mijn verhaal

Started by An0niempje, Mar 03, 2014, 10:23 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

tnx, Burningspirit...

Vanmorgen naar de gemeente gebeld voor telefonisch spreekuur tussen 9 en 10, in de hoop het antwoord te krijgen, we hadden nog geen rekeningnummer en dat dan alsnog de bedragen overgemaakt van de bijzondere bijstand overgemaakt zouden worden.
Maar nee, die mevrouw zei, dat er vanaf november geld overgemaakt is naar de rekening van bwv2. Als dit zou kloppen, dan zou het dus betekenen, dat bwv2 dus) geld heeft gekregen (november - december) wat naar bwv1 had gemoeten....
En 1 keer zijn dus wel de intakekosten voor bwv1 of bwv2 (???) overgemaakt naar mijn beheerrekening.
Ben alleen in alle stress, omdat ik weg moest voor mijn afspraak met de psycholoog vergeten of de gemeente misschien een overzicht kon geven, waarop precies staat wat wanneer en aan wie is uitbetaald....
Dus net geprobeerd desbetreffende vrouw van de gemeente nogmaals te pakken te krijgen, maar ja telefonisch spreekuur tussen 9 en 10 hè....
Aangegeven dat het echt heel belangrijk is, dat ik dit overzicht krijg, dus nu is er een terugbelverzoek ingediend......

O ja, voor bwv1 moet ik nu weer opnieuw een aanvraag indienen voor bijzondere bijstand...
Euh, mevrouw, bwv1 heeft wel inmiddels ruim 950 euro van mijn rekening gehaald voor bwv kosten en daardoor kan nu mijn huur niet betaald worden en ik wordt het huis uitgezet, als die huur niet voor 31 maart betaald is.... :-X

En nu zou ik graag het telefoonnummer van het loket willen hebben, waar ik mijn uren in kan dienen....

An0niempje

Misschien toch die raad om een advocaat te nemen, maar eens opvolgen...
Pro Deo dan waarschijnlijk
Maar daar moet ik dan zeker ook weer eerst bijzondere bijstand voor aanvragen?
Want denk niet dat bwv 2 nu bereid is om advocaatkosten te gaan betalen....

lonkes1984

Jeetje wat een gedoe!

Ik hoop dat de mevrouw van de gemeente nog terugbelt, ik ken die stress als je vergeet in het spreekuur iets te vragen en dan later krijg je ze niet meer te pakken grrrr

Succes!
Don't look back.... You're not going that way!

chapter

Advocaat vraagt tegemoetkoming van onvermogen. Bij raad voor rechtsbijstand google ff hihi. Daar kun je zien wat je eigen bijdrage is.
deze moet je betalen en krijg je mogelijk terug.
ik heb altijd begrepen dat bwv kosten gezien worden als vaste lasten en dus idd afgeschreven mogen worden. Ze hoeven niet te wachten op bijzondere bijstand.
denk dat je heel veel mazzel hebt dat je dat krijgt met je wajong bijbaan en erfenis.
Geregeld moeten mensen het zelf betalen terwijl er loonbeslag ligt en daadwerkelijke inkomen dus op bijstandsnorm zit

burningspirit

keep on smiling
rug recht, neus omhoog en gaan met die banaan  ::)
je bent niet alleen en als je nu niet meer loslaat, dan komt het goed
linksom of rechtsom
hou vol dame!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

................ :o
terwijl ik dit topic nog eens doorlees denk ik bij mezelf...
ongelooflijk gewoon   ::)

je bent in een strijd verwikkeld met niet één maar zelfs twéé bwv's...
als je dit tot een goed einde hebt gebracht (wat ik nu gewoon verwacht dat zal gaan gebeuren) dan heb je een giga training gehad in hetgeen je vorig jaar uit handen hebt gegeven....
zoals hier vaker wordt gezegd; je kan zelf meer dan je denkt  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Quote................ :o

je bent in een strijd verwikkeld met niet één maar zelfs twéé bwv's ...

Hoe kan het dat je met twee bwv's in een strijd verwikkeld bent? Is het bij de eerste nog niet goed afgesloten?
Volgens mij moet je vertrouwen in bwv's wel tot een diepte punt gedaald zijn.

Wij kunnen straks heel veel van jou leren An0niempje ;) :)

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Heb jullie berichten gelezen hoor...
Zal vanavond even reageren.

Ben nu bezig met uitzoeken wat ik vanavond mee moet nemen naar de FNV ivm de hulp die zij bieden voor belasting aangifte....
Had ik van het weekend uit willen zoeken, maar ja hoe heet dat zo mooi, toen heb ik andere prioriteiten gesteld ;)

Chrissie

reageer wanneer jij er aan toe bent denk heel goed om jezelf want schulden vreten sloten energie. ;)
Wij lopen niet weg , eerst het één dan het ander stap voor stap dan komt het wel goed!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Er gaat hier vanavond niets zinnigs meer uitkomen....
Dus antwoord op jullie berichten houden jullie not tegoed....

Ik kan op het moment even niets anders doen dan wachten, dus lijkt wel of alle moeheid naar boven komt nu... Was vanavond wel een zinnige avond bij het FNV.
Volgens de gegevens die we nu hebben,  zou ik 1 hele euro aan belasting terug moeten betalen voor 2013... Terwijl we er zo vanavond mee bezig waren, denk ik alleenn dat ik nog een paar aftrekposten mis, dus daar ga ik toch nog even achter aan, maar hoe dus iig niets terug te betalen. Blijft het op -1 dan hoeft ie ook niet opgestuurd te worden....

Zei al tegen die man: zou wel een stunt zijn, om dan naar het belastingkantoor te gaan. Wel een flinke fietstocht, maar goed, want we willen natuurlijk geen vervoerskosten en daar dan hoogstpersoonlijk die ene euro overhandigen :P

Maar goed, voor nu, ga ik douchen, tas pakken voor morgen, nog even rijdende rechter kijken en daarna mijn bedje in....

An0niempje

Vandaag gebeld door iemand van de kerk, zij komt vanavond met iemand van de diakonie bij mij langs, om te kijken wat ze nu op het moment kunnen betekenen inzake de woningstichting om uitzetting te voorkomen. Dat geeft me wat meer tijd om zaken te regelen.
Ze willen eventuele hulp via mijn bwv doen, zodat het te verantwoorden blijft.
Nu maar hopen, dat het ze lukt om contact te leggen met mijn bewindvoerder....

Verder krijg ik gelukkig een overzicht van de gemeente over wat ze aan wie aan bijzondere bijstand uitbetaald hebben....

@Chapter, ik ben idd heel blij, dat ik die bb van mijn gemeente krijg.. Zou niet weten waar ik het geld anders vandaan had moeten halen :(

An0niempje

Quote from: Chrissie on Mar 25, 2014, 02:44 PM
Quote................ :o

je bent in een strijd verwikkeld met niet één maar zelfs twéé bwv's ...

Hoe kan het dat je met twee bwv's in een strijd verwikkeld bent? Is het bij de eerste nog niet goed afgesloten?
Volgens mij moet je vertrouwen in bwv's wel tot een diepte punt gedaald zijn.

Wij kunnen straks heel veel van jou leren An0niempje ;) :)

ja, helaas wel ja :(
Bij bwv 1 is 1 en ander fout gegaan. Ga ik verder niet op in, maar 1 van de minst erge dingen was, dat hij het niet zo nauw nam met privacy, zo kreeg ik emails incl bijlage omgestuurd die voor andere cliënten bedoeld waren. En in het kort gezegd, deed hij niet dat gene wat hij hoorde te doen. Inmiddels begrepen, dat er veel meer klachten over deze bwv zijn....
Dit had ik al lang af willen sluiten, met een brief naar de rechtbank ivm aanvragen schadevergoeding inzake geleden schade. Dit sleept al vanaf september, toen was de zitting ivm klachtenprocedure bwv 1. Om de zaak aanhanging te maken, heb ik echter bewijsmateriaal nodig, om mijn aanvraag te kunnen staven.
In de tussentijd is de rechtbank ook nog een keer mijn hele dossier kwijt geraakt, hierdoor komt het dat er al in september papieren tav bwv 2 opgestuurd waren maar de beschikking pas op 15-1 in is gegaan.
Overigens is er nog meer zoekgeraakt bij de rechtbank, notaris moest ook dingen via de rechtbank regelen inzake aanvaarden van de erfenis, maar die papieren schijnen ook zoek geweest te zijn en ook de eerste aanvraag inzake aanvraag bwv 1 vorig jaar maart was (volgens bwv1 zoekgeraakt bij de rechtbank).
Reden dat er zoveel zoekraakt bij de rechtbank zou liggen in de vele verhuizingen bij de rechtbank ivm het sluiten van gebouwen, waardoor dossiers overgeheveld moeten worden naar andere afdelingen....
Maar goed, om terug te komen op bwv 1 en bwv 2.
Omdat na diverse pogingen wel begreep dat ik van bwv 1 echt de benodigde papieren niet zou krijgen, ben ik andere wegen gaan bewandelen om die papieren in mijn bezit te krijgen.
Zo heb ik op een gegeven moment de grootste schuldeiser gemaild en gebeld om hun een overzicht te vragen, waarmee ik een groot deel van de benodigde informatie zou hebben, zeker als ik daarnaast ook nog de bankafschriften compleet kon krijgen. Die bankafschriften heb ik nu dus compleet, het overzicht heb ik helaas nooit gekregen.
Of laat ik het zo zeggen, het ging om een totaaloverzicht incl alle verzonden brieven naar bwv1, aangezien ik dan ook de datums had over wat wanneer verstuurd zou zijn...

Schuldeiser, wat in dit geval incassobureau is, wilde hier aan meewerken. Op dat moment was het contact met bwv 1 nog goed, dus het leek mij het meest verstandig om alles naar hem te laten sturen. BWV 2 had beloofd me te zullen helpen waar hij kon, om de benodigde info bij elkaar te krijgen. Dus alleen helpen aan de info, niet de procedure zelf. Dit verwacht ik ook niet van bwv.
Hij had me dus ook beloofd dat ik (een kopie van) dedoor het incassobureau opgestuurde papieren zou krijgen.
Helaas heb ik alleen het overzicht zonder data gekregen. Gevraagd of ik ook de rest mocht hebben en waarom en hij beloofde dat ik dat ook zou krijgen.

maar helaas toen kwam de kink in de kabel en draaide hij als een blad aan de boom om. Ik snap dat hij gefrustreerd raakte omdat de bank en bwv 1 niet mee wilde werken, maar die frustraties heeft hij dus op mij afgereageerd door een klachtenbrief over mij naar de rechtbank te schrijven en ontslag aan te vragen....

En nu?
Vanavond iig gaan praten met de diakonie, zij hebben misschien nog een naam van iemand die me kan helpen met de administratie en volgende week woensdag gesprek met humanitas. Dan moet ik gaan kijken, welke optie de beste is voor mij.

An0niempje

Quote from: chapter on Mar 25, 2014, 12:39 PM
ik heb altijd begrepen dat bwv kosten gezien worden als vaste lasten en dus idd afgeschreven mogen worden. Ze hoeven niet te wachten op bijzondere bijstand.

De bwv mag idd deze kosten gewoon berekenen, ook als je geen bijzonderde bijstand krijgt hiervoor.
Alleen de manier waarop het is gegaan, is op z'n zachtst gezegd erg ongelukkig.

in 1 keer 950,67, wat problemen opleverde voor de rest van de vaste lasten
en ook nog geld afgeschreven na 15-1, terwijl hij na 15-1 geen bwv van mij meer was...

Vraag me dus ook af, of het rechtmatig is, dat hij na 15-1 zichzelf nog heeft betaald, had dit niet via bwv 2 moeten gaan?

Ook kom ik op een lagere berekening uit, dan wat er aan kosten afgeschreven is.

Bewindvoerder mag toch alleen kosten berekenen binnen de tijden die in de beschikkingen staan?
Mocht hij daarnaast nog zwaarwegende redenen hebben om meer te kunnen vragen, dan moet dat toch via de rechtbank gaan om die aanvraag goed te keuren?

Goed, wat ik terug heb kunnen zien is er 1 keer 950.67 euro afgeschreven en 2 keer 89,48 euro, dus in totaal 1129,65 euro.

Op de beschikking die ik bij start bewind heb ontvangen staat als datum 4 juni 2013
op de beschikking die onlangs is gestuurd staat dat per 15 januari 2014 bwv 1 geen bwv meer is.

Kom ik dus uit op 6,5 maanden. Ik weet niet hoe ze met halve maanden omgaan, dus ik maak even 2 berekeningen.

(6,5 x 89,49) +  407,77 = 989,46 euro
(7 x 89,49) + 407,77 = 1032,20 euro

De bedragen voor intakekosten en maandelijkse kosten heb ik overgenomen van het contract wat in bij aanvang getekend heb....

1129,65 - 989,46 = 140,19 euro teveel
1129,65 - 1034,20 = 95,45 euro teveel

Zie ik nu iets over het hoofd?

chapter

hoi anoniem
misschien afsluit kosten?
Misschien is er voor hele maand gerekend voor juni en jan dan heb je 8 maanden.
Mogelijk is bedrag in januari omhoog gegaan.
Hoe dat precies is weet ik niet ik heb het maandelijks altijd zelf moeten betalen en haalde het ook maandelijks eraf als ze het vergaten dan maand erna dubbel. Heb geen opstartkosten hoeven te betalen en geen eindkosten gehad.
Maar in mijn geval niet via de rechtbank.

Ik weet niet welke electra je hebt maar bij nuon bv kun je zien of het betaald is door in te loggen.
hopelijk wil de diakonie de huurachterstand betalen dat zou al veel schelen

An0niempje

heb idd een rekenfout gemaakt in het aantal maanden  :-X
even opnieuw rekenen.

Bij nuon kan ik niet inloggen, bwv 1 heeft inloggegevens laten veranderen en sindsdien kan ik niet meer inloggen. Heb dit aan bwv 2 voorgelegd, ook omdat ik graag zelf mijn energieverbruik voorgelegd, maar naar wat ik na heb kunnen gaan staan inloggegevens nog steeds op naam bwv 1.
Maar als het goed is, heeft nuon imiddels een overzicht opgestort naar mij....