mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha Chapter

Heb je dan inderdaad verkeert begrepen, dat je paniek wilde weghalen is mooi.

En ook ziet dat er meer moet gebeuren dan die uitspraak afwachten.

Is prima

chapter

Gewoon denk toch dat je mij verkeerd begrijpt.
ik wijf niets weg ik las de paniek van anoniempje en gaf aan dat niet zo is dat ze volgende week op straat staat.
in de periode ervoor moet er zeker wat gebeuren.  Ben dan ook blij te lezen dat integratie coach haar steunt en helpt.
ze moeten alle afschriften krijgen om te zien hoeveel er in en uit is gegaan en aan wat. Misschien is het geld er en kan het betaald worden
en zoals buster al zei in gesprek gaan met bwv met een derde eventueel vierde. en concrete afspraken maken over hoe het snelingelopen kan worden.

Buster

Quote Anoniempje:
QuoteVandaag is er telefonisch contact geweest en daaruit blijkt, dat in januari en februari helemaal geen huur is betaald en in maart maar 350 eur.

Er was, voor alle duidelijkheid wel geld, dit geld was ook beschikbaar voor bwv 2, omdat bwv1 volgens de info die ik van de bank heb gekregen het geld netjes doorgestuurd had naar bwv2.
Vreemd blijf ik het echter wel vinden, dat bwv 1 na 2 maanden nog steeds toegang heeft tot beheerrekening 1. De nieuwe beheerrekening was trouwens een idee van bwv2, omdat hij de beheerrekening bij een andere bank wilde...

Maar goed, de woningstichting had dus als eis, dat de huurachterstand niet verder op mocht lopen en zowel bwv1 als bwv2 wisten van deze voorwaarde af. En nu willen ze dus binnen 2 weken een kleine 1500 euro zien en anders sta ik op straat :(

Ik ben bang dat er echt maandag actie ondernomen zal moeten worden.
Twee weken zijn zo om.

An0niempje

Die paniek klopte idd.
ben helaas bekend met angststoornissen en sinds afgelopen jaar ook nog met depressie, maar wees maar gerust hoor, ik zal wel door blijven vechten tot het bittere eind ;)
Jullie reacties zijn helaas de bevesting, die ik liever niet wilde hebben, maar tegelijkertijd een extra stimulans om door te vechten....
Net nog even de mail door gelezen, die mijn ex-re?integratiecoach vanmiddag nog naar bwv heeft geschreven. Dat bwv as soon as possible contact met hem op moet nemen. Ben dus zeer benieuwd wat as soon as possible bij bwv in gaat houden.... Hij wilde dus ook al bij bwv langs gaan... Ik heb een toestemmingsverklaring getekend, dus hij mag dossierstukken van mij lezen/meenemen... Maar als ik het advies van Buster zo las, moet ik dan zelf meegaan.... brrrr (maar als het moet, dan moet het hoor ;))
(sorry, Buster, deze mail was al geschreven, voor jouw advies van langsgaan kwam)

En ik heb net een mail gestuurd naar die juridisch onderlegde persoon uit de kerk.

Meer kan ik op dit tijdstip helaas niet meer doen....

An0niempje

Quote from: Buster on Mar 21, 2014, 11:11 PM
Quote Anoniempje:
QuoteVandaag is er telefonisch contact geweest en daaruit blijkt, dat in januari en februari helemaal geen huur is betaald en in maart maar 350 eur.

Er was, voor alle duidelijkheid wel geld, dit geld was ook beschikbaar voor bwv 2, omdat bwv1 volgens de info die ik van de bank heb gekregen het geld netjes doorgestuurd had naar bwv2.
Vreemd blijf ik het echter wel vinden, dat bwv 1 na 2 maanden nog steeds toegang heeft tot beheerrekening 1. De nieuwe beheerrekening was trouwens een idee van bwv2, omdat hij de beheerrekening bij een andere bank wilde...

Maar goed, de woningstichting had dus als eis, dat de huurachterstand niet verder op mocht lopen en zowel bwv1 als bwv2 wisten van deze voorwaarde af. En nu willen ze dus binnen 2 weken een kleine 1500 euro zien en anders sta ik op straat :(

Ik ben bang dat er echt maandag actie ondernomen zal moeten worden.
Twee weken zijn zo om.

Ben er ook bang voor, Buster...

lonkes1984

Jeetje wat een verhaal weer...

Hou vol!! Toen ik in zak en as zat zei mijn moeder altijd tegen mij: hou vol, uiteindelijk komt voor alles een oplossing... En het blijkt achteraf gezien te kloppen...

Blijf vechten An0niempje!!
Don't look back.... You're not going that way!

An0niempje

Probeer hier een mail te typen, voor naar de bedrijven, die ik afgelopen vrijdag aan de lijn heb gehad, met de vraag of ze de informatie die ik telefonisch heb gekregen per mail zouden willen bevestigingen. Alleen mijn hersentjes willen vandaag niet erg meewerken... Moeilijk nadenken met een fikse hoofdpijn :(

Dus misschien dat ik zo nog even mijn probeersel hier neer poot...
Mogen jullie gaan schieten :P

An0niempje

Vandaag ook achter nieuwe inkt voor mijn printer aan gegaan, waarom moeten die dingen toch zo verrekte duur zijn :(
En dan mag ik nog blij zijn, dat ik pas de oude hp printer van mijn broer heb gekregen, mijn 3 in 1 printer is van lexmark en daar kan je dus alleen de originele, extra dure voor krijgen....
Maar goed, ik kan weer printen en ik vrees dat dat de komende dagen vaker nodig is, dan ik zou willen :(
Maar in plaats van 10 euro van mijn leefgeld apart leggen voor in mijn bufferpotje, moest ik vandaag mijn bufferpotje dus aanspreken :(
Eigenlijk had ik begrepen dat ik zulke dingen niet van mijn leefgeld hoefde te betalen, maar ja, jullie zullen wel snappen dat het nu niet zo handig is, om daar nu extra geld voor te gaan vragen....

In alle emotie hier gisteren vergeten te melden, dat ze nu bij mijn zorgverzekering zeiden dat de achterstand 4 maanden was, dus geloof dat ik nog maar een paar keer moet bellen :P Nee, even zonder gekheid, ik ga zelf nog maar even van 5 maanden uit, om te voorkomen dat daar mijn aandacht verslapt, maar waarschijnlijk is het nu dus toch 4 maanden... Mogelijk is er in die tussentijd iets verrekend, aangezien er maandelijk via beslag toch iets van 90 euro euro afgedragen wordt.....

An0niempje

Ah, kom er echt niet uit...
Normaal lukt het me altijd wel om een brief te schrijven (of in dit geval een mail), maar er spookt nu zoveel door mijn hoofd, dat ik mijn gedachten er niet zo goed bij kan houden....
Heb dus wel wat getypt, maar ben er niet tevreden over :(

Geachte meneer/mevrouw,
Op vrijdag 21 maart 2014 heb ik, nadat ik een alarmerend bericht heb gekregen van de woningstichting ook u opgebeld, aangezien ik wilde weten of mijn bewindvoerder aan u wel netjes de lopende betalingen overmaakt.
Helaas begreep ik echter van uw medewerker, die ik aan de telefoon kreeg, mevrouw .... dat ook u helaas problemen ervaart met mijn bewindvoerder.
Het spijtte me oprecht om dit te horen.
De rede namelijk dat ik voor bewindvoering heb gekozen, is dat ik een oplossing wilde voor  mijn financiële situatie. En dat ik vanuit een stabiele situatie, waarin de lopende betalingen netjes afgedragen worden een oplossing wilde zoeken voor de helaas al eerder ontstane achterstanden.
Ik vermoed, dat we hierin op één lijn zullen zitten.
Ik wil u daarom laten weten, dat ik bezig ben met de rechtbank, om te voorkomen, dat de zaak nog verder uit de hand loopt.
Hierin is het echter heel belangrijk, dat ik met voldoende bewijsmateriaal kom.
Ik hoop, daarom van harte dat we hierin samen kunnen werken, en dat u mij uw bevinding door zou kunnen mailen.
Hierin is het echter wel belangrijk om in de gaten te houden, dat er op 15 januari een wisseling is geweest van bewindvoerder.
Dit omdat ook mijn eerste bewindvoerder zich helaas niet aan de afspraken houdt. Ook deze zaak zal ik nog aanhangig maken bij de rechtbank.

De reden dat ik u deze vraag via de mail stuur, is omdat ik wil voorkomen, dat uw antwoord via de post bij mijn bewindvoerder terecht komt. Dit omdat u als postadres zeer waarschijnlijk het adres van mijn bewindvoerder heeft.
Mocht uw antwoord bij mijn bewindvoerder terechtkomen, dan wordt het voor mij heel moeilijk, zo niet, onmogelijk om dit antwoord dan nog in mijn bezit te krijgen.

Ik hoop u bij deze voldoende ge?informeerd te hebben.

hoogachtend,
naam
adres
emailadres
telefoonnummer
klantnummer/verzekeringsnummer

ps, ik heb nog niet op typefouten gecontroleerd, dat doe ik altijd op het laatst, als de brief/mail helemaal af is ;)

Buster

QuoteGeachte meneer/mevrouw,

Op vrijdag 21 maart 2014 heb ik contact met u gezocht i.v.m. mijn maandelijkse betalingen.
Momenteel sta ik onder bewind en ben mij bewust van mijn eigen verantwoordelijkheid zorg te dragen voor een tijdige betaling.

Tot mijn verbazing en teleurstelling vernam ik van mevrouw ..... dat de betalingen niet tijdig en/of volledig bij u zijn aangekomen.
U kunt er vanuit gaan dat ik mijn bewindvoerder hierop zal aanspreken.
Om dit op een goede manier te kunnen doen had ik graag een overzicht van de gemiste maandtermijnen zodat ik deze kan opnemen in een nog op te stellen plan.
Mijn voornemen is om de achterstanden zo spoedig mogelijk in te lopen.

Ik zou het op prijs stellen als u deze informatie per email zou willen sturen.
Zodra ik een plan heb kunnen maken zal ik u op de hoogte stellen om met een betrouwbaar voorstel te komen en zo deze ontstane situatie tot een goed einde te brengen.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

naam
adres
emailadres
telefoonnummer
klantnummer/verzekeringsnummer

Ik zou er zelf voor kiezen om het wat meer zakelijk te houden. De info van de woningstichting is voor hen niet van belang, zij willen de achterstand ingelopen zien. Op deze manier hou je het meer zakelijk. Jij wil iets van hen en je moet ze duidelijk maken dat meewerken in hun voordeel is.

Is dit wat? Ow enne,.. d's en t's zijn niet mijn vrienden, ik heb andere kwaliteiten ;)

gewoon

Ha Anoniempje

Ik ben ook geen held in het brieven schrijven en hoop dat er iemand even een opzet wil maken voor een goede brief, wat ik denk is dat het veel duidelijker moet gaan, om gegevens dat de binnen komende betalingen onvoldoende zijn.

Alle overige info in je brief hebben zij niet nodig.

En off topic je boosheid over dure inkt, is misschien leuk om te weten, kun je boosheid hierover een plek geven  ;)

Is een uitvinding uit Amerika, door een zekere meneer Gillette die bedacht ik begin in mijn uppie de wegwerp maatschappij, Als ik nu voor weinig of gratis houdertjes verkoop, dan gaan ze toch mesjes kopen is echt niet normaal meer.

Post toch, maar zie dat Buster al geschreven heeft ga ik zo lezen ben overtuigt dat het goed is :)

An0niempje

Dank je wel, Buster.
Hier kan ik zeker wat mee.... :)

An0niempje

@Gewoon, wat ik ook vaak gemerkt heb, is dat als je iemand anders mee laat kijken met een brief, dat er dan ook met wat meer afstand naar gekeken wordt.
De ene keer, wordt dan de hele brief overhoop gegooid en de andere keer alleen wat details gewijzigd.
Nu was dus zo'n geval, van hele brief omgooien...  ;)

Buster

Nee hoor, ik heb echt jouw brief als leidraad genomen en eruitgehaald wat ze niet hoefde te weten.

En het klopt hoor, voor jezelf is het altijd anders. ;)