nibud persoonlijk budgetadvies?

Started by Xdewit, Feb 11, 2014, 05:57 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Op dit moment tel ik de dagen af voor de volgende betaling (25e), ik heb nog maar 49 euro op de bank maar krijg nog veel reiskosten vergoed maar die willen maar niet komen. In ieder geval, ik las over bovenstaand advies en heb die ingevuld. Bij alle vakken kwam ik ver onder het normale bedrag dat voor vergelijkbare inkomens zou gelden. Alleen dan zou ik volgens het Nibud nog 200 euro of iets per maand te kort komen. Raar toch omdat ik het toch voor elkaar krijg om 50 euro te sparen voor eventueel een eigen risico betaling van de zorgverzekering.
Heeft iemand deze test al eens gedaan? En natuurlijk: klopte die?
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/overzicht-houden/persoonlijk-budgetadvies.html

Buster

Nibud gaat uit van een niet-schulden situatie en de normen zijn daarbij niet toepasbaar op de leefsituatie van velen van ons. Hoeveel posten uit het Nibudrijtje heb jij al geschrapt ;)

Chrissie

Heb het persoonlijk budgetadvies ook eens ingevuld maar heb teruggegrepen op een huishouden van soms 2 personen en soms 3 personen ging er tussenin zitten, dit ging dan vooral om de boodschappen.
Als ik het advies van de Nibud daarin opvolgde voor eten met z'n vieren dan mochten we zeer luxe eten met ons vieren ben toen gaan puzzelen zodoende ben ik tussen een 2 persoonshuishouden en 3 persoonshuishouden terecht gekomen.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

nooitmeer

Ik heb het ook ingevuld en heb het schaamrood op mijn kaken staan.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Xdewit

@buster, tja heel veel dingen heb ik dus niet. uit het rijtje van de Nibud, maar heb ik ook nooit gehad maar voor 480 euro aan voedsel voor 3 personen? Dat is wel erg veel! Ik ga uit van ongeveer 50 euro per week gemiddeld, dat is met mijn voorrraad kopen erbij. Dat is overigens niet wat ik altijd uitgeef. Komt natuurlijk wel omdat ik nu nog de voedselbank heb. Soms zijn er weken dat ik gewoon niets uitgeef. Hobby geef ik weinig aan uit. Ik besteed wel gemiddeld 10 euro per week in de kringloop (schoenen, kleding, huishoudelijke zaken, huisinrichting en hobby. denk maar aan de kussensloopjes van 50 cent). Dadelijk beginnen de rommelmqrkten weer dus dan ga ik weer voor de weckpotten. Ik heb veel potten, heel veel, maar ben er weer doorheen.

@chrissie, ik zal ook eens met dat budget goochelen. Maar ik had gewoon 200 euro ingevuld en kwam volgens het Nibud structureel geld te kort. Snap er nog niets van :)

@nooitmeer: vertel vertel :D

Buster

We gaan op het forum meestal uit van â,¬50 voor een volwassene en â,¬10 per persoon per week erbij.
Dus met 4 personen is dat â,¬80 per week, dat is â,¬ 360.
Maar dat is dus echt het minimum. Eigenlijk kun je daar alleen, zeker voor een langere periode, alleen de voeding en hygiëne van doen. Wasmiddel, schoonmaakmiddel, eten en drinken, dat soort zaken.
Kleding, kapper, schoenen kan daar dan echt niet vanaf.

Boeddha

haha grappig! Bij mij klopt het aardig...wat ik overhoud per maand gaat naar de boedel toe :D
Be strong, have faith!