mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Anoniempje, je bent in mijn gedachten! Vergeet niet dat als je hier doorheen bent, je al een stuk dichter bij een oplossing bent. Houd vol!

Ik zat me te bedenken dat als je niet genoeg tijd hebt/krijgt tijdens de rechtzaak om je punt te maken n.a.v. de betalingsgegevens die de BWV pas dan laat zien: neem 1 voorbeeld waarvan je denkt dat dat mis is gegaan, en scrol dan door de gegevens tijdens de rechtzaak. Dan kan je misschien je punt toch maken met maar 1 voorbeeld natuurlijk met de duidelijke vermelding dat je je niet goed hebt kunnen voorbereiden door het gedrag van BWV.

chapter

probleem wordt denk ik dat bwv 1 veel fouten heeft gemaakt en zoals ik het lees heeft bwv betaald wat die kon met het inkomen wat je hebt.
bv die 700 een bwv kosten welke nog niet binnen waren gekomen etc. Probleem kan wel zijn dat bwv aan rechter kan laten zien dat hij heeft betaald wat hij kon geld wat er niet is kan hij niet uitgeven.
ik hoop voor jou dat je rechter het jezelf laat doen en je het plan kan vervolgen.
Het niet kunnen voldoen aan aflossingen kan nare gevolgen hebben voor een traject aangezien rechter kan zien dat er bewindvoering is geweest.
Belangrijk is dus zeker dat schulden niet oplopen.
nu is dat voor iedereen anders maar als ik slecht in mijn vel zat gaf ik ongemerkt teveel geld uit waardoor rekeningen bleven liggen en ik op den duur steeds aan het schuiven was

An0niempje

Quote from: Xdewit on May 01, 2014, 12:30 PM
Anoniempje, je bent in mijn gedachten! Vergeet niet dat als je hier doorheen bent, je al een stuk dichter bij een oplossing bent. Houd vol!

Ik zat me te bedenken dat als je niet genoeg tijd hebt/krijgt tijdens de rechtzaak om je punt te maken n.a.v. de betalingsgegevens die de BWV pas dan laat zien: neem 1 voorbeeld waarvan je denkt dat dat mis is gegaan, en scrol dan door de gegevens tijdens de rechtzaak. Dan kan je misschien je punt toch maken met maar 1 voorbeeld natuurlijk met de duidelijke vermelding dat je je niet goed hebt kunnen voorbereiden door het gedrag van BWV.

Hier had ik idd ook aan gedacht...
Twijfel of ik toch nog 1 mail er aan ga wagen richting bwv, dat ik het niet netjes vind, dat hij de afschriften morgen pas geeft en me daardoor de kans op een goede voorbereiding ontneemt en ik daardoor mogelijk dingen ga zeggen die in zijn nadeel zijn....

An0niempje

Dank jullie wel voor jullie meeleven.
Het klopt idd dat een heel groot deel te wijten is aan slecht bewind van bwv 1, maar daar is mijns inziens niet alles mee gezegd....

Het te laat opsturen en van beschikkingen waardoor er oa op z'n minst gesproken dingen erg vaagt zijn gegaan bij tele2 (zwak uitgedrukt!) kan je niet bwv 1 verwijten.

Ik denk dat dat je dat wel duidelijk van elkaar moet onderscheiden en ik hoop dat de rechter dat ook doet...

Vandaag iig begrepen, dat als het morgen niet lukt, ik altijd nog hoger beroep kan aantekenen....

chapter

hoger beroep kan altijd dat moet je ook zeker doen als je nu niet krijgt wat je wilt.
ik weet niet in hoeverre je netjes bent gebleven in de mail maar hou er rekening mee als je wel eens uit je slof bent geschoten dit wel getoond kan worden.
Heeft de advocaat je een beetje gerust kunnen stellen?
Heb je inmiddels al contact gehad met woningbouw of je huurschuld is ingelost, dat zou jezelf ook al wat rust geven

An0niempje

Dank je wel dat je dat nog even noemt, Chapter.
Had idd nog niet gebeld....
Zat zo met vrijdag in mijn hoofd en daarbij angst om zelf te bellen naar de woningstichting.
Maar sta nu in de wacht.....

An0niempje

ok, net een onbekende meneer aan de lijn gekregen, die me een stuk schappelijker lijkt, dat de woonconsulent en hij heeft mij het bedrag genoemd wat 28 april betaald is.
(waarom pas op 28 april als op 14 april de erfenis uitbetaald is :o)
Maar goed, in zover ik in kon schatten was dit de hele huurachterstand.....

Die man wist er geen antwoord op, maar ik ga er vanuit, dat ze nu vanuit de woningstichting geen bewindvoering meer kunnen eisen......

Beetje jammer alleen, dat ik hier dan weer zelf navraag voor moet plegen, terwijl ik onlangs netjes aan bwv heb gevraagd welk bedrag hij over zou maken naar de woningstichting.

Ik zal af en toe best wel eens mijn ergenis hebben laten blijken in de mails naar de bwv toen, is misschien idd niet erg handig geweest, maar wel steeds geprobeerd me te houden bij de gegevens/feiten die mij ter beschikking waren gesteld of juist door bwv niet ter beschikking waren gesteld....
En ik hoop dat de rechter daar door heen wil kijken, zeker gezien het feit, dat ik me heel netjes verwoord heb in mijn brieven naar de rechtbank en daarin steeds begrip heeft getoond voor de situatie waarin bwv zich bevond, terwijl hij gewoon glashard onder het mom van verantwoording leugens over mij geschreven heeft naar de rechtbank toe....

burningspirit

Lieve Anoniempje
dat ik nog niet had gereageerd wil niet zeggen dat ik niet aan je heb gedacht vandaag, dat heb ik zeker wel
en morgen is net als vandaag mijn gebed voor jou een feit
sterkte met alles
liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Nog even een paar dingetjes aan het nagaan voor morgen en dan hoop ik, dat ik een beetje kan slapen vannacht.
Post heb ik stiekem vandaag al bezorgd, dus daar heb ik geen omkijken meer naar morgen.
Alleen niet vergeten om me morgen nog even af te melden.

En dan is 13.30 uur het uur van de waarheid. Gelukkig weet ik, dat deze rechter een schappelijke man is, zelfde als die ik had tijdens de zitting waarin ik de problemen met bwv 1 aankaarten en toen wilde de rechter het voor mij zo kort mogelijk houden, door direct te zeggen, dat hij van mening was, dat doorgaan met bwv 1 mij geen goed zou doen. En daarna toen nog wel wat dingen inhoudelijke besproken hoor, maar direct aan het begin gaf hij aan: weg bij die bwv.....
Hopelijk heeft hij nu ook door, dat doorgaan met uberhaubt bewindvoering mij geen goed doet.....

An0niempje

Quote from: burningspirit on May 01, 2014, 10:48 PM
Lieve Anoniempje
dat ik nog niet had gereageerd wil niet zeggen dat ik niet aan je heb gedacht vandaag, dat heb ik zeker wel
en morgen is net als vandaag mijn gebed voor jou een feit
sterkte met alles
liefs van mij

Ik las, dat jij ook weer allerlei nieuwe uitdagingen had. (laten we het positief benaderen ;) )
Dus ik begrijp wel, dat je even wat anders aan je hoofd had, dan op allerlei andere topics te reageren...
Gebed is wederzijds, ik bid ook voor jullie situatie.

burningspirit

hihi.... nieuwe uitdagingen.... dat kun je wel zeggen ja  ::)

chapter

veel succes vandaag. hopeljjk heb je snel weer beschikking ovrr je inkomen en kun je betaalafspraken maken

An0niempje

tnx, nog een half uur en dan vertrek ik.
Het is hiervandaan ongeveer een uur rijden, dus als ik 12 uur vertrek, heb ik nog een half uur speling, voor onverwachte zaken op de weg....

gewoon

Ha ben nu nieuwsgierig hoe het gaat, en hoop dat je met goed nieuws mag komen, dit is de lang besproken dag

burningspirit

hier nog eentje die vol spanning op bericht wacht.....  8)