mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

chapter

dat klopt maar zo had je recente in ieder geval op eigen adres.
ik heb ook nooit erna wat door gestuurd gekregen wel dossier maar meeste sturen dan herinnering waarna ik weer in telefoon klom of email met beeindiging.
dan deden meeste niet moeilijk een haalde kosten eraf.
misschien toch handig om bv hulp van humanitas te vragen zodat je niet nog dieper in ellende komt en misschien weer meer uit gaat geven wat toch wel geregeld gebeurd als je je rot voelt

An0niempje

Qua uitgeven heb ik mezelf wel in de hand, daar ben ik niet zo bang voor.
Ik heb voor mezelf ook een heel budgetplan opgesteld en als er dingen veranderen, zoals onlangs de huur, dan zorg ik ook direct weer, dat mijn budgetplan weer helemaal klopt.

Maar Humanitas stond idd nog wel op mijn lijstje, alleen die hebben me al eerder aangegeven, dat ze me niet verder kunnen helpen, zonder mijn administratie. Dus die moet ik wel terug zien te krijgen. :( Voor de rest heb ik ook nog hulp van RIBW. Die hebben me bijvoorbeeld geholpen automatische incasso weer voor elkaar te krijgen bij de bank.

Van motorrijtuigenbelasting heb dus nooit iets gekregen over periode 3 van dit jaar, ook geen herinnering :(
Maar goed, daar ga ik morgen over bellen.

Verhuisservice heb ik helaas nooit aan gedacht, anders had ik dat zeker overwogen.
Alleen vind het eerlijk gezegd wel jammer, dat zoiets nodig zou zijn.

Ik heb bedrijven zelf op de hoogte gebracht/er achter aan gebeld of ze het door hadden gekregen van bewindvoerder. Hier behoorlijk wat tijd mee kwijt geweest, omdat ik bij alle bedrijven persoonlijk gebeld heb en gevraagd heb naar eventueel nog te betalen zaken en dan de beschikking erachteraan gestuurd.
Daar kreeg ik standaard te horen, dat het niet mijn taak was om de bedrijven de beschikking door te sturen. Bij tele2 moest het zelfs naar een e-mailadres wat ik eigenlijk helemaal niet hoorde te hebben. Een e-mailadres en telefoonnummer van een afdeling, dat ze alleen aan bewindvoerders mogen geven.

Dat geeft wel aan, dat het doorgeven van beëindiging bewind en het goed regelen allemaal de verantwoording is van de bewindvoerder. Dit heb ik ook bevestigd gekregen van een aantal andere bewindvoerders, die ik willekeurig gebeld heb en de situatie uitgelegd heb.

Ik legde wel steeds de situatie uit aan bedrijven, waarom ik er zelf achter aan ging en dan was er meestal wel begrip voor. Een aantal bedrijven, gaven tussen neus en lippen door aan, dat ze het zelf ook behoorlijk gehad hadden, met deze bewindvoerder. Dat zegt natuurlijk ook wel iets over een bewindvoerder.
Dus ze kunnen me in ieder geval niet verwijten, dat ik lui op mijn kont heb zitten afwachten, ik ben steeds heel actief bezig geweest, maar helaas ben ik ook maar een mens...

An0niempje

tnx voor het willen duimen, Tonnie64 :)

chapter

weet er alles van mail voor cliënten erg vaak naar bwv voor extra geld voor uitgaven.
gelukkig krijgen we altijd wel snel reactie.
meeste bwv willen geen direct contact met onze cliënten en zijn we soms net administratie kantoor

An0niempje

Dan zou je als je geen tussenpersoon heb, nooit contact kunnen hebben met een bewindvoerder... :o
Na ja, ik hoop morgen iig reactie te krijgen van advocaat ivm opdrachtbevestiging en daarna zal het waarschijnlijk wachten zijn of en zo ja wanneer bwv reageert.

tonnie64

he anoniempje

hoe is het vandaag gegaan met het bellen naar de belastingdienst , voor die boete? ben helemaal niet aagje hoor, maar zat aan je te denken vanmorgen, hoop dat het goed gegaan is

groetjes Tonnie

An0niempje

Dank je wel, voor je belangstelling, Tonnie64.
Het was een grote zucht van opluchting na het telefoongesprek, oftewel, het is opgelost zonder boete....
pffffffffffffffffffft

tonnie64

Owwww dat is super om te horen, heeft het duimen toch geholpen Yesssss ben blij voor je

daar wordt ik blij van

groetjes Tonnie

An0niempje

Hier inmiddels ook weer een hoop gebeurd.
In de eerste instantie was het de bedoeling, dat de hele zaak collectief afgehandeld zou worden.
Ik ben niet het enige fraudeslachtoffer van desbetreffende hulpverleners.
Op internet ook al een hoop negatieve berichten over hun gelezen, incl officiële verslagen, maar helaas was dat allemaal niet voldoende voor de schuldeisers om de zaak stil te leggen, totdat de officiële instanties het uitgezocht hadden.
Uiteindelijk bleven ze bij het incassobureau maar vragen of ik aangifte had gedaan en gingen ze er niet mee akkoord, dat er collectief aangifte was gedaan.
Inmiddels nu dus ook zelf aangifte gedaan. Ik kan je vertellen, dat het heel heftig is om aangifte te doen tegen oudhulpverleners, hoe boos ik ook op haar ben (van andere mensen die nu ook bij de zaak betrokken blijken te zijn en die ik heel hoog had zitten, ben ik vooral erg teleurgesteld en verdrietig, dat is misschien nog wel erger dan boosheid). Geeft allemaal een harde knauw op mijn vertrouwen in mensen. Vanavond hadden we kring en het onderwerp was vergeving. Nou dat kwam hard binnen bij mij. Ik hoop het uiteindelijk te kunnen vergeven, zodat ik ook weer verder kan met mijn leven, maar op het moment zit ik vooral in de achtbaan van wat er nu allemaal moet gebeuren en voel ik vooral de pijn.
Het incassobureau en de uiteindelijke schuldeiser blijven bij hun standpunt, dat zij hierin geen partij zijn en dat ik gewoon moet betalen en dat ik het dan op mijn beurt weer moet verhalen  op de oudhulpverleners. Het is echt een hele ingewikkelde materie geworden, waar de nasleep van de slechte bewindvoerders ook nog eens door heen geweven is (advocaat is daar nu mee bezig, aanvraag ingediend bij de rechtbank, maar rechtbank heeft de aanvraag niet goed verwerkt, dus die moet weer opnieuw gedaan worden. Ach, ik heb daar al meegemaakt, dat de aanvraagformulieren voor bewindvoering zoek geraakt waren, ze zijn mijn hele dossier al een keer kwijtgeraakt, ik heb al meegemaakt dat op een zitting de griffier zoek was, en nu dus weer iets niet verwerkt.... (en dat moet dan waken over het recht van Nederland?  :o)
Inmiddels is er een advocaat bezig zich in te lezen aangaande de hele fraude zaak,  en als het goed is zijn ze bij de politie met de aangifte bezig. Ooit zal het allemaal wel een keer goed komen, maar op het moment is het nog een behoorlijk hoofdpijn dossier.
Gezien ik door alles flink depressief ben geworden, vermoedelijk ook tegen een burnout aan zit, als ik die niet al heb en ik in mijn angststoornis steeds vaker paniekaanvallen krijg, ga ik vanaf 30 december 6 weken in een pastoraal centrum proberen bij te tanken. Volgens mijn psychiater moet ik in de weken even mijn kop in het zand steken, maar dat is iets wat ik heel moeilijk kan. Maar goed, moet het wel in die weken proberen los te laten, anders draai ik hier straks helemaal door en stort ik helemaal in. Dus ben wel opgelucht, dat ik de mogelijkheid heb om naar dat centrum toe te gaan, waar ze ook begeleiding geven. 

An0niempje

Omdat ik vast was gelopen in aanvragen bijzondere bijstand, dit vooral omdat ik een groot deel administratie mis (dank je wel bewindvoerders), heb ik de hulp ingeroepen van Humanitas en er is nu 2 keer een vrijwilliger langs geweest en een aantal dingen hebben we al gedaan. We kijken samen naar aanvragen en dan lukt het mij daarna zelf om de aanvraag verder in te vullen en de juiste bestanden erbij te voegen. Blij mee. Kwijtschelding waterschapsbelastingen is nu weg en aanvragen bijzondere bijstand gaan deze week weg. Zal hopelijk ook weer wat rust brengen, als die die dingen geregeld zijn.

An0niempje

Vandaag helaas weer slecht nieuws gekregen. Advocaat heeft zich inmiddels ingelezen in de zaak en gaat gelukkig wel haar best voor me doen, maar zal een zeer moeilijke kwestie blijven, waarin we afhankelijk blijven van de goodwill van het zorgkantoor.
Het zorgkantoor biedt mij weliswaar de mogelijkheid om opnieuw verantwoording af te leggen, alleen het probleem is dat ik hiervoor administratie nodig heb, die ik niet in mijn bezit heb.
De voor mij missende administratie, ik noem het zelf spookadministratie, zou ik moeten achterhalen via de hulpverleners. Alleen is daar een hele grote maar: Deze administratie is in beslag genomen ivm het fraude onderzoek. Dus daar is voor mij met geen mogelijkheid aan te komen.
Advocaat gaat nu proberen, om het incassobureau en het zorgkantoor toch op andere gedachten te brengen, door hun te verzoeken te stoppen met aanmaningen tot dat het officiële onderzoek is afgerond. Niemand kan echter zeggen, hoe lang dit onderzoek nog gaat duren. En dan zal ik op mijn beurt weer een claim neer moeten leggen bij de hulpverleners.... Voorlopig zie ik nog geen licht aan het einde van de tunnel :(
Morgen iig zelf maar weer eens bellen met het politiebureau met de vraag hoe het momenteel staat met mijn aangifte, of daar al vorderingen in zijn. Misschien dat als er naar aanleiding van mijn aangifte mensen opgepakt zijn, dat dat dan een beetje extra goodwill kweekt bij het zorgkantoor.
Ik snap het zorgkantoor ook wel, dat zij het geld, dat niet voor zorg gebruikt is, terug willen halen, maar ik baal er zo ontzettend van, dat nu de verkeerde mensen de dupe worden van de fraude van de hulpverleners :( Naar mijn weten, ben ik namelijk niet de enige die slachtoffer van deze mensen is geworden :(

Joy2014

Hallo Anno,
Dit is mijn eerste berichtje hier. Ik heb een groot deel doorgelezen van je 'verhaal'. Wat kan een mens aan zeg. Ik vind dat je ontzettend je best doet en vind het vreselijk om te horen hoe het met de bewindvoerders is gegaan. Hoe kan je zo nog iemand vertrouwen zeg.
Fijn dat je nu andere hulp hebt. Ik hoop dat het hiermee de goede kant op gaat en dat je daar rust in kan vinden.
Heel veel sterkte
Joyce

An0niempje

An0niempje

Iig goed mijn best gedaan met mijn energieverbruik :)
Krijg 265,56 cent terug :)
En het voorstel voor een veel lager maandbedrag, een verschil van bijna 30 euro :O
Zit er alleen aan te denken, om nog wel wat hoger te gaan zitten, dan wat zij als maandbedrag aangeven.
Bv 20 euro lager, dan ik nu doe.
Een andere optie, is wel meegaan met hun voorstel en dan iedere maand goed de overzichten op Nuon in de gaten houden. Ik krijg om de maand of om de 2 maanden (moet ik even nakijken) mijn verbruik van die periode, afgezet tegen het verbruik van het jaar ervoor. Als ik dan alsnog merk dat mijn maandbedrag niet handig is, dan kan ik alsnog bijsturen. Maar betaal liever maandelijks iets te veel, dan dat ik aan het eind van het jaar van alles bij moet gaan betalen..... Heb inmiddels wel lampje voor lampje al bijna al mijn halogeenlampen vervangen door led :)
En een oude, waarschijnlijk stroomvretende computer aan de kant gezet en als ik 's avonds erg moe ben, dan schiet het douchen er wel eens bij in (wat weer scheelt wat betreft mijn stroomvretende boiler). En natuurlijk een beetje opletten in het algemeen, als ik naar bed ga tv helemaal uit het stopcontact bv en meer van zulk soort dingen. Geen halve trommels was draaien etc. Maar het heeft dus wel resultaat opgeleverd allemaal :) Ben ik blij mee.... :)

tuthola

Altijd leuk om terug te krijgen :-)