probleempje geen vakantieopbouw

Started by chapter, May 05, 2014, 01:09 PM

Previous topic - Next topic

chapter

iemand een idee hoe dit zit
Doordat ik geen urencontract heb maar 2 contracten van 0 uur worden mijn vakantierechten in vorm van een toeslag uitbetaald 10.4 % vakantie en gemiste pbl uren.
Bij 1 werkgever wordt ook het vakantiegeld erbij uitbetaald per maand en bij ander bouw ik het op voor heel jaar.
Dit zou inhouden als ik van zomer 3 weken vrij neem ik maar 1 week betaald krijg en dan enorm onder vtlb zak.
Is het normaal dat het dan uit boedel wordt aangevuld of ik het pech hebben en kun je geen vakantie opnemen als je geen buffer hebt van 1600 euro.
Iedereen heeft toch recht op vakantie en mijn werkgever betaald het wel maar per maand en niet zoals je normaal hebt als je vrij neemt het van je vakantiedagen af gaat

in september als ik opleiding ga doen heb ik voor die 24 uur wel opbouw vakantie en pbl uren en voor andere werkgever niet maar dan is schade niet zo groot als nu.

Buster

Chapter, ik weet het niet zeker maar het lijkt me dat als je het door het jaar verspreid uitbetaald krijgt het aan jouw is om het op te sparen zodat je dat gat kan dichten.
Het is absoluut een rot constructie.
In de zorg schijnt dit wel vaker voor te komen.

chapter

klopt maar het meer als vtlb gaat boedel in.
dus vraag me af of dat uit boedel gaat dan aangezien ik 1000 per maand afdraag

Buster

Is er in je VTLB berekening geen vakantiegeld opgenomen?
En ik vroeg me af,.. normaal gesproken is het vakantiegeld een bedrag, meestal 8% wat apart wordt uitbetaald in mei. In jouw geval wordt het wel vakantiegeld genoemd maar eigenlijk is het een spaarpotje om de periode zonder werk te overbruggen. Je spaart dus eigenlijk zelf voor een continuering voor je loon.

Hmm,... met boerenwijsheid en logica zou ik zeggen dat er ofwel rekening mee gehouden moet worden door het jaar heen, ofwel uit de boedel moet komen. 

chapter

hoi buster
ja vakantiegeld wel wat ik mag behouden is iets meer als 700 euro
1 werkgever betaald deze meteen mee ander in mei maar gaat echt om vakantieuren/vrij dagen deze krijg ik als toeslag elke maand over mijn gewerkte uren
bv 100 uur krijg ik 10.4% toeslag over deze uren als gemiste vakantie uren en pbl staat ook zo op loonstrook en contract.

lijkt mij niet eerlijk als ik mijn tekort van vakantiegeld moet opvullen en dan nog kom ik tekort.
cao technisch heb ik recht op 144 uur vakantie en dan nog iets van 30 pbl uren
terwijl ik maandelijks ruim afdraag alleen zit dan de toeslag al in loon en moet ik alles boven vtlb van 2200 afdragen

Buster

Daar moet je bwv rekening me houden lijkt me,..
Heb je het haar al gevraagd hoe dat zit?

Boeddha

Die 0uren contracten! Vreselijk!
Een vriendin van mij heeft die ook en ook bij haar wordt het vakantiegeld meteen uitbetaald, zij moet er ook zelf voor zorgen dat ze zelf spaart voor haar vakantie.

Omdat jou teveel betaalde in de boedel gaat lijkt het mij dat je bwv het uitbetaald. Of je VTLB is hier al op berekend omdat je, best een hoge vtlb hebt.
Enige wie hier antwoord op kan geven is je bwv.

Ben benieuwd naar de uitkomst.
Be strong, have faith!

chapter

ik heb haar gemaild of er al meer duidelijkheid is.
In vtlb is inkomen berekend niet de vakantieopbouw. gewoon het salaris bij elkaar opgeteld en daar gemiddelde van.
vtlb is idd hoog maar heb flinke correctie van auto op 19.000 km dik 300 per maand  en geen toeslagen dus volledige huur en dure zorgverzekering 190 euro per maand die boven de 35.00 aan normpremie volledig is gecorrigeerd.
Vakantiegeld betaald 1 werkgever meteen ander niet maar daar staat nu 1400 aan vakantierechten dus met belasting eraf houd ik die 700 nog wel over.
Mocht wel als ik tekort kwam gewoon minder afdragen moest vtlb plus vakantiegeld optellen en rest afdragen.
Ben benieuwd wat rc voorstelt heb contracten allemaal meegestuurd waarin vermeld staat dat deze bij uurloon zijn opgeteld.

chapter

na nogmaals mail of er meer bekend is kreeg ik akkoord van haar om 3 weken vakantie op te nemen.
Het geld wat ik tekort kom krijg ik tot mijn vtlb uit boedel
Opgelucht zag de vakantie met mijn zoon al wegvliegen, nu zelf vliegen  :D