er vanuit ging, dat de bijzondere bijstand gewoon gestort was..... Want later zijn er ook nog een paar keer maandbedragen afgeschreven.....

Maar achter zulke dingen hoort bwv toch aan te gaan?

Dus dan kan had nieuwe bwv idd het geld niet, maar wat ik hem dan nog steeds heel erg kwalijk neem, is dat hij ipv de schuld te leggen bij oude bwv de schuld bij mij legt, mij geen openheid van zaken geeft, mij verwijt dat ik geen openheid van zaken geef, niet het rekeningnummer voor de toeslagen veranderd......

Als hij gewoon openheid van zaken had gegeven, dan hadden we gezamelijk kunnen kijken, waar het probleem zat, maar daar is het nu een beetje te laat voor.....

An0niempje

btw stelletje mafketels bij de ABN AMRO
staat er op die afschriften:

De rente van uw beheerrekening boven het creditsaldo van eur 5000 wordt verlaagd naar 1,50 % effectief op jaarbasis per 31 oktober 2013.

Boven de 5000 euro  :o
mocht willen dat ik er 5000 euro op had staan, dan had ik nu niet zo in de piepzak hoeven zitten :-X

An0niempje

Er zijn idd onlangs nog bedragen van de oude beheerrekening overgeboekt naar de nieuwe beheerrekening, maar niet exact de bedragen van de toeslagen, gezien er ook nog bedragen afgehaald zijn van de oude beheerrekening na 15-1 (beschikkingsdatum)

telefoonrekening die eerder teruggeboekt is, maar later alsnog betaald, 1 keer foutieve overmaking bwv kosten, die waren per ongeluk naar mijn leefgeldrekening gestort. Dit extra geld heb ik toen IN OVERLEG met bwv2 gebruikt om wat rekeningen te betalen die contant afgehandeld konden worden.

Verder is er nog 2 keer bwv kosten afgehaald door bwv 1 en bankkosten van 4,80 euro.

Ook zie ik nu, dat bwv 2 dus blijkbaar ook niet naar mijn bijbaan bij de post heeft doorgegeven dat er een nieuw rekening nummer is, want dit geld werd dus ook nog naar de oude beheerrekening overgemaakt.
En nu vraag ik me ook af, of hij daar uberhaubt heeft doorgegeven dat hij de nieuwe bwv is.

Want en nu pak ik de eerste klachtenbrief van hem er even bij: hij verwijt me daarin, dat ik niet eerlijk over mijn andere inkomsten ben geweest....
Ik heb echter bewijsmateriaal, dat ik hem in het begin eerlijk gemeld heb, dat ik een bijbaan heb bij de post inclusief documentstukken....

En sowieso was deze bijbaan bij bwv 1 ook bekend, aangezien, de post hem netjes maandelijks de het betalingsoverzicht doormailde en de betalingen werden netjes naar de beheerrekening overgemaakt.....
Dan mag ik er toch vanuit gaan dat bwv 1 dat netjes doorgeeft aan bwv2 ?

Of moet je als onderbewindgestelde je bwv constant bij de hand nemen en alles uitleggen wat ie moet doen?
Dat moet ik doen bij mijn neefje van bijna 4....

(sorry burningspirit, maar vrees dat je een geduchte tegenstander hebt gevonden in het produceren van lappen tekst.... Maar die was wel even handig om voor mezelf wat dingen op een rijtje te zetten.....)

burningspirit

hahaha... anoniempje.... wil je een wedstrijdje?
dan win jij nu even, hoor, ik heb even niks te zeuren en zit hier met mijn hoofd in de papieren vandaag en al het hele weekend trouwens, want donderdag zijn we weer uitgenodigd bij Meisje van Rijnstad....
dus geen tijd voor lange verhalen maar spijkers met koppen
net als jij, maar dan een beetje anders
hou vol en blijf er boven op zitten, voor je het weet is deze rotperiode weer gewoon voorbij  :)
en dan is er weer rust
hoe dan ook: zet em op en laat je niet kisten!
liefs van mij  :-*
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)