mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Ja! Goed nieuws of minder goed nieuws... het maakt niet uit! Laat ons wat weten alsjeblieft!

An0niempje

Hoi, dank jullie wel voor jullie meeleven...

Ik moest alles eerst even een klein beetje laten zakken, voor ik verslag uit kon brengen.

Het goede nieuws is: per 30 mei stopt het bewind... Ik had natuurlijk liever per vandaag gehad, maar goed, die weken zijn dus nodig om dingen te regelen....

Het minder goede nieuws is de manier waarop het gegaan is....
Bewindvoerder was wederom niet bereid om eerlijk naar zijn eigen manier van handelen te kijken, zijn bagger manier van communiceren en de valse aantijgingen in zijn brieven naar de rechtbank.
Hij hjeeft gewoon de perfecte bwv uitgehangen en ik was de kwaaie pier, waar niet mee viel samen te werken. En nog even op lopen scheppen, dat hij al 30 jaar maatschappelijk werker was en dus goed met mensen om kon gaan bla bla bla. Ik kan echt niet tegen dat arrogante... (ik mis een kots emoticon)

Als klap op de vuurpijl merkte bwv tijdens de zitting op, dat woningstichting tegen hem gezegd had, dat ik met de halve buurt ruzie zou hebben.
1: dit gaat de bewindvoerder helemaal niet aan.
2: dit had de woningstichting nooit aan bwv mogen vertellen: wet op privacy
3: dit gaat over zaken, die zich afspeeld hebben ruim voor de onder bewindstelling
4: de mensen waar ik problemen mee heb in de buurt, zijn mensen waar de hele buurt problemen mee heeft, die mij serieus bedreigd hebben, die zeer waarschijnlijk 2 van mijn fietsen gestolen hebben, Mogelijk degenen zijn geweest die mijn hele auto ondergekrast hebben (hier helaas geen bewijzen voor), die gedreigd hebben mijn katten te vergiftigen, die een hond hebben gehad die de hele dag door aan het keffen was, wiens beide honden (1 heeft ze nu alleen niet meer) vlak onder mijn raam en lopen schijten (en niet opruimen), wiens honden over mijn spullen pissen, de zoon van die vrouw heeft een medebuurtgenoot met een mes bedreigd en nog meer....... Mijn de woningstichting.

Maar dan wordt dus tegen de rechter gezegd: mevrouw heeft in de hele buurt problemen, iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik juist heel sociaal ben in de buurt en met jan en allemaal man een praatje maak....

Maar goed, uiteindelijk was dus de conclusie van de rechtbank, dat het bij een volgende bewindvoerder weer fout zou gaan, omdat ik niet kon communiceren etc....

En dat zijn wel dingen die mij heel veel pijn doen. Ik ben zeer waarschijnlijk een HSP, dus die dingen komen bij mij extra hard binnen......

Een kwartier voor zitting, en we zaten helaas (bwv en ik) in dezelfde wachtruimte, netjes om de afschriften gevraagd, maar die heb ik dus pas na de zitting gekregen. Wat ik echt mega kinderachtig vond, en dat heb ik hem ook gezegd.

Thuis begonnen met doorkijken, maar ben er dus al achter, dat bwv niet zijn wordt heeft gehouden, wat betreft de erfenis. Hij heeft er veel meer van betaald, eigenlijk alles behalve de DUO en de pgb.
Ok, het is natuurlijk fijn, dat die bedragen nu betaald zijn, maar dat betekend nu dus, dat er nu nog mar zo'n 2500 euro over is. Wat te weinig is om een verzoek in te dienen voor afkoop tegen finale kwijting voor het grootste schuldenbedrag.... En daar baal ik heel erg van......

Uiteindelijk zal de opluchting van het kunnen stoppen met bewind wel de overhand krijgen, maar op het moment moet ik nog even de pijn verrwerken van die dignen die vanmiddag gezegd zijn......

Advocaat is trouwens niet meer meegegaan:
Zei gaf gisteren aan: dat ik verbaal heel sterk was, ze me grote kans gaf dat het verzoek om te stoppen met bewind gehonoreerd zou worden (daar heeft ze gelukkig gelijk in gekregen) en dat ze eigenlijk verder niets toe te voegen had, dan mijn handje vasthouden..... En dat vond ze zonde van het geld.....

Persoon E was wel mee, en hij heeft gelukkig kunnen bevestigingen, dat ik mogelijk anders reageer dat iemand anders, maar dat dit te maken had met een ex-hulpverlener. Hij noemde het zelfs, dat ik misbruikt was door die ex-hulpverlener. En dat leek de rechter wel te geloven gelukkig.... Hiermee bevestigde persoon E mijn verhaal hieromtrent.

Na afloop nog even na zitten praten en toen zei persoon E nog: Ze komen er nog wel achter, als straks alles uitkomt van je oud hulpverlener. Er staat inmiddels wel wat over op internet, maar veel mag nog niet openbaar gemaakt worden ivm het onderzoek. Soms wel eens erg frusti, omdat ik weet, dat persoon E veel meer weet, maar het ook mij nog niet mag vertellen...... Dus wat dat betreft nog even geduld, geduld, geduld....... (ja sorry bs, even van jou gejat...  :P)

Dus het is nog even een tijdje hopen en bidden, dat de PGB schuld mij kwijtgescholden wordt en ten laste gelegd wordt van mijn oud hulpverlener.

Maar ik had graag een achterdeurtje gehad, voor het geval ik uiteindelijk toch zelf (een deel) terug moet betalen...... Dus dat wordt dus ipv een schuldenplan opstellen ivm aflossen,  in eerste instantie een plan opstellen om zoveel mogelijk geld te sparen om dat achterdeurtje weer te kunnen creëren...
Want de rest (op DUO na dan en waarschijnlijk GGN - ruim 600) is nu dus toch met de erfenis betaald.... En bij DUO is nog steeds de afbetalingsplicht bevroren......

Maar goed, nog even mei door zien te bikkelen en dan ben ik weer vrij van bewindvoerders...... Dus dat is wel erg positief nieuws.... En dat voelt ook al een beetje als een nieuwe start voor mij.....
En dan zal er ook weer meer ruimte zijn voor werken aan mijn angsten en depressie...... pfffft, eindelijk...... Gaat ook nog zwaar worden, maar is wel goed.....

Ik ben vooralsnog van plan om bij de rabobank te blijven en dan de ABN AMRO rekening op te heffen.
Ik ga er vanuit dat er geen mogelijkheid zal zijn om rood te mogen staan, maar het weer laten doen van automatische incasso's mag de bank toch niet weigeren? Want dan kan ik alle belangrijke zaken weer op automatische incasso zetten, zoals huur, nuon etc. Dat vind ik persoonlijk namelijk makkelijker werken, dan steeds alles met de hand te moeten doen en minder kans op fouten van mijn kant.... Alles binnen beschikbare budget uiteraard.....

An0niempje

Quote from: Xdewit on May 02, 2014, 07:04 PM
Ja! Goed nieuws of minder goed nieuws... het maakt niet uit! Laat ons wat weten alsjeblieft!

Had je anders niet kunnen slapen vannacht? :P
Nou, dan is het een hele geruststelling voor mij, dat je dan nu waarschijnlijk wel weer kan slapen vannacht ;)

chapter

fijn dat je van bewindvoering af bent en ook al zie je het nu niet zo denk ik wel dat goed is dat er nu nog 2 schuldeisers over zijn.
Is stuk handiger afspraken maken als met 10.
2500 kan best voldoende zijn voor een finale kwijting als ik het goed heb gelezen is het toen bij je gewone rekening gekomen en heb je ook een deel gebruikt voor rekeningen daar kan hulpverlener toch niets aan doen.
dat kunnen ze zien als niet te goede trouw wat invloed kan hebben op latere aanvraag maar ze zijn vaak wel bereid tot schikking.
via rechter heb ik toen zaak aangespannen tegen zorgkantoor uiteindelijk is mij het hele bedrag kwijtgescholden. noemen dat afgeboekt

An0niempje

Dat het door elkaar is geraakt is idd niet de fout van hulpverlener, dat is mijn fout geweest en dat erken ik ook. Eerder in het topic heb ik echter wat verder uitgelegd hoe de situatie zat met het PGB.
Heel in het kort: er is een onderzoek gaande naar mijn oud-hulpverlener ivm fraude.

Ik ging er steeds van uit, dat dat losstond van mijn PGB schuld. Maar daar zijn nu twijfels over gerezen bij iemand die nauw betrokken is bij het onderzoek van die fraude zaak. Dezelfde persoon die vandaag mee is gegaan naar de rechtbank.
Volgens hem wordt mij geen fraude verweten, want ik met de hand op mijn hart ook niet gedaan heb, maar dat heb ik helaas niet zwart op wit staan.

Maar goed, er bestaat dus nog een kans, dat het gat dat ik voor mijn gevoel als donderslag bij heldere hemel, ineens had, helemaal niet te wijten is aan mijn onachtzaamheid, maar aan de fraude van oud hulpverlener. In dat geval bestaat dus de kans, dat mijn schuld naar haar overgeheveld gaat worden. Maar dat onderzoek kost tijd....

Xdewit

Quote from: An0niempje on May 02, 2014, 07:24 PM
Nou, dan is het een hele geruststelling voor mij, dat je dan nu waarschijnlijk wel weer kan slapen vannacht ;)

Haha, ik heb genoeg sores om me uit mijn slaap te houden, heb ik de sores van een ander niet voor nodig ;)
Desalniettemin leef ik wel met je mee.

An0niempje

Quote from: Xdewit on May 02, 2014, 09:57 PM
Quote from: An0niempje on May 02, 2014, 07:24 PM

Haha, ik heb genoeg sores om me uit mijn slaap te houden, heb ik de sores van een ander niet voor nodig ;)
Desalniettemin leef ik wel met je mee.

:)

burningspirit

pfffffffffff ..... gelukkig dat je van bwv af bent binnenkort
maar ik kan je boosheid/verdriet ook heel goed begrijpen over de manier waarop je vandaag bent neergezet.... herkenning ook

ik ben zelf ook zo'n figuur dat in de ogen van anderen 'vreemd' communiceert
soms ben ik te eerlijk, is niet altijd heel handig, soms ben ik zó pissig dat ik dingen zeg die me later weer opbreken, want worden anders uitgelegd dan ik ze heb bedoeld....
ik probeer dan altijd een truc die ik bij mijn burn out therapie heb geleerd: kijk in de spiegel en vraag mezelf wat ik zie .... lijstje met goede eigenschappen dat ik in het kader van die therapie ooit moest maken, in mijn achterhoofd
dan zie ik mezelf zoals ik ben: eerlijk, goed bedoelend, in staat mensen en gebeurtenissen te nemen zoals ze nu eenmaal zijn, warm, sociaal voelend en met een groot inlevingsvermogen

en verder: adem in, adem uit en ga verder op je weg

hou je haaks meissie, je komt er wel!
en je weet, dat je niet alleen bent, dat er Een is, die alles ziet, alles hoort en weet hoe het écht zit ... en die je van je houdt zoals jij bent
enne.... waar twee of meer mensen gezamenlijk bidden daar is Hij in hun midden!
liefs van mij

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Dank je wel voor je bemoediging.
Op het moment probeer ik de valse beschuldigingen en het oneerlijke gepraat van de bewindvoerder een plekje te geven.
Ondertussen kijk ik wel naar de toekomst hoor en ben ik ook al aan het nadenken over hoe ik dingen aan ga pakken.
Volgende week wil ik naar GGN bellen en vragen wat daar nog open staat wat betreft de zorgverzekering en vragen hoe het met het beslag ligt en mijn vakantiegeld.
Hebben ze ook beslag gelegd op mijn vakantiegeld, dan is mei de laatste maand waarin het beslag ligt op mijn uitkering en anders wordt he juli.
Als ze nu zeggen, we rekenen het vakantiegeld niet mee. Dan zit ik er aan te denken, om voor te stellen, om wel het vakantiegeld mee te rekenen..... Gaat dan om nog ca 185 euro. Waarschijnlijk moet dat dat wel zelf  overgemaakt worden en dat moet dan helaas nog via bwv, maar dan ben ik tegelijk met bwv ook van het beslag af....

An0niempje

Vanmiddag gebeld met de vraag hoe het zat met het beslag op mijn uitkering en mijn vakantiegeld en te horen gekregen, dat het vakantiegeld ook meegenomen wordt in het beslag. Dat betekent, dat dit de laatste maand is van het beslag.... Voor betreft het andere bedrag wat nog openstond, direct telefonisch aangegeven, dat ik hiervoor graag tot een betalingsafspraak wilde komen, maar dat ik tot 30 mei moest wachten, voordat ik zelf dingen daarin kon ondernemen.
De vrouw die ik te spreken kreeg, reageerde heel netjes, heeft me nog tips gegeven over als ik een brief wilde schrijven met de vraag om stopzetten van de rente.
Bij dat incassobureau ligt namelijk ook nog de grootste vordering en daar kan ik nog even niets mee, omdat ik hierin het onderzoek af moet wachten aangaande mijn oud hulpverlener.
De mevrouw aan de lijn reageerde heel begripvol.
Dus denk dat ik van de week maar eens ga zitten aan een brief om een rentestop aan te vragen.
Nog niet helemaal helder hoe ik alles ga opschrijven.

Ze gaf wel aan, dat ik het wel goed moest beargumenteren en ze gaf me als tip mee, om de brief eerst te laten lezen aan het juridisch loket, zodat ik van te voren zeker wist, dat wat er in de brief staat, ook een wettelijk toegestaan verzoek is....

Ze gaf ook aan, dat er door geen van beide bwv iets ondernomen is wat betreft de grootste vordering: geen rentestop/bevriezing aangevraagd, geen pogingen om tot een betalingsregeling te komen, niks. Ik begreep eigenlijk dat er helemaal geen contact opgenomen was, aangaande de grootste vordering.

Dus daar gaan we maar eens verandering in proberen aan te brengen, want nu loopt de rente wel erg snel hoog op.
Vorige overzicht is van 1 april en daar is nu alweer bijna 200 euro aan rente bovenopgekomen....
Allemaal niet erg als me binnenkort verteld wordt, dat oud hulpverlener hier aansprakelijk voor is, maar als ze het om wat voor reden dan ook op mij blijven verhalen, dan heb ik toch liever niet dat de rente door blijft lopen....

Verder hoop gedoe rond rekeningnummer voor de toeslagen. Ik roep al weken, dat er een onbekend rekeningnummer in het spel was, maar daar wenste bwv niet op te reageren, totdat er ruim 600 euro naar dat rekeningnummer overgemaakt werd door de bd en nu zou het volgens bwv zo zijn, dat de rabobank een fout gemaakt heeft, 2 cliënten door elkaar gehaald van bwv en het geld dat dus naar mijn rekening toe had gemoeten, was dus op de rekening van de andere cliënt van bwv terechtgekomen....

Alleen iemand heeft dat rekeningnummer doorgebeld naar de bd. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat de bank uit zichzelf een nummer door gaat bellen naar de bd en ik kan me ook niet voorstellen, dat de bd een rekeningnummer aan de bank gaat vragen, als er vlak daarvoor een ander rekeningnummer geverifieert is door de bd als zijnde rekening op mijn naam....

Dus blijft voor mij de vraag: wie heeft dit rekeningnummer doorgebeld aan de bd?

Boeddha

Even....je kan nooit telefonisch een rekeningnummer doorgeven aan de belastingdienst. En terecht! Zo makkelijk dat er dan zeker fraude gepleegd kan worden!

Er moet een formulier ingevuld worden met daarop je BSN, naam, adres, woonplaats en je bankrekeningnummer!
Of....via je digi-d kan je het online bevestigen.
Be strong, have faith!

ennudan

Als je de belasting een ander rekening nummer door wilt geven en je doet het via digid dan krijg je alsnog een formulier thuisgestuurd wat je terug moet sturen met een kopie van je rekeningafschrift en een kopie van je ID/paspoort erbij. Tenminste dat moesten wij wel doen.

Boeddha

Nog beter om fraude tegen te gaan!
Be strong, have faith!

An0niempje

In februari had ik zelf ook een ander rekeningnummer (van de beheerrekening) via digid doorgegeven en daarop is inderdaad ook een formulier voor bevestiging naar mijn bwv gestuurd.

Daarna werd nog steeds de huurtoeslag niet overgemaakt op de nieuwe beheerrekening.
Bij navraag hierover bij de belastingdienst werd met verteld dat er telefonisch een ander rekeningnummer door was gegeven. Ik dacht idd ook dat het niet telefonisch kon, maar dat is nu dus blijkbaar wel gebeurd. Dat dit telefonisch is gebeurd is inmiddels door meerdere medewerkers van de bd bevestigd incl datum en de preciese tijd van dit telefoontje ~dat ze mij uiteindelijk ook het hele rekeningnummer verteld hebben... 

Net even op de belastingsite zitten kijken, omdat jullie ook zeggen, het kan niet telefonisch en daarop staat dat je iig telefonisch een rekeningnummer door kan geven, als je geen toeslag hebt. Ik heb dan wel toeslag en dan zeggen ze idd dat de snelste manier is via digid.
Maar goed, omdat het door meerdere mensen bevestigd is van de bd dat het nu ook telefonisch gebeurd is, ga ik er vanuit dat die informatie klopt....

Maar door wie, dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Natuurlijk heb ik wel mogelijkheden in mijn hoofd zitten, maar die kan ik nog niet bevestigigen. Hoop alleen maar, dat de ruim 600 euro die nu naar de verkeerde rekening is overgeboekt teruggeboekt kan worden en vervolgens naar mijn rekening geboekt kan worden.....

Ben het met jullie eens, dat een rekeningnummer via telefoon doorgeven misbruikgevoeliger is, dan via digid, ook al wordt bij beide methodes het rekeningnummer nagetrokken, en daarbij moeten idd papieren van de rekening opgestuurd worden.

Oftewel, het is voor mij ook een heel raadsel, hoe het precies fout heeft kunnen gaan, dat ze uiteindelijk mijn toeslaggeld op de rekening van iemand anders hebben gestort...

Boeddha

Sorry, maar dan is de belastingdienst erg nalatig geweest als t zo gegaan is zoals jij zegt!!
Be strong, have faith!