mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

chapter

Denk dat ze daarmee meer bedoelen dat nog steeds 5% niet optijd wordt betaald. Regering kan weinig met individuele gevallen. Feit is ook dat pgb steeds minder toegekend wordt en prijzen nog lager zillen worden als gemeente moet betalen en herindiceren. Komt over algemeen minder uit zoals ook veel afgelopen jaar monimaal 1 uur moesten inleveren voor huishoudelijke hulp

An0niempje

Mijn geval staat ook niet op zichzelf hoor....
De regering weet dondersgoed dat er veel (ex)pgb-houders opgezadeld zitten met een schuld, omdat hun hulpverlener gefraudeerd heeft.....
En toch weigeren om het vanuit de politiek voor deze groep op te nemen....!!!!
Dus als ze dan in de troonrede zo'n uitspraak doen, dan vind ik, dat ze ook deze groep mee moeten nemen.......

tuthola

Anoniem met alle respect het gaat hier over gehandicapten die niet zonder hulp naar de wc kunnen of wat dan ook niet zelf kunnen!! Ga dit aub niet op je eigen probleem betrekken dat is een zaak van politie en justitie.

burningspirit

Aiai tuthola.... dit is wel erg kort door de bocht vind ik hoor....
Als je het verhaal van anoniempje een beetje gevolgd hebt, weet je dat haar probleem iets is, waar politie en justitie tot op heden juist geen kant mee uit kan (of wil?).....
De aangifte van anoniempje (en van vele anderen waarschijnlijk) werd niet meegenomen bij de laatste zitting en toen werd er ook nog geseponeerd!

Het wordt hoog tijd dat de politiek het op gaat nemen voor de pgb-houders met problemen. Of dat nu is, omdat ze te laat of te weinig betaald krijgen, of omdat ze hulp ontberen, of dat het is omdat ze in schulden verzeild zijn geraakt door toedoen van hulpverleners.... ik denk niet dat je op een weegschaal kunt leggen, voor wie wat het ergste is en dan de problemen die te licht bevonden worden maar kunt laten liggen..... tegen Anoniempje dan maar (impliciet) zeggen: zoek het lekker zelf uit? Nee dus. Dat vind ik niet kunnen.
Misschien ben ik nu wel erg scherp, maar dat is dan maar even zo.

Om nu te zeggen dat Anoniempje het op haar eigen probleem betrekt, daarmee suggererend dat haar probleem lang zo erg niet is als dat van mensen die niet zelf naar de wc kunnen (of wat dan ook) gaat mij in elk geval veel te ver!

Van de troonrede heb ik nog geen woord gehoord. Ik had het veel te druk vandaag. Maar troonrede of niet: we moeten ons hier in Nederland wel eens achter de oren gaan krabben. De kaalslag in de zorg is al jaren aan de gang. En de 'zwakkeren' in onze samenleving (waaronder ik me zelf ook reken) krijgen het steeds moeilijker. Ik zie het elke dag. Het meest eenvoudige is nog niet mogelijk soms. Zoals bijvoorbeeld een klepje voor over de autogordelsluiting (hoe simpel kan het zijn?) voor een kind dat onderweg steeds de gordel losmaakt, met alle gevaar van dien. Of begeleiding regelen voor een kind dat (tijdelijk) angstig is tijdens de rit. Dit is wat ik zie onder mijn neus.

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is: heel veel problemen die mensen hebben, zijn onzichtbaar en worden met allerlei kunstjes onzichtbaar gehouden en onder het vloerkleed geveegd. Op het moment dat het onder het vloerkleed vandaan dreigt te piepen wordt er een spreekwoordelijke schoonmaakmachine ingezet. Een effect als met een luchtbuks op een vlieg schieten: de vlieg veroorzaakt geen problemen meer dan, ja kunst, want hij is aan stukken gescheurd door het schot hagel.
Ik vind dat we dat als mensen onder elkaar niet zo mogen handelen. Maar dat is mijn mening.

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

Ik zeg niet dat anoniem het dan maar moet uitzoeken ik vind dit gewoon niet passen bij de pgb problematiek.

An0niempje

Tuthola, ik wil even zeggen, dat je mij hiermee ontzettend kwetst.
Fijn, had net een beetje een neutraal gevoel en ga nu weer met een ontzettend rotgevoel naar bed....
De politiek heeft wel degelijk hier ook mee te maken, want die hebben jarenlang hun kop in het zand gestoken wat betreft de PGB-fraude, waardoor foute bemiddelaars en foute hulpverleners jarenlang hun gang konden gaan met het frauderen met PGB-geld......
Dus verdiep je de volgende keer alsjeblieft eerst in de materie ipv het maken van kwetsende opmerkingen.....

An0niempje

en btw, PGB is niet alleen maar de doelgroep waar jij op doelt.......!!!!!!
Nog even afgezien van dat jij heel mijn medische geschiedenis niet kent, dus ook zinspelingen daarop raken ook kant nog wal......
Doordat ik door dit hele gedoe mijn PGB kwijt ben geraakt, kan ik nu niet meer de hulp krijgen, die ik wel nodig heb, met alle gevolgen van dien!!!!!

tuthola

Het is niet mijn bedoeling geweest je te kwetsen. Dat er een oplossing moet komen voor frauderende hulpverleners waardoor clienten in de problemen komen ben ik met je eens maar dat was niet de insteek van het verhaal wat vandaag op prinsjes dag werd vermeld.
Misschien weet je het niet maar ik ben zelf afhankelijk van mijn scootmobiel en ja ook van de zorg dus ik roep niet zomaar wat en ik was gekwetst door je bericht hierover.

An0niempje

Het was ook niet mijn bedoeling om jou te kwetsen en nee, ik wist niet, dat je in een scootmobiel zit, dan had ik daar namelijk echt wel rekening mee gehouden dan.....

Heb je zelf PGB? Kan het dan misschien zo zijn, dat je gefrustreerd bent, dat bij jezelf de uitbetalingen niet goed lopen? Of dat je misschien zelf PGB zou willen, maar het niet krijgt en daarover gefrustreerd bent? In beide gevallen nog steeds geen reden om het op een ander af te reageren......

Ik wil er wel bij zeggen, dat ik wel een beetje je eigen schuld vind, als je je gekwetst voelde door wat ik typte, omdat je het door jouw opmerkingen, over dat ik geen recht zou hebben op steun uit de politiek (daar kwamen jouw opmerkingen wel op neer) en je andere opmerkingen, een tegenreactie uitlokte. Je had kunnen verwachten, dat jou opmerkingen nogal kwetsend over zouden komen op iemand die al jaren lang aan het vechten is om aandacht te krijgen voor de positie van slachtoffers van PGB-fraude en inmiddels helemaal moegestreden is..... En de politiek nog ongeveer het laatste redmiddel is....

En als je dan begint met: met alle respect, sorry, maar ik vond die opmerking vooral respectloos.... Door een specifieke groep te noemen, sloot je andere groepen uit, dat kwam op mij over alsof die andere doelgroepen binnen de PGB volgens jou geen recht zouden hebben op PGB....

Op het moment, dat je een kwetsende opmerking plaatst, kun je verwachten dat mensen in verweer gaan en dat er dan opmerkingen teruggeplaatst worden, die voor je zelf niet leuk zijn!!!

Wie kaatst, kan de bal verwachten......

Ik snap ook wel, dat ze in de troonrede in de eerste instantie aandacht vroegen voor de problemen met de uitbetalingen. Door dat daar steeds alle aandacht op gericht werd (en natuurlijk is het belangrijk dat deze problemen de aandacht krijgen), kwamen de fraudeslachtoffers wederom in het vergeethoekje, dus dan is juist zo'n troonrede een goed moment om weer opnieuw aandacht te vragen voor de positie van de pgb-fraudeslachtoffers....... Het ene probleem kan je niet zomaar loskoppelen van het andere probleem..... Het is een vervolg op elkaar, wat vervolgens helemaal met elkaar verweven is....

tuthola

Ik wil er wel bij zeggen, dat ik wel een beetje je eigen schuld vind, als je je gekwetst voelde door wat ik typte, omdat je het door jouw opmerkingen, over dat ik geen recht zou hebben op steun uit de politiek

Ik heb nergens geschreven dat ik vind dat jij geen recht hebt op steun uit de politiek dit stukje heb je zelf ingevuld.
Ik heb me wel degelijk in deze materie ingelezen en heb moeten zien hoe mensen geen hulp in kunnen huren en daardoor 4 weken niet onder de douche kunnen en van narigheid aan het eind van de maand van hun eigen kleine uitkering hulp inschakelde om te kunnen douchen. Gehandicapte kinderen die geen zorg meer krijgen en zodoende van alles missen in hun toch al zo beperkte leventje, zo zijn er legio voorbeelden van mensen die hard geraakt zijn door het uitblijven van betaling pgb. En ja dan sloot ik misschien mensen uit maar vind toch echt dat deze 2 groepen apart bekeken moeten worden.

Nee ik heb geen pgb ik heb destijds bewust gekozen voor zorg in natura omdat ik geen grote bedragen op mijn bankrekening wilde krijgen en het toen met kleine kinderen wel heel verleidelijk zou zijn om daar geld van te gebruiken die daar niet voor bedoeld waren.

Ik ben het wel met je eens dat er hard opgetreden moet worden tegen frauderende hulpverleners.

jan

@An0niempje, misschien een zeer onbeschofte vraag van mij, maar hoe denk jij dat ander forum bezoekers jou zien?

Hier heb je mij mening en hiermee moet je wat doen.

Teneerst is het hier niet de bedoeling dat je mensen gaat kwetsen. Je bent heel erg bezig met het PGB verhaal en hierin heb jezelf ook schuld, het niet zo dat je totaal onschuldig bent. (Vind ik)

En jou reacties naar anderen kan ik niet goedkeuren, want ik mis het stukje respect. Daarom, krijg je van mij een afkoelingsperiode van een week (7 dagen).

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha lees de berichtjes en ben gaan lezen wat Den Haag doet en die zijn hier weldegelijk bovenop gedoken maar het is niet allemaal even geregeld, Menzis is bijna 4000 uur bezig per fraude onderzoek.

En Van Rijn is er mee bezig in Den haag en heeft het standpunt dat voorop staat dat de bugethouder zorg blijft ontvangen, mogelijk via een alternatief aanbod in zorg in natura.

Dus word voor Anoniempje een oplossing gezocht voor die fraude en ook is opgepakt mocht dit veel te lang duren er ook aandacht is dat de slachtoffers wel die zorg krijgen die nodig is  en wel  met spoed, via een alternatief.