Nep Intrum Justitia actief

Started by Buster, Feb 21, 2014, 02:50 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Er worden mails verspreid door een nep IJ, uit naam van de Belastingdienst.

Of je even wil betalen met een prepaid creditcard die je moet kopen,...
Is nep, niet op reageren.

Boeddha

Echt niet te geloven wat voor trucjes mensen uithalen! Juist met de Belastingdienst willen mensen geen risico lopen en zullen heel snel geneigd zijn om deze te betalen!

Wat een.... >:(
Be strong, have faith!

Lizayra

Zit wel knullig in elkaar, taalkundig. Maar wat een lage streek zeg, er zijn aktijd mensen die hier in trappen.

nooitmeer

En de belastingdienst heeft een veel effectiever incasso systeem. Dus waarom zouden ze een cowboy club als IJ in huren?
Maar ja, zijn altijd mensen die door onwetendheid hier van schrikken en dan toch maar betalen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Elam

Bovendien denk ik dat niet iedereen let op taalkundige knulligheden, niet iedereen beschikt over voldoende taalkennis en mensen schrikken zich een hoedje en lezen alleen wat ze moeten doen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, hoop dat velen dit bericht lezen en NIETS doen  ???
Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse

Lizayra

Zag de waarschuwing ook al op facebook voorbij komen, dat bereikt vast veel mensen dus hopelijk trapt niemand er in.

burningspirit

terwijl ik aan het struinen was op de site van de belastingdienst zag ik ook de waarschuwing voorbijkomen..... is wel griezelig vind ik, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Elam

Er worden van alle kanten (niet alleen dus banken) de laatste tijd valse emails gestuurd om gegevens te ontfutselen is mij opgevallen. O.a. mail dat je email account wordt afgesloten en dat je dat kan voorkomen door gegevens door te geven,  mail om een bankpas te kopen met de Europese gegevens erop (terwijl je die van je bank krijgt), zgn. van creditcardmaatschappij ICS een mail (is naar een email adres gestuurd die niet bekend is daar) om gegevens te geven etc.
Nu dus dit weer.

Het enigste wat ik ermee doe is ze doorsturen naar de betreffende bedrijven en melding maken van deze valse emails.
Hierna natuurlijk verwijderen. Laat de bedrijven zelf maar via hun cybercrime afdelingen de linken die meegestuurd worden bekijken, doe ik never nooit zelf. 8)
Volgens mij is dat ook het enigste wat je kunt doen, al zullen er toch nog mensen blijven die de opdrachten in de mail wel uitvoeren in hun onwetendheid.

Goed om te lezen dat bijv. Facebook gebruikt wordt om dit soort waarschuwingen door te geven, zo bereik je wel veel mensen (massaal 'sharen')!
Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse